| Forfatter |
|
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj derude!!
Jeg går noget utålmodigt rundt og venter på min nye 42" 8G Pioneer skærm.. For at slå ventetiden lidt ihjel er jeg i gang med at arrangere noget videoaften med en kammerat der er indehaver af en PS3.. Planen er at skærmen skal invies med en ordentlig omgang bluray film, og i den forbindelse ville jeg meget gerne afprøve det her med 24 frames.. Efter af have luret lidt bag på diverse bluray kasser, synes jeg dog ikke at kunne finde nogen steder, hvor der er opgivet hvilket format filmen ligger i på den pågældende skive..
Mit spørgsmål er derfor: Er der nogen af jer der ved om jeg et sted på nettet kan finde en liste over hvilke bluray film der er indspillet med 1080p24??
I er også meget velkomne til at komme med nogen anbefalinger til hvilke film jeg med fordel kunne anskaffe mig.. Altså nogen hvor der er flotte billeder og gerne en god lydside også...
På forhånd tak Allan
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle Blu-ray film ligge i 1080/24p format på disken.
Men du komme ikke uden om disse to film Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl og Pirates Of The Caribbean: Død Mands Kiste,
hvis du skal teste billde og lyd
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Alle Blu-ray film ligge i 1080/24p format på disken.
Men du komme ikke uden om disse to film Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl og Pirates Of The Caribbean: Død Mands Kiste, hvis du skal teste billde og lyd |
|
|
Nårh, jamen så blev jeg da så klog.. det gør jo udvælgelsen af filmene noget mere fri..  Der bliver hermed også lagt 1 stk. Pirates i kurven..
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ekstra martalet kan ligge en andre formate en 1080/24p men selve film ligge altid i 1080/24p.
Har du opdate din PS3 til sidste version (version fra 1.8), så den kan vise 1080/24p ?
Og ikke at glæme Ice Age 2
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Ekstra martalet kan ligge en andre formate en 1080/24p men selve film ligge altid i 1080/24p. |
|
|
Ekstramaterialet kan de ligge i divx for min skyld (jaja, det er teknisk set nok ikke muligt, men i forstår meningen), bare selve filmen er i ordentlig kvalitet...
Tak for tippet...
Og ja.. PS'ern er helt opdateret...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man må huske på at ikke alle Blu-ray er i super kvalitte, selv om de er i en højer kvalitte en mange DVD film, er der dog nogle smutte i mellem
Et ex. er SPRINGSTEEN BRUCE - Live In Dublin, der står at den er optage i HD, men billde er ringer en mange DVD, men lyd og musike er hel
anden histore, så det er for musik man skal købe denne Blu-ray, måske er den nok at købe den i DVD versione (PS musiken er også udkommet
på CD).
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alland skrev:
StarTrek skrev:
| Ekstra martalet kan ligge en andre formate en 1080/24p men selve film ligge altid i 1080/24p. |
|
|
Ekstramaterialet kan de ligge i divx for min skyld (jaja, det er teknisk set nok ikke muligt, men i forstår meningen), bare selve filmen er i ordentlig kvalitet...
Tak for tippet...
Og ja.. PS'ern er helt opdateret...
|
|
|
har der lidt på samme måde, for min skyld kunne de lave en helt speciel serie uden ekstra materiale, jeg ser det alligevel kun når det er stand up, der synes jeg så til gengæld bare billedkvaliteten skal være tålelig __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke alle Blu-ray er reg. kode, selv film hvor der stå Reg. A kan værre reg. kode fri, se dette link.
http://bluray.lindsite.dk/
1080p24 kan værre meget god, med det hjælpe bare ikke hvis det er en ringe overførelse, så hvis bare overførelse er tip top er 1080/50 og 60p
riglig god nok, man har jo ikke hørt klager over at der er ingen HD-DVD afspille der kan gengive i 1080p24 og her er billde tip top.
|
| Til top |
|
| |