Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 20:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dantax med ny stil (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
selected
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Hej brugere

Vi har herhjemme længe snakket om at købe os et fladskærmsTV. Jeg har så igennem noget familie fået muligheden for at købe et Dantax 37" LCD TV (http://www.dantaxradio.dk/SEEEMS/4215.asp)

Han siger at Dantax er stoppet med at producere de billige modeller til Dansk Supermarked og i stedet er begyndt at satse mere på highend produkter. De beholder navnet på trods af det ry de har haft tidligere. Er der nogen af jer der kender noget til dette?

Det ovennævnte TV, hvad kan der siges om det? Hvad ville være en realistisk pris for sådan et. Det kan ikke findes på nettet endnu, men kan se at modellem uden DVB-T koster 7400kr. på hifipriser.dk

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved dette TV, og lad nu ikke navnet tale, men se på de ting det kan? Umiddelbart har det en meget lav konstrast på 1000:1 - er det meget skidt? Er der noget dette TV ikke kan, som jeg ville komme til at mangle?

TV'et skal bruges til DVD og til almindlig tv via Stofa KabelTV.

Stats på TV'et:

LCD Television

· 37" Television
· Analog and Digital tuner (DVB-T)
· HD Ready
· HDMI
· Resolution WXGA (1366 x 768)
· Response time: 8 ms typical (Gray to Gray)
· Contrast: 1000:1
· Brightness: 550 CD
· View angle: H 176 V 176
· Full friendly menu
· Automatic Tuning System
· Multilanguage OSD
· 100 Programme memory
· VGA IN
· 2 x Scart
· AV IN/OUT
· Headphone output
· Nicam and A2 Stereo
· TeleTEXT: 1000 pages
· Cabinet: Black
· Weight 23,7 kg
· Dimension (WxHxD) 950 x 660 x 122 mm

Til top Vis selected's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af selected

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Lada's chefer sagde også en gang, at nu, nu, NU vil de lave en Mercedes-udfordrer.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Husk man må aldrig købe tv ud fra spes.!!!!!!!!!!!
men du kunne også kigge efter noget panasonic de skulle lave rigtig gode tv har jeg hørt og de skulle også være rimlige i pris
Mvh. Morten  
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 31 August 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

ps. se lige denne tråd
LINK
Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

NADali
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 August 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Det er da nemt for Dantax at lave highend. Der er to muligheder:

1) Enten vælger de at definere "highend" som det ypperligste de formår... og så skal de bare smide en rulle gaffatape over disken sammen med deres produkt således, at kunden selv kan lave reperationer.

2) Eller de vil være det bedste på markedet, hvilket i første omgang må betyde, at de fyrer hele personalet for at ansætte nogen, der kan det, der nu skal til... o.s.v.

selected
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Oki, kan se at de fleste alligevel kommenterer ud fra mærket :)

Men er der ikke en der kan komme med nogle ting som jeg bør sørge for er med, når jeg køber tv? Som i siger skal  man ikke købe ud fra specs, men der er vel alligevel nogle parametre der spiller ind?

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 02 September 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

selected skrev:

Men er der ikke en der kan komme med nogle ting som jeg bør sørge for er med, når jeg køber tv? Som i siger skal  man ikke købe ud fra specs, men der er vel alligevel nogle parametre der spiller ind?

Du har næsten selv lige svaret på dit spørgsmål... Man skal ud at kigge på skærmene og ikke sidder der hjemme og vudere ud fra meninger og spec...

Vil dog også holde på Dantax er et produkt man bør gå uden om, end til andet er bevist. Så hvis de skulle være så meget bedre, hvorfor låner Dantax dem så ikke til nogle test folk?

selected
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2007 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:
selected skrev:

Du har næsten selv lige svaret på dit spørgsmål... Man skal ud at kigge på skærmene og ikke sidder der hjemme og vudere ud fra meninger og spec...

Vil dog også holde på Dantax er et produkt man bør gå uden om, end til andet er bevist. Så hvis de skulle være så meget bedre, hvorfor låner Dantax dem så ikke til nogle test folk?

Det jeg søgte var nogle tips til hvad det er man skal holde øje med? - er det lyset eller hvilke faktorer spiller ind når man skal vælge et godt tv?

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

selected skrev:
Mr. Anderson skrev:
selected skrev:

Det jeg søgte var nogle tips til hvad det er man skal holde øje med? - er det lyset eller hvilke faktorer spiller ind når man skal vælge et godt tv?

Lidt tips:

Farve sammensætningen, sort niveau, digital tuner til det net man benøtter, menu, fjerb., generalt pænt billede ud fra ens egen vudering og tjek om de er indstillet eller bare står med fabriks indstillinger som er meget ringe for alle skærme.

Grundet mange skærme er grimme og giver efterslæb er indstillinger og unøttelige funktioner som er aktive. Husk dog også at stå på afstand af skærmen for at stå lige op af den og sige alt er grimt holder ikke, det er jo at ikke give skærmen arbejdsplads. Alt dårlig signaler som analog tv og dårlig vhs/dvd vises dårligt, da en fladskærm viser næste 100% af det indkommende signal plus det bliver forstørret og forstærket. 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes