| Forfatter |
|
Rubs Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle.
Jeg er den lykkelige ejer af en Sanyo PLV-Z4 projektor og Denon 1930 DVD-afspiller. Jeg synes dog ikke at billedkvaliteten forbedres, når jeg vælger 1080P, altså opskallere billedet, på DVD-afspilleren.
Jeg har prøvet at sætte min PS3 til projektoren og afspillet en Blue Ray film, og her er der en mærkbar forskel. Billedet står klart skappere.
Burde billedet ikke også stå bedre når man opskallere en normal DVD-film? Gør jeg noget forkert eller er der bare ikke nogen regulær forskel??
Hilsen Rubs.
|
| Til top |
|
| |
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes der er forskel når jeg opskallere på min ps3. Jeg har så fladskærm.
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes helt klart der er bedre billede, når jeg lader mit tv om at opscalerer, end lade PS3 gøre det...
|
| Til top |
|
| |
klogesen Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 599
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke problemet er at din Sanyo jo ikke er en 1080-projektor, men 720? Opskaleringen til 1080 skal vel så efterfølges af endnu en (ned)skalering til 720, denne gang i projektoren, for at det passer til dens panel. Det må give et vist tab. Blu-Ray er jo nok så meget klarere at en vis tilpasning ikke ødelægger ret meget, og det sker jo sandsynligvis også kun en gang, fra 1080 til 720. Kan din DVD ikke levere et 720-signal? Det er måske bedre.
__________________ venlig hilsen Klogesen.
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Korrekt - vælg 720 hvis muligt... for at undgå dobbelt skalering
|
| Til top |
|
| |
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke se et 1080p på din projektor!.. Du kan max se 720p!..Og ja, din projektor kan godt modtage et 1080i signalet, men projektoren nedskalerer signalet til 720 (da den max kan klare 1280x1024!.. Selvfølgelig står Billede,når du afspiller en blu-ray langt skarpere end en normal opskaleret DVD!.. Nej det er naturligt at billede på en opskaleret SD, er en del dårligere, end en BD!..Det er der flere årsager til, og hvis du tror der er noget galt med dit udstyr, så nej!..Der er intet galt, alt fungerer 100% korrekt!... mvh Zirio
Zirio's Underground - Opdateret 01/09- "HD Leeds the Way"
|
| Til top |
|
| |
Rubs Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for alle jeres svar og den fine hjælp. Jeg har indstillet min DVD-afspiller til 720p.
Et sidste spørgsmål: Hvad er bedst, YCbCR eller RGB??
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg synes helt klart der er bedre billede, når jeg lader mit tv om at opscalerer, end lade PS3 gøre det..." har oplevet det samme med en Sony BDP-S1E og lader min Sony VPL-W50 projektor om at opscaler DVD.
Din projektor kan max køre 720p, og det er den opløsning du skal bruge, så sæt din PS3 til at smide 720p ud ved Blu-ray afspilling, du kan ikke når højer bilde kvalitte med din Z4 projektor.
"Hvad er bedst, YCbCR eller RGB", Det beste er YCbCR, RGB er kun til DVI, da man ikke kan overføre YCbCR over DVI.
|
| Til top |
|
| |