Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: KEF PSW 2000 Subwoofer. - Hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Quade
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 02 September 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Halløj! 

Som I kan se, er jeg helt ny her, så jeg vil lige starte med at sige; HEJ!

- Og så har jeg self lige et spørgsmål hehe. Min far havde engang en KEF PSW 2000 Subwoofer, koblet op sammen med en Harman/Kardon-forstærker og nogle passende KEW højtalere. MEN forstærkeren blev solgt osv. osv. - Og han gider ikke have det pjat mere, så han har givet mig KEF PSW 2000 sub'en. Spørgsmål er så bare om jeg kan bruge den til noget? Er den god, og hvor god ca.?

Jeg er meget interesseret i at bygge et lille anlæg til hjemmebrug (Til musik. Ikke til film). Kan jeg tage min KEF PSW 2000 sub, koble 2 dertilhørende KEW højtalere (KEF HTS 2001) med nogle ledninger og så føre dem hen i en forstærker - og så kører det? Som I nok kan høre har jeg tæt på ingen forstand på HiFi som sådan.

Men altså, jeg har 5 af disse højtalere liggende herhjemme + den sub. Mangler jeg så bare ledninger og forstærker, og så kører det ? Og kan det bruges til opkoblingen til computeren, til musikbrug? Eller kun film/fjernsyn?

Jeg har prøvet at søge på nettet rundt omkring, men det eneste jeg finder er nogle meget få tyske links, som ikke kan bruges til ret meget.

På forhånd mange gange tak !

P.S: Jeg har en NAD C320 Bee forstærker + Cervin Vega V-10F koblet til min computer, ved min fars hus. Kan jeg evt. Hente forstærkeren + ledninger og koble til min KEF sub + 2 KEF højtalere, og så kører det? Eller skal der noget specielt til? Tak. :)

(Jeg har også lavet denne post i "Spørgsmål"-sektionen. Håber ikke det var forkert af mig, ellers må i venligst slette denne. Og undskyld )
Til top Vis Quade's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Quade

Quade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Virkelig ingen der kan svare mig på bare et af mine spørgsmål? Det sidste spørgsmål burde da ikke være så indviklet for jer

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 03 September 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Hvis det er din fars sub kan du vel bare prøve den af og se hvad du synes.

Den bedste lyd er den du selv synes^^        (Lyder ret dumt, men det passer.)
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Du kan finde en manual her: http://www.kef.com/KEF_Resource_Centre/manuals/pdfs/PSW2000_ Man.pdf

Det er en aktiv sub så det bedste vil være at køble den til via LFE kanalen på din forstærker hvis den da har sådan en, men ellers kan du bare koble den til højttaler udgangene, og så tilslutte højttalerne til sub'en som manualen foreskriver.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Quade
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Bungi: Jah, det var min fars sub engang. Men forstærkeren+ledninger blev solgt, så sub'en og højtalerne blev smidt ind i skabet :)..

Exciter: Tak for hjælpen! Ved godt nok ikke lige hvad en aktiv sub egentlig er, men jeg må jo evt. prøve at koble den til min NAD C320 Bee forstærker, som jeg har stående ved min pappa.

Men hvis jeg nu beslutter at købe en forstærker og bruge sub'n plus højtaleren herhjemme - Hvilke ledninger/kabler skal jeg så bruge ?

exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Quade skrev:

Men hvis jeg nu beslutter at købe en forstærker og bruge sub'n plus højtaleren herhjemme - Hvilke ledninger/kabler skal jeg så bruge ?

Jeg kan se at din forstærker ikke har pre out til subwoofer, så du kan ikke bruge den indbyggede forstærker i sub'en. Derfor skal du koble den til forstærkeren med alm. højttaler kabler, og ligeledes med højttaler kabler fra sub'en til højttalerne, ligesom det er beskrevet i manualen.

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes