| Sendt: 09 September 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
1080P koster tilsyneladende mindst 10K ekstra i forhold til 768P. Hvis 768P lå i 15K så ville 25K være i orden, men problemet er, at de ca. 30K 768P pt koster, allerede er et ret højt niveau. Umiddelbart er jeg ikke villig til at betale noget der ligner 45K (inkl kalibrering og wall mount).. det er så også fint nok - jeg kan bare vælge 768P-modellen. Jeg vil gerne betale for kvalitet og jeg vil som regel også gerne betale ekstra, hvis jeg mener jeg får det rette for merprisen.
Så det jeg er ude efter, er om 1080P er merprisen værd. -Det kan jeg kun selv afgøre, men det er altid godt at høre andres syn på sagen. Jeg har også allerede fået nogle gode svar.
Hvor meget bedre er en ekstern DVDO upscaler, end den der sidder i fx Toshiba HD-XE1 eller Denon DVD-3930?
Forskellen på 768P og 1080P vil formentligt være tydligst 1m fra, men der sidder man alligevel ikke og ser film. Nogen der har haft lejlighed til at sammenligne 768P og 1080P side om side, men det rette højopløste materiale fra en aftstand på 2,5-3m.. Kan der ses forskel?
Når det bliver aktuelt, skal jeg også have koblet PC'en til. Førhen var der stor forskel på grafikkorts TV-out / skærm-udtag, men i dag er de fleste vel ret gode? Jeg har et Asus EN7600GT silent (passiv). Idet jeg har 2 DVI LCD skærme tilsluttet, må jeg formentligt ud i en aktiv splitning af nr 2 DVI udgang. DVI giver vel det bedste billede set i forhold til component? Det er de færreste grafikkort, som har HDMI udtag. Det undrer mig, at det ikke nødvendigvis er de store og nyeste grafikkort som besidder HDMI? -Faktisk har jeg ikke lige kunnet finde HDMI på de bedste geforce kort.
|