| Forfatter |
|
Peter Breum Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj Entutiaster!
Jeg har i nogen tid haft planer om at anskaffe mig et eksemplar af Farlowe klassikeren, men har på rygtebasis hørt lidt om at der skulle være tale om ret så store lydkvalitets/karakter-forskelle i forhold til produktionsår. Har det noget på sig, eller er de alle "ens", under hjelmen?
- Med håb om hjælp,
Peter Breum - En semi-ignoramus udi det Hi-Fi mæssige.
|
| Til top |
|
| |
Peter Breum Forum Bruger

|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ikke nogen som ved noget om sagen?; det er også ok at henvise til nogen der ved noget, hvis man ikke selv sidder inde med guldkornene. Kom nu frisk!
|
| Til top |
|
| |
Steen. Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ring til Lydbutikken, de ved en del om Exposure
|
| Til top |
|
| |
Peter Breum Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. ja. Og tak for forslaget. - Det ville jo nok være en god idé, efter som lydbutikken & teknifi er forhandler/importør af skidtet. Men de er jo også forretninger som skal tjene penge, så det ville nu alligevel være rart hvis nogle private brugere eller kendere havde noget at sige om sagen.
mvh peter
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved af erfaring at lydbutikken nok skal give dig et fornuftigt svar hvis du ringer og spørger. Jeg har selv haft flere forskellige modeller, både de første og de senere som hedder "super". Jeg syntes bedst om super modellerne da de har lidt flere kræfter og lidt mere slam i lyden som jeg husker det.
|
| Til top |
|
| |
Peter Breum Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 02:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for det så. Mente nok at der var et eller andet med at super modellerne(sic!) havde noget mere pondus. Vil nu alligevel gøre som i begge siger og kontakte lydbutikken.
mvh peter - som godt ka´li slam.
|
| Til top |
|
| |
evox Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 399
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Forskel mellem 20'eren & 20-superer, ved jeg ikke noget om.
Men jeg har en 20-super & jeg mangler ikke 'krafter'...Den spiller bare med et overskud & en naturlighed, som bare bliver ved med at imponere en.
Har en god fast bund & har ellers bare styr på tingende.
God jagt ( du vil ikke fortryde ) super forstærker...
mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Mener at kunne huske: "Super"-modellerne var afløsere for de oprindelige Farlowe-designs. Den største forskel fandtes i udgangstrinnet, der nu var med FET's, kontra bipolare transistorer i de gamle. De hule drøn i HT ved tænd/sluk, var også udfaset.. 
Hvad der lyder bedst, er der delte meninger om. Jeg havde en bunke links liggende til Exposure-forums, hvor det blebv diskuteret heftigt, men de er alle inaktive i dag. Tror Exposure er trætte af de evindelige sammenligninger med de gamle reference modeller. Jeg er af den overbevisning, at de gamle (uden "Super"-stemplet), præsenterer musikken med mindre slør og strammere slam. Super-modellerne appelerer nok noget mere til en større skare, hvor der er skælet mere til opløsningen. Hvad man end vælger, er det gennemarbejdet hifi, der vil virke en levealder. Rangerer blandt de bedste halvlederdesigns nogensinde.
|
| Til top |
|
| |