| Forfatter |
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
| Sendt: 03 September 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved om sanyo og panasonic kommer med nye versioner af deres 15k modeller, der kan vise 1080p til efteråret ?
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sanyo har annonceret en PLV-Z2000 model med full HD som skal afløse Z5. Den kommer til at koste omkring 2800 euro i Tyskland, hvilket er en del mere end Z5.
Personligt synes jeg den nye Epson EMP-TW2000 er langt mere interessant. Epson har opnået en firedobling af kontrasten uden brug af den dynamiske iris, i forhold til de nværende modeller i samme klasse. Dermed får den et kontrastniveau på linie med den nye Sony VW60 (Black Pearl). Prisen skulle vist blive omkring 3500 euro.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm .. øv så må jeg jo nok vente et år mere med at få skiftet den gamle z3 ud med en 1080p model
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
hmm .. øv så må jeg jo nok vente et år mere med at få skiftet den gamle z3 ud med en 1080p model  |
|
|
Lad os nu se .... Det skulle ikke undre mig om der snart kommer en priskrig på 1080p modellerne, så prisen kommer ned omkring de 15k for de billigste modeller.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har jo lov at håbe .. men skulle nu også helst ned på omkring 10 :) skal også have mig en fladskærm :)
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
| Man har jo lov at håbe .. men skulle nu også helst ned på omkring 10 :) skal også have mig en fladskærm :) |
|
|
No offence, men hvorfor fokusere specifikt på om den har 1080P, frem for "bare" at forvente at få en god billedkvalitet? Hvis du lister de 10 vigtigste faktorer ved et display, så ligger 720P vs 1080P meget langt nede på listen, hvis det overhovedet er med. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjoh .. det er nu rigtigt nok .. men er egentligt godt tilfreds med min Z3, hvis jeg skulle nævne noget var det screen door effekten som jeg gerne ville af med og måske en mere fleksibel zoom objektiv. Det kan sagtens værre jeg overvudere effekten af 1080p. .. men tænkte at hvis jeg skulle skifte så skulle der være noget ved det. Men tror også jeg venter medmindre Z3'eren ikke kan levere et småt nok billede på en forholdsvis lang afstand i mit nye setup. Såvidt jeg kan regne mig frem til så er jeg lige præcis lidt for langt væk fra lærredet ..
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
.. men tænkte at hvis jeg skulle skifte så skulle der være noget ved det. |
|
|
Bare lige for at jeg ikke bliver misforstået, så _forstår_ jeg godt dit ræssonnement - der skal være en væsentlig forskel for at skifte. Problemet er at du som rigtigt mange andre har en idé om at der skal højere opløsning til at levere en "væsentlig forskel". Der er bare så mange andre, _vigtigere_ faktorer der er forbedret på nyere 720P'ere. Du vil kunne få en _markant_ forskel med en DLP i 12-20k klassen, i forhold til din Z3 - såfremt du kan leve med ulemperne selvfølgelig - eller bare en nyere LCD. Epson's kommende TW680 f.eks. (som iøvrigt får en ret suveræn garanti: 3 års garanti inkl. lampen!) Helt generelt, så vil jeg sige at mens jeg i dag efterhånden står ret solidt plantet i DLP fan-lejren, så ville jeg i stigende grad pege på Epson frem for Sanyo og Pana hvis jeg skulle pege på en LCD i dag. Der er sket _meget_ på LCD siden din Z3. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er enig med Otto i at man ikke skal fokusere for meget på opløsningen i forhold til andre faktorer som eksempelvis kontrast. Kontrastniveauet på de billigste 1080p LCD-projektorer er for ringe til at jeg ville investere i dem. Det er dog lykkedes for Cine4home at forbedre kontrasten på disse projektorer med op til 300% ved at montere et farvefilter og en blænde i objektivet. Der er altså stadigvæk mulighed for forbedringer af LCD-projektorerne.
Epson benytter en forbedret polarisering af lyset til at opnå en firedobling af kontrastniveauet. Det bliver spændende at se når Cine4home får fat i den nye TW2000. Måske kan de presse kontrastniveauet yderligere op så man nærmer sig 10.000:1 i native kontrast uden brug af dynamisk iris.
Epsons 3 års eller 1700 timers garanti på lampen er da også værd at tage med!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår dig somæn sagtens Otto .. men vil bare mene der er mange flere faktorer der spiller ind på hvor man sætter grænsen for hvor meget opløsningen betyder. De fleste ser slet ikke hd materiale men upscaler bare fra deres DVD afspiller og der vil jeg også sige at der er det meget vigtigere at gå efter kontrast sort niveau osv. Jeg er personligt meget imod scalering og meget for 1:1 pixelmapping. ved godt 1:1 er lidt en drøm, men ikke desto mindre kommer jeg tættere på den drøm med en 1080p projektor når jeg ser 1080p materiale frem for når jeg skal scale 1080p ned til 720p.
|
| Til top |
|
| |