| Forfatter |
|
Folde Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle! Jeg er ny her på sitet, så tag venligst godt imod en newbie  Jeg står og skal flytte i lejlighed på 3. sal i Århus, og kan derfor ikke længere spille så meget musik, eftersom mit udemærkede anlæg inkluderer en subwoofer, der vil kunne være til stor scene for de andre beboere i bygningen. Derfor har jeg brug for et par kvalitetshovedtelefoner. Jeg har været ved at kigge rundt og har indsnævret mig til AKG K 701 og SENNHEISER HD 650. Jeg har også stadig lidt BEYERDYNAMICs topmodeller (bl.a. DT 880 PRO) med i opløbet. Hvad vil i herinde anbefale mig at vælge? Jeg tager også gerne imod andre forslag. Mit budget ligger på 2000-2500.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen velkommen til Se jeg vil sige, at det handler om hvilken type lyd, du godt kan lide, og hvordan du har tænkt dig at trække dem. De er alle virkeligt gode, men mange foretrækker 650´erne fordi de har en bahagelig lyd, selv foretrækker jeg dt880, fordi de efter min mening bare har det hele. Så jeg vel mene, du bør smutte ned til Tapeconnetion, og prøve lidt forskelligt ad. I TC har de også en ok amp, nemlig en Musical fidelity som passer virkeligt godt til 650´erne. Mht til komfort osv, er det ikke noget du skal bekymre dig om med de tre. Mht kvalitet så de alle fremragene. Men hvilken man foretrækker afhænger ene og alle af en selv. Jeg synes egentligt også at du skal prøve og undlade og læse reviews af dem på eks. Head-fi.org, før du prøvet et par af dem. Igen det er meget smag og behag. God lytning
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting mere, hvis du har mulighed for at komme med den 13 okt. kl. 13:00 til en lille head-fi meet i KBH, så bør du gøre det.
Der kan du prøve rigtigt meget godt, selv kan jeg desværre ikke komme.
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak for dit svar techtrino! Det er meget brugbart. Men kender du evt. de forskellige modellers karakteristika, fordele, bagdele osv.? Jeg vil rigtigt gerne tage en prøvelytter, men pt. bor jeg i Herning, så det vil være svært. Andre der har forslag? Præferencer?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du giver over 2073kr for et nyt sæt Sennheiser HD 650 så snyder du dig selv __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hattori Hanzo skrev:
Hvis du giver over 2073kr for et nyt sæt Sennheiser HD 650 så snyder du dig selv  |
|
|
Hvor har du fundet den pris? cdon.com sælger HD 650 for 2079, men de har dem ikke på lager pt.  Er det Sennheiser HD 650 du vil anbefale mig fremfor de andre nævnte?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm tja det vil blive en lang afhandling, hvis jeg skulle gå i dybden. Så du for en hurtig gennemgang, ellers kan du jo læse inde på head-fi.org, bare lav en søgning. Her er et par link til at starte med:
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=224988&hi ghlight=880+701+650
http://www.head-fi.org/forums/showthread.php?t=232052&hi ghlight=880+701+650
Men det er nok de mest diskuterede og oftes sammenlignede inde på head-fi.
Tja k701 og dt880 minder lidt om hinanden, de er begge meget velopløste og relativt neutrale, k701 har dog en større soundstage selvom den virker lidt mere kunstig. Dt880 er mere balanceret.
650 erne er lidt for sig selv, de er mørkere og mere afslappede, de har også et karateristisk "suk". En del foretrækker hd600, som er en rebrandet hd580 som er deres tidligere topmodel.
Mht forstærker så er det en meget større jungle, men den tager vi når du har fundet den du bedst kan lide.
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igen mange tak techtrino! Jeg sætter pris på din hjælp. Jeg er allerede i fuld gang inde på head-fi.org :) Jeg tror egetlig at jeg helder over mod k701, men jeg ved ikke om dens bass-performance er god nok. Nogen der kan hjælpe mig der?
|
| Til top |
|
| |
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folde skrev:
Hattori Hanzo skrev:
Hvis du giver over 2073kr for et nyt sæt Sennheiser HD 650 så snyder du dig selv  |
|
|
Hvor har du fundet den pris? cdon.com sælger HD 650 for 2079, men de har dem ikke på lager pt. Er det Sennheiser HD 650 du vil anbefale mig fremfor de andre nævnte? |
|
|
Ville selv snuppe Sennheiserne til enhver tid..lydkvaliteten, ergonomien, designet og ikke mindst prisen gør den til "Best Buy" herfra __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folde skrev:
Igen mange tak techtrino! Jeg sætter pris på din hjælp. Jeg er allerede i fuld gang inde på head-fi.org :) Jeg tror egetlig at jeg helder over mod k701, men jeg ved ikke om dens bass-performance er god nok. Nogen der kan hjælpe mig der?
|
|
|
Hej
Med den rette forstærker, kan jeg garantere dig for at K701 spiller så dybt og velopløst at selv HD650 kommer til kort. Som en anden var inde på, så har K701'erne en soundstage der sparker røv. Jeg har selv et sæt K701, som næppe bliver skiftet ud.
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet AKG K 701 til den samme pris som HD 650, så det skal ikke være prisen der afgør noget. Hvad med et sæt som ULTRASONE PROline 2500? Er der nogen der prøvet disse og kan beskrive dem?
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
|
Hej
Med den rette forstærker, kan jeg garantere dig for at K701 spiller så dybt og velopløst at selv HD650 kommer til kort. Som en anden var inde på, så har K701'erne en soundstage der sparker røv. Jeg har selv et sæt K701, som næppe bliver skiftet ud.
Mvh
Torben |
|
|
Hvilken forstærker vil du i så fald anbefale? Jeg har pt. en NAD C352 amp, men mener du at jeg skal udvide med en headphone amp? Jeg er simpelthen sådan i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg er bange for om K701'erne ikke har bass nok og at HD 650'erne har for meget.
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folde skrev:
Solvin skrev:
|
Hej
Mvh
Torben
|
|
|
Hvilken forstærker vil du i så fald anbefale? Jeg har pt. en NAD C352 amp, men mener du at jeg skal udvide med en headphone amp? Jeg er simpelthen sådan i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg er bange for om K701'erne ikke har bass nok og at HD 650'erne har for meget.
|
|
|
Du kan glemme alt om at sætte dem til din Nad-forstærker, da dens hovedtelefon-udgang ikke er meget værd, du vil ikke få det fulde udbytte af dine hovedtelefoner, af anbefalinger kan jeg ikke komme med mere end to, nemlig min egen forstærker http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55683&P N=1 eller en Rodistor. men så løber det hurtigt op i mange penge.
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Solvin skrev:
Folde skrev:
Solvin skrev:
|
Hej
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
Du kan glemme alt om at sætte dem til din Nad-forstærker, da dens hovedtelefon-udgang ikke er meget værd, du vil ikke få det fulde udbytte af dine hovedtelefoner, af anbefalinger kan jeg ikke komme med mere end to, nemlig min egen forstærker http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55683&P N=1 eller en Rodistor. men så løber det hurtigt op i mange penge.
|
|
|
Hvor meget skal man ud og give for at kunne tilfredsstille et par K701 eller HD650?
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Folde skrev:
Solvin skrev:
Folde skrev:
Solvin skrev:
|
Hej
Mvh
Torben
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hvor meget skal man ud og give for at kunne tilfredsstille et par K701 eller HD650?
|
|
|
Rodistor'en koster, hold nu fast 16000kr. min pris må jeg ikke oplyse, kun via pb.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he ja det er jo det  Jeg ville nok starte i den billige ende... jeg ville måske kigge på en Darkvoice 336i (tube amp) eller måske en Heed Canamp som er lidt dyrere (ca 2k). Hvis det skal være billigere  Så kunne du overveje bare at købe en DAC med opgraderet headphone out, såsom en Zhaolu d2.0, jeg har en og den lyder skam godt. Men nu ikke for at lyde pessimistisk, mennnn jeg må indrømme jeg er ik så glad for k701´erne, jeg ville gå efter 650´erne, dem kan alle stort set lide, ellers ville jeg købe et par hd580 også opgradere dem lidt  Faktisk så ville jeg personligt købe et par 580´ere, hvis jeg ikke var så glad for alt det jeg har idag, heriblandt dt880.
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
16k er nok lige i overkanten til mit budget ;) Jeg havde håbet på at kunne finde noget til højest 1k. Men lige pt. er det også hovedtelefonerne der er vigtigst.
Jeg overvejer: Sennheiser HD 650 og 600 AKG K701 Beyerdynamic 880 og 990 Ultrasone proline 2500
Hvad synes i?
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig med Solvin i, at et sæt AKG K701 er super duper, men at de kræver en ret solid hovedtelefon-forstærker for at "folde sig ud". Hvis du vil vente med den seperate forstærker, eller bruge få penge på en sådan, så ville jeg købe et sæt Sennheiser HD 600. De er mere "lineære" i lyden end HD 650, som er lidt mørke. Jeg kender ikke Beyer DT 880, men de spiller tilsyndeladende lidt som AKG. Om Beyer kræver samme kraftige forstærker som AKG, ved jeg ikke. Blot mine råd / erfaringer.
|
| Til top |
|
| |
Folde Forum Bruger

|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen når nu jeg er ude at købe synes jeg lige så godt at jeg kan gøre det ordentligt  Hvilken forstærker vil du anbefale sammen med k701? Og vil jeg kunne bruge sådan en forstærker sammen med både min computer og mit hifi-anlæg?
|
| Til top |
|
| |