| Sendt: 04 September 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Egentlig skulle jeg bare have haft et mindre TV til soveværelset på en 23-26”, men da jeg så Samsungs 42” plasma til omkring de 10k blev jeg lun på ideen om at flytte mit daværende TV i stuen – et 32” LCD Samsung LE32M61 – ind i soveværelset og købe plasmaet til stuen. Efter lidt bøvl med at få det presset ind i bilen fik jeg det hjem.
Nu efter et par ugers brug af TV’et er jeg stadig godt tilfreds med det og har bemærket følgende:
- fabriksindstillingerne for billedet er ikke gode – ved at lege lidt med det kan man opnå meget bedre resultater
- fjernbetjeningen har en rigtig god rækkevidde hvor der ikke er behov for at pege mod TV’et
- med DVD som kilde synes jeg billedet er rigtig godt – klart, god farve dybde og godt sort niveau
- med et standard antenne signal leveret via TDC kabel er billedet også ganske fint i forhold til LCD’et – jeg krummer i hvert fald ikke tæer problemer med kvaliteten (men det er jo også subjektivt)
- Endelig synes jeg også det har et lækkert design i højglans sort
Jeg har også set på et Pioneer plasma, og der er da heller ikke nogen tvivl om det giver bedre billede, men omvendt koster det også 2-3 gange mere afhængig af model. Til prisen kan jeg absolut anbefale at tage det med i overvejelserne hvis man står og skal anskaffe sig et nyt TV.
|