Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 19:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Plader fra Genbrugspladsen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Det var sku lidt svært for jeg var på cykel og de godt 100 plader - mest klassisk - en del jazz (gilespie/simono/armstrong/ellington m.fl. og så lidt overraskelser - fyldte godt op på min racercykels mini bagagebærer. Men hjem kom de!

Blandt det jeg ikke have og som var lidt sjove var Keith Jarret J.S: BACH for termostatstyret klaver i boks og et dobbeltalbum med samme herre fra midt 80erne hvor han går amok på alle mulige instrumenter. Det hedder Spirits.

Anyway de kom fra et ryger- og ganske støvfuldt hjem - så de skal alle renses og i nyt indercover før det kommer i nærheden af diamanterne her i huset - det går der lidt tid med !

Det er nu en ganske sjov fornemmelse at dykke ned i kassen og sige "den vil jeg give en chance" og så først rense den omhyggeligt - lægge den i nyt indercover - tager den ud igen og for så endelig at give den en svingom med garrard'en.

Evt mislyde høres så hellerikke fordi det stadig ringer for ørene efter clearaudions vacumsuger er runget af.

Der var også en del "små" LP'er med kalssisk musik og disse kan i nogle tilfælde have en ganske fremragende lyd - de er jo nærmest ligeså tykke som nutidens audiophile 200 grams lakridser.

Når hvorom alting er - moralen - selvom man er på cykel og egentlig bare har været et smut i matas efter et pag læsebriller så er det ingen skade at stoppe forbi genbrugsstationen på vejen tilbage.

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Den ene af Ellington Pladerne var "live at Newport" fra 56/57 - den havde jeg overset - HOLD da helt  - det svinger - Jeg er ellers ikke den store Ellington Fan men dette rykker - Jeg tror det var en af de koncerter der vente op og ned på hans karriere - og gjorde ham "udødelig" for jazz-eftertiden - tænk sig at smide sådan en perle ud

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b,

Flotte vinyl fund der! Godt at misundelse ikke er en følelse man kender til.

Og heldig at genbrugspladsfolkene la'r jer tage ting med fra pladsen. Her i Viborg må man ikke samle så meget som en skrue op. På Djursland hvor jeg også frekventerer genbrugspladser er der et særligt sted, hvor man stille ting, som andre godt må tage med.

Peter Q

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Modifix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Øerne
Sendt: 08 September 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jamen tillykke da, misundelse? Måske lidt.. I hovedstadsområdet hedder sådanne steder på genbrugspladserne"byttecentre" - jeg er nok lidt mere end moderat vild med idéen

Mvh. Jens/Modifix - mit nærmeste byttecenter ligger på Kulbanevej i Valby..

Til top Vis Modifix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Modifix Besøg Modifix's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes