Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. maj 2024 | 05:26   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: De hovedløse riddere! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 30
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Roskilde, for nogle et hul i jorden og for andre stedet de bor. En af indbyggerne i denne fine lille by, havde inviteret på hifi weekend, med alt hvad dertil hører. Mere om det længere nede i tråden, når de andre deltagere for sovet igennem og taget sig sammen til at skrive et indlæg.

Vi var 12 til dette fine arrangement, dog gik den ene deltager relativt hurtigt, men efterlod heldigvis sine højttalere. Til resten af selskabets store fornøjelse.

Deltagerne var:

Erla
Torben
Plafitracer
Brok
Mastervol
No-limit
Virious
dtomsen
scatcat
Søren N
Vincent

samt undertegnede, sjoenne skulle også have været tilstede, men han valgte at melde afbud.


Nu til et par billeder.


Billede 1



Billede 2



Billede 3




Billede 4



Billede 5



Billede 6


Billede 7



Billede 8



Billede 9



Billede 10



Billede 11



Billede 12



Billede 13



Billede 14


Jeg synes det vil være lettest for os alle hvis hver deltager nævnte hvilket grej de havde medbragt. For mit vedkommende var det et par Peak Consult Princess standerhøjttalere, en Crown StudioReference II effektforstærker og en MingDa MC3R forforstærker.

Jeg synes næsten de ADAM højttalere fortjener en fremhævning, det er sjældent jeg har hørt en højttaler med bånd spille så godt, og så endda med både bånddiskant og båndmellemtone. Der var en sjældent god overgang mellem båndene og basenhederne. jeg synes ofte det enten bliver en for frembrusende i enten diskant eller bassen.
Brok's Electrocompaniet forforstærker klarede det bestemt også godt, og så var det et rart gensyn med de ProAc.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte helt, en tak til Erla for at introducere mig for Metal fabrikken.. det var sgu god underholdning!!
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
HenrikW
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1177
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Ser ud til at have været en hyggelig weekend, havde i alle medbragt mindst 1 stykke hifi? Metalfabrikken holder 100% :D

Mvh. Henrik



__________________
Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
Til top Vis HenrikW's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikW
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

Flotte billeder Witzel :)

Jeg ærger mig dog over, at du ikke fik Laila med i en mere nedringet tilstand

Tak for en hyggelig weekend, med uanede mængder skodgrej!

Stor tak til erla for megen morskab omkring Metalfabrikken :) men hvor var hornene?

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 762
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Ja, man ville jo gerne have været med - Ser skisme hyggeligt ud. 

__________________
M.v.H Cyber-Frog

Mit Setup
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 02 September 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Hey all.

Jeg havde en stue og lidt sager med. Det, der blev brugt mest, var et sæt Proac Response 2.5, Pink Triangle Numeral og min EC pre.

Crown Ref. II er sgutte nogen helt skidt effektfidus

Jeg deler witzels oplevelse af ADAM'erne. De er godt nok imponerende i deres sammenhæng, enhederne imellem.

De bittesmå peak Consult kan altså også nogle helt unikke tricks. På trods af deres størrelse kan de snildt fylde endog ganske store rum med utrolig lækker lyd.

Der kommer et par billeder lidt senere.

Tak for en super hyggelig weekend, med god musik og alt, alt for lidt søvn

Mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 976
Sendt: 02 September 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Jeg medbragte, sjovt nok, lidt slanger til at forbinde herlighederne - et bevidst valg fra Broks og min side - det var ikke kablerne, der skulle gøre forskellene i lyden 

Af andet skodudstyr havde jeg en Audio Research VSi55 integreret rørslæde, der ved lavere niveauer spillede ganske godt på ProAc'erne - men den har ikke kræfter nok til at spille rigtig højt på dem - fuld spade lød ikke specielt overbevisende

Ellers havde jeg en lille Theta Miles CD-pladeafspiller med, som gjorde det ganske hæderligt sønda morgen - jeg havde desværre glemt fjernbetjeningen, og da den har en ide med at skrue ned for den analoge udgang, når strømmen har været taget, og der kun kan skrues op vha fjernbetjeningen var der et mindre problem...

Theta Miles blev A/B testet op mod en Squeezebox med en Benchmark DAC - jeg beholder min Theta - der er godtnok noget mere lyd og rum i den...

Så havde jeg taget min Theta DSProPrime DAC med - som gjorde et ganske fint skykke arbejde.

Tak til alle for en superduper weekend - og tak til Witzel for de fine billeder-
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 02 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Ser ud som et hyggeligt træf ... det må ha taget MANGE timer at nå gennem at det udstyr.

Iøvrigt så er ADAM ikke med bånd med med Air Motion Transformers ... hvilket er noget helt andet.

 



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1871
Sendt: 02 September 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Sådan skal det gøres.. elektronik i store mængder - og sikkert ligeså meget hygge!

Jeg var desværre nødt til at melde fra i sidste øjeblik, og kan da kun ærge mig over ikke at have været med...

Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 02 September 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hej hej, ja kors det var sjovt, men meget søvn fik vi ikke, det sørgede brok og erla da for så rigeligt...

Men det var da næsten ligefør at det udstyr lød helt godt. Især ADAM'erne var altså virkelig gode. Peak Consult højttalerne overraskede mig også særdeles positivt.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Zorglub
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2460
Sendt: 03 September 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:

Peak Consult højttalerne overraskede mig også særdeles positivt.



Hva! trode du ikke de var gode eller hvad

Ser super fedt ud ellers, var der en kombination der gav særlig meget gåsehud?
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 03 September 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Mastervol skrev:

Peak Consult højttalerne overraskede mig også særdeles positivt.



Hva! trode du ikke de var gode eller hvad

Ser super fedt ud ellers, var der en kombination der gav særlig meget gåsehud?

Det kan man jo aldrig vide før man hører dem.  Men dynamikken overraskede mig virkelig...

Jeg vil påstå at de ADAM højttalere der leverede varen!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3131
Sendt: 03 September 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Ser super fedt ud ellers, var der en kombination der gav særlig meget gåsehud?

Jeg synes, der var et par stykker:

Wizels Peak Consult Princess er ganske enkelt unikke. Det er tankevækkende, at så lille en højttaler kan så meget rigtigt. Med Pink Triangle Numeral som kilde, og trukket af Ming-Bæ/Crown Ref. II spiller de med både pondus, dynamik og et ufatteligt stort lydbillede. Deres lidenhed får dem blot til at virke endnu mere imponerende. Jeg ville rigtig gerne have hørt dem med mine EC AW180, det nåede vi desværre ikke. Jeg tror, at netop denne kombi vil være killer i mine ører, da EC'erne lægger en anelse varme og rundhed til, noget man absolut ikke kan beskylde Crown-dimsen for  

Den ultimative kombi var dog, da ProAc'erne, trukket af Crown PA-forstærkeren, langt ud på morgenen lagde lyd til erlas kompilation af METALFABRIKKEN!, gengivet på naboens hvide lagen, ophængt med elastikker og clips. Se, DET var high-end. Aldrig har Jade-Laila set bedre ud  

Og så lige et enkelt billede af en ridder, som snart skal puttes:

mvh

Brok



__________________
Skodgrej og popmusik

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 03 September 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg må jo hellere bryde sammen og tilstå - i mit tilfælde gik snakken mest på det jeg ikke havde med

Men l**tehorn på køleskabe og seriøse skodrør i to-styks indpakning (aka mono-blokke), det må blive næste gang... kunne simpelthen ikke overskue at slæbe det hele ned og op igen på 3. sal.

Og DVD'erne med METALFABRIKKEN havde også forputtet sig, så jeg måtte ta' Scatcab'en hjem efter dem da vi havde spist, men ak og ve, der kunne jeg heller ikke finde dem! Nå - så måtte jeg jo ta' en Betacam videoafspiller og masterbåndene med... at dømme efter reaktionerne var det heldigvis turen værd.

Til fremvisning af Police koncert og MF, havde jeg medbragt projektor og det hurtigt improviserede lærred fungerede fint i en snæver vending.

Jeg havde desuden medbragt en Rega Apollo, som der ikke rigtigt blev brug for - det var jo ikke fordi vi ligefrem manglede afspillere - og en masse musik og films, vi også kun nåede en brøkdel af, for selvom vi næsten ikke havde tid til at sove, så var der jo nok at lytte til, både musik og grej.

Den store positive overraskelse var, for mit vedkommende, Scattemissens JMR'er, medsamt den ufatteligt lille Trend forstærker. Okay, vi fik godt nok Trend'en til at gå i knæ, men den spillede nu rigtig pænt så langt den kunne følge med, og JMR'erne med en kraftigere forstærker var absolut blandt de bedste små stander-højtaler jeg har lagt øre til, og så til en rimelig pris... kunne ha' været interessant at høre dem spændt for en fornuftig rør-slæde, men det nåede vi desværre heller ikke.

Men alt i alt et fantastisk vellykket arrangement, som jeg ved vi er flere der godt tør lade brok stå for en anden gang

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1081
Sendt: 03 September 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Interesserede kan se - eller gense - METALFABRIKKEN på MySpace.
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted
 
Torben
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 440
Sendt: 03 September 2007 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil først sige tak til brok for det arbejde han har lagt i for at få dette arrangement til at komme op at stå

Jeg havde selv medbragt

Amadeus SUB100 incl The Beast Icepower
Squeezebox
Benchmark DAC1
Og forskellige småting.

Adam Column kendte jeg i forvejen, og jeg syntes de lyder ganske imponerende. Det var måske lidt synt vi ikke fik prøvet at justere dem til rummet?

Peak Consult lyder ganske godt, med ganske fin bas, taget i forhold til kabinet størrelse, og rummes størrelse.

Jeg fik lyttet til en helt masse forskelligt udstyr, som lyder meget anderledes end hvad jeg selv er vant til. Men der var ikke noget som lød rigtigt dårligt.... selvom der desværre var en defekt rørforstærker med.

Ser frem til næste gang ridderne samles

Med venlig hifi hilsen

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben
 
no-limit
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 826
Sendt: 03 September 2007 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:

Ser super fedt ud ellers, var der en kombination der gav særlig meget gåsehud?


En halvnøgen Brok og 6 flasker rødvin... Var årsag til utrolig megen uro i lydbilledet

Morten

Til top Vis no-limit's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af no-limit
 
Storbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 304
Sendt: 03 September 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

no-limit skrev:
Zorglub skrev:

Ser super fedt ud ellers, var der en kombination der gav særlig meget gåsehud?


En halvnøgen Brok og 6 flasker rødvin... Var årsag til utrolig megen uro i lydbilledet

Morten

Puhha det har ikke været et rart syn  
Men det ser nu ud til at i har haft nok at se til, men det er jo ingen sag i når man er i godt selvskab, det lyder i hvertfald til at i har hygget jer meget.

Til top Vis Storbjerg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Storbjerg
 
Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 343
Sendt: 03 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Ja det er stadig med stor ærgrelse at jeg var nød til at tage på arbejde.. Men det er mig dog en glæde at læse at de Adam skod højttalere jeg overlod i de andres riders gode selskab kunne frembringe et par positive reaktion blandt de tilstedeværende... Jeg arbejder lidt på at brok skal få et sæt til test så i andre kan læse om hvor dårlige de endelig er, smiler

 

 

 



__________________
Jeg høre musik ikke teknik
Til top Vis Vincent.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vincent.
 
floe
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3162
Sendt: 03 September 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Ser super hyggeligt ud - fantastisk initiativ ´

Hvornår bliver et lignende arrangement taget op til overvejelse igen?

Kom endelig på banen med en masse billeder og lytteindtryk



__________________
Floes Pro-Ject god lyd på kontoret

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe
 

Side af 30 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes