Emne: Forstærkerdata ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
Bruger siden: 13 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære -alt for- Hurtig, Der er sådan set igen grund til at stresse dine og KvK's stakkels øjne, idet tallene er bekræftet fra Audio, som har foretaget målingerne. Og så ér den sådan set ikke ret meget længere, vel Hurtig? Forhold Jer venligst til fakta, som er, at Dali Gravitys udgangseffekt er opgivet efter præcist samme metode, som I har frygtelig travlt med at svine andre til for at bruge. Et andet fakta er, at Dali Gravity i marketingmaterialet er opgivet til 120W i 8 ohm / 240W i 4 ohm, men levere noget mindre. Det forholder I Jer ikke til, men I kører jeres evindelige hetz mod en anden producents marketingmateriale. Hvis I efterhånden selv kan finde ud af, hvorfor I bliver ved med at køre Jeres smædekampagner, vil I så ikke lige hjælpe os andre lidt på vej til at forstå Jer? For det er efterhånden ganske svært at se, hvad I har Jeres argumentation i...? Og hvis ikke I kan argumentere for Jeres hetz, mon det så ikke er ved at være tiden at I kommer lidt videre i livet? Dette ér jo HIFI4ALL, så måske I kunne begynde at skrive om hifi og musikoplevelser i stedet for at køre hetz? Bare et forslag... Alternativt kan I jo oprette WWW.HETZ4ALL.DK og smutte derover, så vi andre kan få mulighed for at debattere hifi igen...
|
| Til top |
|
| |
amorte Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har alle vores egen indgangsvinkel til denne dejlige hobby. Nogle har den tekniske vinkel, andre den musikalske o.s.v. Det ærgrer mig altid, når folk som KvK via indlæg fremstår meget snævertsynet i deres kampagner for at få ret. Postes sådanne indlæg i længere tid, vil man marginalisere sig selv og gå fra at være "nørd på den fede måde" til at virke som socialt tilfælde, andre har svært ved at holde ud. Man bør bevare evnen til mentalt at træde et skridt tilbage og se sig selv udefra engang imellem.
mvh
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
... mon det har været Gravity skabernes ide at deres produkt skulle egne sig til "min far er stærkere end din far" diskussioner? |
|
|
Godt spørgsmål..! Det får mig til at mindes, at jeg for nyligt hørte fra en pålidelig kilde tæt på Dali Gravitys konstruktør, at konstruktøren er utrolig træt af at blive kædet sammen med KvK og den hetz som KvK kører. Hetzen implicerer jo ofte Dali Gravity forstærkeren, hvilket konstruktøren -ifølge den pålidelige kilde- skulle tage stærkt afstand fra. Dejligt at høre, at konstruktøren virker til at være et fornuftigt menneske og ''nørd på den fede måde'' for lige at låne en linje fra det fine og reflekterede indlæg '' amorte'' har skrevet herover
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Andre skrev:
|
Og hvad skulle det hjælpe på salget. 60% af kunderne tror det eneste der er vigtigt, effektopgivelsen i 8 ohm. 20% den skal fordoble ved impedans halvering. 10% er ligeglade. 10% den skal lyde godt, med den belastning ens højttaler byder den.
Ps. jeg glemte dem der tror effektopgivelser har noget med højttaleren at gøre, for den er på 1000watt
André Jensen
|
|
|
Så gælder det jo netop om at opgive data, der tilfredstiller både de 60% samt de 20%. Er lyden tilmed i orden, har man også de sidste 10%. Jazzman har sikkert ret når han skriver, at data er en del af markedsføringen.
|
|
|
Issælgere er langt være, det ved man når man har set skuffelsen i et barns øjne. Der kan man tale om forretningsfolk, der fuldstændigt er blottet for moral.
André Jensen
|
| Til top |
|
| |
Kjaergaard Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)
Bruger siden: 30 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Kjaergaard skrev:
TRX850 skrev:
Kjaergaard skrev:
TRX850 skrev:
Kurt von Kubik skrev:
TRX850 skrev:
Sorry Kurt, jeg gider ikke gå ind i dine evindelige diskussioner, så hvis ikke du selv kan regne, så har vi bare to forskellige måder at læse de samme data...
Pointen er og bliver jo en hel anden: Du har ført an i diverse korstog og hetz om, at hifi producenter ikke opgiver korrekte data, er ufine i markedsføring osv osv. Men du ser åbenbart ikke noget problem i, at din egen forstærker ikke lever op til fabrikantens specifikationer.
Moral er måske også noget, der dobler i den halve impedans? Tag du nu og find kosten frem så du kan feje lidt foran din egen dør...
|
|
|
Jamen da!
På min Gravity står der millimetertykt indgraveret i fronten, at den er på 2*100Watt klasse A. Kig i min tråd, der finder du billeder af det. Og den Er rent faktisk klasse A Den fordobler næsten udgangseffekten i den ½ impedans under ideelle forhold.
Det den mangler kan ganske enkelt ikke opnås uden korrektionskredsløb. Der kan med andre ord ikke gøres mere. Manualen der blev tilgængelig for personer, der ikke allerede ejede apparatet før 1998, har aldrig været brugt til markedsføring. der står tykt og tydeligt 100 watt klasse A på fronten af forstærkeren. Manualen, som er den du ser på Dalis hjemmeside, siger 120 wat klasse A. Min leverer lidt over 140 watt i klasse A, men det er fordi jeg accepterer en lidt højere overfladetemperatur end Dali gør. Med andre ord kan den levere ca. 100 Watt klasse A i lidt under 6 Ohm. Giver man den en tand til, så klarer den osse 4 Ohm, men jeg tåler ikke selv varmen. Derfor tror jeg også, at forstærkeren får det skidt med tiden.
|
|
|
Mange tak! Det var da en flot indrømmelse fra din side... Din forstærker dobler -NÆSTEN- effekten i den halve impedans. Det vil sige: Den dobler IKKE effekten i den halve impedans og dermed er specifkationerne for din forstærker jo ikke opgivet korrekt, uanset om man skal forholde sig til manualen eller forpladen.
Jeg går ud fra, at du har ytret din harme over de urigtige specifikationer til folkene bag Gravity på samme måde, som du kører hetz herinde mod en vis anden producent?
|
|
|
Nu er folkene bag Gravity'en jo formentligt ordentlige og fornuftige mennesker, og sådan nogle "hetzer" man da ikke på .
|
|
|
Det er ikke min oplevelse, at fornuft og ordenlighed skal vurderes hos dem, der er udsat for en hetz. Det skal vist i ethvert tilfælde vurderes hos dem der kører hetzen...
|
|
|
Nu er dine oplevelser vist heller ikke altid funderet i den virkelighed, der omgiver os andre.
Du er tilsyneladende Sillesen's forlængede talerør, og alene dette, diskvalificere dig jo på forhånd.
|
|
|
Jeg er bestemt ikke i tvivl om, hvis talerør du er (CVO?), men det får mig nu ikke til at diskvalificere dig eller andre mennesker på forhånd. Men OK, din udtalelse viser jo tydeligt, hvem du er. Så tak for det..
|
|
|
Undskyld jeg ikke har svaret noget før, men jeg har siddet begravet i Gazelle-lister og regnskaber for de sidste 4 år fra en hifi-producent, fra holdingselskaber med pigenavne og et mnm ejendomsselskab, og det er spændende læsning, men mere om det senere.
Jeg er hverken talerør for en KVK, en CVO, en Sillesen eller for den sags skyld, Dronning margrethe, og jeg har bare givet udtryk for min ærlige mening, men det bryder "du og dit slæng" (Sillesen citat) sig tilsyneladende ikke meget om, og tak for det.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Kjaergaard
Fint, så er vi da mindst to, som ikke er talerør for nogen, og som blot giver udtryk for vores ærlige meninger. Min ærlige mening er, at smædekampagner grebet ud af den blå luft ingen steder hører hjemme, og at jeg til enhver tid vil tage parti for den part, der udsættes for sådanne totalt uberettigede smædekampagner. Desuden synes jeg er det helt ufatteligt, at hifi4all lader sådanne smædekampagner køre, men det er en anden sag.
Men hvorfor fortæller jeg dig egentlig det? Du har jo meldt ud, at du har diskvalificeret mig på forhånd. Dermed har du også meldt din evne til at se nuanceret på tingene ud, og at du vist ikke er ''nørd på den fede måde'' for igen lige at citere ''amortes'' fremragende indlæg. Så kan du jo selv læse resten i hans indlæg om, hvad man så minder om...
Fortsat god læsning i Thomas Sillesens regnskaber. Ufatteligt, at I ikke har noget bedre at tage Jer til, men OK...
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg elsker KVK og HURTIG´s indlæg, de kan virkelig få TRX850 og andre til at koge, til KVK og
HURTIG, det er sejt
__________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
@Kjaergaard
Fint, så er vi da mindst to, som ikke er talerør for nogen, og som blot giver udtryk for vores ærlige meninger. Min ærlige mening er, at smædekampagner grebet ud af den blå luft ingen steder hører hjemme, og at jeg til enhver tid vil tage parti for den part, der udsættes for sådanne totalt uberettigede smædekampagner. Desuden synes jeg er det helt ufatteligt, at hifi4all lader sådanne smædekampagner køre, men det er en anden sag.
Men hvorfor fortæller jeg dig egentlig det? Du har jo meldt ud, at du har diskvalificeret mig på forhånd. Dermed har du også meldt din evne til at se nuanceret på tingene ud, og at du vist ikke er ''nørd på den fede måde'' for igen lige at citere ''amortes'' fremragende indlæg. Så kan du jo selv læse resten i hans indlæg om, hvad man så minder om...
Fortsat god læsning i Thomas Sillesens regnskaber. Ufatteligt, at I ikke har noget bedre at tage Jer til, men OK...
|
|
|
Nu hedder tråden jo meget generelt "Forstærkerdata", og er derfor ikke rettet specifikt mod Densens eller andre producenters forstærkere.
EDIT: Men som tekniker synes jeg da, at emnet er interessant. Det er der sikkert også andre der synes.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
TRX850 skrev:
@Kjaergaard
|
|
|
Nu hedder tråden jo meget generelt "Forstærkerdata", og er derfor ikke rettet specifikt mod Densens eller andre producenters forstærkere.
EDIT: Men som tekniker synes jeg da, at emnet er interessant. Det er der sikkert også andre der synes. |
|
|
Helt enig, det handler om det generelle i deres smædekampagner. Jeg nævner således heller ikke Densen eller andre producenter i mit indlæg som du citerer. Så hvad er din pointe med at nævne en specifik producent?
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Kinnaps skrev:
TRX850 skrev:
@Kjaergaard
|
|
|
EDIT: Men som tekniker synes jeg da, at emnet er interessant. Det er der sikkert også andre der synes.
|
|
|
Helt enig, det handler om det generelle i deres smædekampagner.
Jeg nævner således heller ikke Densen eller andre producenter i mit indlæg som du citerer. Så hvad er din pointe med at nævne en specifik producent?
|
|
|
OK. Jeg forstod bare dit indlæg sådan, at du mener nogle kører specifikt på Densen og Thomas Sillesen i denne tråd.
|
| Til top |
|
| |
MortenB Forum Bruger

Tidl. TRX850
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
TRX850 skrev:
Kinnaps skrev:
TRX850 skrev:
@Kjaergaard
|
|
|
|
|
|
Helt enig, det handler om det generelle i deres smædekampagner.
Jeg nævner således heller ikke Densen eller andre producenter i mit indlæg som du citerer. Så hvad er din pointe med at nævne en specifik producent?
|
|
|
OK. Jeg forstod bare dit indlæg sådan, at du mener nogle kører specifikt på Densen og Thomas Sillesen i denne tråd. |
|
|
Det er helt korrekt forstået...
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
TRX850 skrev:
Det er helt korrekt forstået...
|
|
|
Thule og Holfi er da også nævnt i tråden. Der nok større focus på danske producenter end udenlandske. Det er jo de firmaer vi kender bedst.
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
My points:
1. Nogle mener: "drop teknik-pladret, og hør musik istedet". Men nogle af dem der debatterer her kan altså begge dele, og anvender sikkert mere tid og større indsats. Nogle af dem opnår sikkert også større kompetencer, på begge områder.
2. Hvis en forstærker dobler effekten ved halv impedans er den mere strømstærk, end den der ikke gør. Det er lige så sikkert, som at en ting der falder ud over bordkanten falder ned af. I den gamle tråd om Densen, er det tydeligt argumenteret, at pga. emittermodstandene kan man ikke opnå 100% fordobling, men ellers, dobling er bedre end mindre end fordobling.
3. Dem der har levet lidt med sådan en forstærker-svend som virkelig kan fordoble effekten (altså er strømstærk), har oplevet hvor meget mere magt der er bag bund og dynamik-udladninger, og det er ikke bare imponerende men også stærkt vanedannede. Man oplever hvor væsentligt det er, og at denne væsentlighed jo er målelig.
4. Det er vel derfor de (KvK) reagerer, når fabrikanter siger om deres grej at de fordobler, men ikke gør det alligevel. Det kalder man narre*beep* i andre sammenhænge, og det er ikke helt så godt som rigtig f.....
5. Det er vel også derfor fabrikanterne forsøger at opnå fordobling, og gerne bruger en tilsnigelse, i alle de tilfælde, hvor det ikke helt holder. Det er vel at sammenligne med drejningsmomentet i en bil. Hvem vil ikke gerne op det maksimale der?
Når disse to parter ikke vil kunne leve med at give den anden umiddelbart ret, opstår argument/modargument. Hvis der var duplik og replik, kunne en dommer vel afgøre det en gang for alle. men det har vi ikke.
6. Når fabrikanterne sjældent opnår det, er det jo bare fordi det koster omkostninger så det batter, og det bringer salgsprisen for højt op. Så de fleste fabrikanter vælger dette: "vi oplyser en anelse optimistiske data (fordobling eller næsten fordobling), og holder vi prisen nede på 60% af hvad den ellers skulle være. Min gamle Classé fordobler også på papiret, men min nye forstærker fortæller mine ører, at det gjorde Classé'en squ ikke i praksis!
7. Dem der synes det er træls at læse alt det, kan vel bare læse de ande 10.000 tråde her på sitet. Hvis det var så uinteressant som nogle påstår, ville der vel ikke være en sådan ivrig debat? __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler ikke om hvorvidt det er træls at læse om det emne, der bliver diskuteret. Selvfølgelig kan man læse andre tråde. Nu er det bare sådan, at det ofte er de samme der debatterer. Det er fint, men desværre formår de ikke altid at bevare en saglig debatform. Jeg køber ikke den med at de er ivrige. Det handler mere om at blive hørt og få sin egen mening igennem, måske endda, at tro man kan overbevise andre om det samme. Det kan jeg ikke se er formålet med et sådant forum. Ved at udveksle ideer og hjælpe hinanden tror jeg mere på man kan holde dette site i live. Desværre ender det alt for ofte med at de samme kører i selvsving og det er ødelæggende hvis man er faldet over en god tråd.
Nu bliver man kaldt "sej" fordi man fortsætter ufortrødent! Fagre nye verden!
|
| Til top |
|
| |
hifiigen Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1033
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rainbow skrev:
|
Det handler ikke om hvorvidt det er træls at læse om det emne, der bliver diskuteret. Selvfølgelig kan man læse andre tråde. Nu er det bare sådan, at det ofte er de samme der debatterer. Det er fint, men desværre formår de ikke altid at bevare en saglig debatform. Jeg køber ikke den med at de er ivrige. Det handler mere om at blive hørt og få sin egen mening igennem, måske endda, at tro man kan overbevise andre om det samme. Det kan jeg ikke se er formålet med et sådant forum. Ved at udveksle ideer og hjælpe hinanden tror jeg mere på man kan holde dette site i live. Desværre ender det alt for ofte med at de samme kører i selvsving og det er ødelæggende hvis man er faldet over en god tråd.
Nu bliver man kaldt "sej" fordi man fortsætter ufortrødent! Fagre nye verden!
|
|
|
Langt hen ad vejen er jeg enig med dig, og jeg håber "de ivrige" virkelig læser dit indlæg - grundigt!
Min prioritet er dog: debat førend "hensigtmæssig adfærd", fordi jeg er bange for, at hvis debatører SKAL nøjes med udveksling af synspunkter en gang for alle, og ikke må prøve at overbevise, ja så vil en del vende os ryggen, og helt blive væk. Det er et trist alternativ.
Et debatforum som dette udvikler sig i samme mere eller mindre ukvalilificeret retning som debatprogrammer på TV: RÅB HØJT - NUANCER IKKE - GÅ EFTER MANDEN OG IKKE BOLDEN. Det er jo ikke alle der mener at de kan komme til orde på en ordentlig måde - og slet ikke skriftlig.
Et forum på hjemmesiden her har så den fordel, at andre kan blande sig, modargumentere og sætte fakta ind, men jeg tror vi skal leve med en skøn-blanding. Båt-hornene, de firkantede, de ensidige og de politiserende, håndgængerne, de religiøse. Desværre er de nøgne piger alt for fraværende på dette forum, men ellers har vi vel et af de absolut mest levende og hysteriske forums, som i hvert fald jeg tit kigger på. Der er jo ofte noget at forholde sig til!
Isn't that great! __________________ Er blevet ret passiv læser.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
SLUT!
Her er mere fnidder end interessant debat. Så vi stopper her.
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|