Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer 50" 8G 768P vs. 1080P (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 September 2007 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Hej

Prismæssigt er 768P mest attraktiv, men hvad vægter særligt for at vælge 1080P versionen?

Kan man overhovedet se forskel? og i hvilke tilfælde er forskellen særlig stor og i hvilke er den mindre / ubetydelig.

Jeg har hørt, at hvis man sidder ca. 3 meter fra, så kan man alligevel ikke se forskel?

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2007 kl. 01:56 | IP-adresse registreret  

nu kan jeg ikke lige huske det på stående fod, men jeg mener at have læst at det ikke er den eneste forskel på de to

Rohlander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 September 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret  

På papiret endnu højere kontrast på 1080P (om muligt endnu bedre sortniveau?)

20000:1 vs 16000:1

Ved ikke hvoran det er i praksis.

Skulle også være "Direct Colour Filter 3+" på 1080P hvad det så er for noget

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-LX508D/index .html

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-508XD/index. html

Martin Logan Spire
Soveværelse:
Hofli Integra 5.1
Holfi Xara NFB REX
Marin Logan Motion 4
Audio Physic Luna
Reserve:
Nad S300
Til top Vis Rohlander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rohlander

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Sendt: 09 September 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

Ifølge gutterne på avforums er det virkeligt kun hvis du primært benytter dig af HD kilder som BR - HD-DVD og ikke mindst dit daglige TV forbrug i HD at der er noget at hente ved 1080p modellen. Det virker jo logisk nok - men der er flere der nævner at med nuværende SD kilder som vores TV her i DK ser det altså bedre ud på 768p skærmene.

Så er der jo selvføli spørgsmålet om "fremtidssikring" om man kan få sig selv til at købe et 768p TV i dag  - men så vidt jeg lige kan huske er der noget med en 10 - 15.000 kr. i forskel på 768p og 1080p modeller. Tjah så er der ikke det helt store valg efter min mening - så er vi efterhånden derhenne hvor du kan vælge 768p modellen OG en super eksterne scaler fra DVDO eller Lumagen etc. for at sætte prikken over i´et og SÅ er jeg helt sikker på du ikke kan få meget bedre billede pt

Der går jo trods alt nogle år endnu inden vores primære TV signaler bliver HD

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 September 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
Ifølge gutterne på avforums er det virkeligt kun hvis du primært benytter dig af HD kilder som BR - HD-DVD og ikke mindst dit daglige TV forbrug i HD at der er noget at hente ved 1080p modellen. Det virker jo logisk nok - men der er flere der nævner at med nuværende SD kilder som vores TV her i DK ser det altså bedre ud på 768p skærmene.

Så er der jo selvføli spørgsmålet om "fremtidssikring" om man kan få sig selv til at købe et 768p TV i dag  - men så vidt jeg lige kan huske er der noget med en 10 - 15.000 kr. i forskel på 768p og 1080p modeller. Tjah så er der ikke det helt store valg efter min mening - så er vi efterhånden derhenne hvor du kan vælge 768p modellen OG en super eksterne scaler fra DVDO eller Lumagen etc. for at sætte prikken over i´et og SÅ er jeg helt sikker på du ikke kan få meget bedre billede pt

Der går jo trods alt nogle år endnu inden vores primære TV signaler bliver HD

men hvis prisen ikke er et issue, ville jeg nu nok vælge den dyre alligevel, evt også med en scaler

Aliaz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006
Sendt: 09 September 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret  

1080P koster tilsyneladende mindst 10K ekstra i forhold til 768P. Hvis 768P lå i 15K så ville 25K være i orden, men problemet er, at de ca. 30K 768P pt koster, allerede er et ret højt niveau. Umiddelbart er jeg ikke villig til at betale noget der ligner 45K (inkl kalibrering og wall mount).. det er så også fint nok - jeg kan bare vælge 768P-modellen. Jeg vil gerne betale for kvalitet og jeg vil som regel også gerne betale ekstra, hvis jeg mener jeg får det rette for merprisen.

Så det jeg er ude efter, er om 1080P er merprisen værd. -Det kan jeg kun selv afgøre, men det er altid godt at høre andres syn på sagen. Jeg har også allerede fået nogle gode svar.

Hvor meget bedre er en ekstern DVDO upscaler, end den der sidder i fx Toshiba HD-XE1 eller Denon DVD-3930?

Forskellen på 768P og 1080P vil formentligt være tydligst 1m fra, men der sidder man alligevel ikke og ser film. Nogen der har haft lejlighed til at sammenligne 768P og 1080P side om side, men det rette højopløste materiale fra en aftstand på 2,5-3m.. Kan der ses forskel?

Når det bliver aktuelt, skal jeg også have koblet PC'en til. Førhen var der stor forskel på grafikkorts TV-out / skærm-udtag, men i dag er de fleste vel ret gode? Jeg har et Asus EN7600GT silent (passiv). Idet jeg har 2 DVI LCD skærme tilsluttet, må jeg formentligt ud i en aktiv splitning af nr 2 DVI udgang. DVI giver vel det bedste billede set i forhold til component? Det er de færreste grafikkort, som har HDMI udtag. Det undrer mig, at det ikke nødvendigvis er de store og nyeste grafikkort som besidder HDMI? -Faktisk har jeg ikke lige kunnet finde HDMI på de bedste geforce kort.

Til top Vis Aliaz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Aliaz

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Aliaz skrev:

Hvor meget bedre er en ekstern DVDO upscaler, end den der sidder i fx Toshiba HD-XE1 eller Denon DVD-3930?

I forbindelse med et Pioneer tv, vil en DVDO ikke kunne gøre noget nævneværdigt for HD-materialet. Den største forskel vil være ved TV-materiale (forudsat man har en ekstern TV-kilde, f.eks. Selector). Her vil forskellen alt efter indholdet være markant.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes