Jeg har i længere tid sonderet markedet for dvd-afspiller i lavpris-klassen (kr.0-2500). Da min gamle pioneer dv-525 efter 4 år, langsomt ville spille færre og færre cd'er, tilsidst var jeg nød til at indlæse en dvd før den ville spille cd.
Jeg har tidligere oprettet forskellige tråde med spørgsmål som jeg fik god response på, tak for det.
Jeg har haft følgende afspillere i tankerne, de fleste har jeg også set/hørt live: en brugt pioneer 717, cambridge audio 57, NAD 512, denon 700/900, united ???, LG ???, Yamaha 540.
Jeg havde følgende krav:
min. 2 dig. udgange
støjfri drift
helst så mange formater som muligt, behøver ikke sacd/dvda
Jeg endte med at købe Yamaha 540 fik den i sølv farvet (ikke titanium) til kr.1550, jeg mener selv at det er en super maskine til prisen selv MP-3 lyder godt. Det var superlet at ændre regionkoden til alle, det er RCE kompatibelt. Så nu er jeg en glad mand!
Så skal jeg bare finde en ny receiver, da det ikke har høj WAF med en sølv og to sorte enheder i anlæget. På nuværende tidspunkt hælder jeg i retning af Marantz 4400, onkyo 501 (har set en billig 600 i tyskland, ved dog ikke om jeg vil handle i udenlands netbutik) sony 790, denon1804(tror jeg nok), yamaha 640/740. min pris ramme bliver nok kr. 3000-5000 krav er God(relativt) stereo lyd, 6,1 dekodning og forstærkning, samt at det kan fåes sølvfarvet.
Mit nuværende setup:
JBL simply cinema bag HT og aktiv Sub
Blueroom minipod front ht
B&W cc6 s2 center ht
JVC rx6000 dd/dts receiver
kenwood dm5090 minidisc
Thomson 36ws87(tror jeg nok) 36" scenium widescreen tv
PS2 og en ældre stereo video.
Mine film:
http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=jackie%20linolen