Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 22:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Erfaring med Avid Diva ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 September 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

For ikke at ødlægge "King" tråd om hans nye Riaa, laver jeg en tråd om Avid Diva pladspille

Har planer om at købe en Avid Diva pladspille, så før at jeg gør det, ville jeg gerne hørre jeres efaring med denne

Hvilken arm og pickup ?

Hvilken Riaa bruge i ?

Og hviken kabler ?
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
For ikke at ødlægge "King" tråd om hans nye Riaa, laver jeg en tråd om Avid Diva pladspille

Har planer om at købe en Avid Diva pladspille, så før at jeg gør det, ville jeg gerne hørre jeres efaring med denne

Hvilken arm og pickup ?

Hvilken Riaa bruge i ?

Og hviken kabler ?

Tal du lidt med førnævnte king. Sådan en har han jo haft.

Også Jensen ved jo nok en ting eller to om Diva.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 September 2007 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Det er rigtig, men får at ikke at ødlægge "King" tråd, har jeg oprette dette tråd, for jeg ville grene høre noget nogle efaring fra bruge at denne spænde pladspille, så jeg har lidt mere vide før at jeg kaster mig ud i et køb.

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Men hånden på hjertet - vil jeg nok sige, at med en Avid Diva får du 100% kram for dine penge .... jeg har selv haft dem alle fra Avid , men den Diva er sku ikke til at spøge med !!!!!!

Jeg kan huske da Rene satte en Dynavector 507 MKll arm på denne Diva - sh*t.... den kunne synge

En Diva er også let at justere (få ophænget til at gå lige op og ned som et stempel) !!

Og så har den en kanon bygge kvalitet - og liner en milion !

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 September 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Og hvis man skal blive ved designen så passe Densen's Riaa jo fin med den og hvis det så også spille som det se ud, ja så er det rigtig spænde 

Synes ikke at jeg kan finde Densen's nye Riaa på deres hjemme side

King har du planer om at holde en lille Plov messe (demo) i den store komme bilde og Lyd messe ?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Køb en Avid Diva med Rega RB300 arm og Dynavector 10X5 og en Densen riaa - så giver jeg dig et lyn kursus i at justere den op så den rigtig synger ....... så taber du og dine venner kæben når i høre dyret.... 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 September 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Det lyde S.. god King , men venter lige til div. bilde og lyd messe er over (de er jo meget tæt på), for så skal der lytte på pladspille, for at få et større grundlag

Det kan selfølige værre at jeg ende med Avid Diva med Rega RB300 arm og Dynavector 10X5 og en Densen riaa og en King justring 

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Eller prøv at kom over til min næste demo i Varde - så kan du jo tabe kæben over lyden fra min Avid Acutus

Og disse her supper Chario HTer !!

Size 1610x400x580 mm (HxWxD)
Weight 100kg

http://www.chario.it/product.php?prod=8&lang=1

Serendipity
Serendipity

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 September 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Hvornår bliver demo i varde?

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 September 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Hvornår bliver demo i varde?

Moin Dennis

Den næste demo bliver den 22-9 fra kl.10.00 og frem til kl.16.00

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 11 September 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hvordan komme best over til Varde, med tog ?

Og er demo lang fra Stadion ?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2007 kl. 03:23 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvordan komme best over til Varde, med tog ?

Og er demo lang fra Stadion ?

Det med toget kan jeg ikke svare dig på - Men fra Stadion går der vel en taxi..... ! 

Her kan du læse lidt om selve Avid Divaen !

To design and produce a turntable on a restricted budget is possibly even harder than designing without constraints.
Previously many have advised us not to attempt this, as it would cheapen the AVID brand.
Since then however two important factors have occurred;
1. Investment in our own engineering facility has improved our quality, and improved production costs,
2. Our distributor in Japan requested a more affordable entry-level design and could assure us the level of sales needed for a volume related product.
Design work started in November 2002 and in January 2003 we showed a prototype at the Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Even on a restricted budget we wanted, like our other turntables, to offer class-leading performance within its price category.
No point making something worse than was already available. Our philosophy for our past and future products.
With the oriental market place a prime consideration the design needed to focus on relevant features, be finished to an exceptionally high standard, but versatile enough for our other world markets.
Within days of its launch it was selling quickly against even higher priced players and its first review in HIFI Choice magazine gave it "Best Buy" and "Product of the Year" awards. Overseas the story has been the same with front pages in Japan.

DESIGN

Before starting on the Diva's design we had two main areas of focus.
1. To use the experience gained from developing our other turntables,
2. Incorporate features relevant to its main market.
Again we wanted to use some of the vital ingredients from the Acutus in the Diva and quickly identified the key elements; clamp/bearing, suspension, motor/power supply and resonance control.
Popular in Japan are multi-arm turntables and also a fondness for the longer 12" versions. So this feature needed to be incorporated into the design.
With such a varied market place we decided to make the turntable of modular design so that each unit could be optimised to the customers requirements and allow modifications when needed. Eliminating superfluous parts has enabled high quality standards within the manufacturing budget.

In common with our other designs we have a platter, which offers an impedance miss-match with the record. The record sits directly onto a glass top. Being flat and rigid this material reflects stylus induced resonance, keeping it in the record, which is used as a conductor to the main bearing. The glass is coupled to a MDF main body, which gives mass and damping to the glass. The main bearing is the same as our other models and extends above the platter surface. The record is clamped to the platter with a solid stainless steel clamp ensuring mechanical contact with the main bearing. Vibration caused by the cartridge during replay is channelled to the subchassis, keeping the record free of resonance build-up and colourations. The clamp is machined from solid stainless steel with a quick locking screw action. The black slip ring prevents the record being marked and reflex clamps the record into position. This makes for efficient resonance transfer from disc to the sapphire bearing.

The main bearing is a press fit into the drive hub, which has three location points for the platter. The inverted bearing spindle is also a press fit into the subchassis body. Press fitting at these critical points ensures a good mechanical bond that will last, rather than using adhesives, which eventually break and add damping colourations or simply bolting together. From the subchassis, which acts as the mainbody of the turntable, extend interchangeable arm mounting bars and suspension arms. Also attached to the subchassis is a counterweight, which would be replaced with arm mounting rods in the event of two arms being fitted. The subchassis and arm mounting components are made from aluminium, offering material continuity for energy transmission. The suspension components made from much harder stainless steel act as mechanical diodes, ensuring resonance’s are controlled and pushed where we want them. The arm mounting consists of two rods and central tube in a triangular shape giving improved rigidity. Using a tube as well as rods prevents the arm mounting having a singular flexure resonance as they interact with each other. It also allows most arm cables to be passed through it to the subchassis where it can be discreetly hidden from view. The interchangeable armboard, also of aluminium, slides to a reference point on the rods for correct alignment. Drive is provided by a powerful stand-alone motor which can be moved to optimise the speed, for those who like to adjust what they can't hear!
The suspension is the same as the Volvere/Sequel, but upside-down. As there is no baseboard the suspension is located by the feet. Each spring can be frequency optimised so that perfect vertical bounce is achieved, this giving better isolation and improved sonic performance especially when the turntable is subject to feedback or external disturbance such as road traffic noise. Adjustment is quick and easy by holding the spring and turning the foot. Machined from solid stainless steel, its weight gives it a secure location on almost any surface. It is important however that the turntable is located on a flat, level surface for best performance. Once the suspension is calibrated it will not require 'retuning' later as it self locks in position. A machined stainless steel and aluminium cover is then fitted giving the turntable a nice purposeful appearance.

The AVID RB300 pickup arm is an excellent arm with rigid bearings and well suited to the Diva. This is derived from the renowned Rega unit however with the Diva it is supplied with a VTA adaptor so that any cartridge can be aligned correctly for maximum performance.

Lastly the Diva is a unit which gives a new level of performance; dynamics, timing, information and musicality within its price category. A testament to good design and manufacturing, it typifies and enhances the excellence of our product range and makes AVID impossible to beat.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 September 2007 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

King du lokker 

Hvad er adressen i Varde ?

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
King du lokker 

Hvad er adressen i Varde ?

Der kommer til at stå i Arrangementer / Kalender  

Men.... her kan du se adr..

Expert Varde ApS

Nordre Boulevard 90
6800 Varde
Tlf.: 75 22 23 33

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 12 September 2007 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg finder lige ud af om jeg ikke kan få flyttet vagten igen!! I arangerer altid noget når jeg har vagt

Startrek. Hvis jeg nu får flyttet min vagt så kan du bare ringe/skrive herinde hvornår du er på stationen så skal jeg nok hente dig. Men det vender jeg lige tilbage med i morgen når jeg ved mere.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 September 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

StarTrek... prøv da at ringe til VassagoHifi - han har da sikkert nogle Avid pladespiller på lager

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 12 September 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

Har fået en PB fra VassagoHifi, tak King 

Lyder god DPetersen

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 15 September 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Jeg kan huske da Rene satte en Dynavector 507 MKll arm på denne Diva - sh*t.... den kunne synge

Hej King

Vejer sådan en Dynavector arm ikke 1,3-1,4 kg.? Kan en standard Diva virkelig klare det? Eller skal der bruges en større modvægt ?

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 September 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Totoronto skrev:
king skrev:

Hej King

Vejer sådan en Dynavector arm ikke 1,3-1,4 kg.? Kan en standard Diva virkelig klare det? Eller skal der bruges en større modvægt ?

Hejsa

En Avid Diva kan køre med næsten alle tonearme - da den har en modvægt som kan tilpasses til næsten alle arme ! 

Jeg har kørt med Rega RB600 & Rega RB700 & Sme V & har hørt den med Dynavector 507 MKll arm - så det er ikke noget påblem der..........!!

Du bestiller bare hvilken arm du har ved Avid - også laver de bare et armbord til dig ! 

Ps.... du kan også køre med de store 12 tommer arme

Totoronto
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 15 September 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

En Avid Diva kan køre med næsten alle tonearme - da den har en modvægt som kan tilpasses til næsten alle arme ! 

[/QUOTE]

Hej King

Det lyder suverænt! Men den modvægt der sidder standard på Diva´en, og formodentlig er tilpasset RB300 armen, kan jo kun monteres på én måde, så man skal måske købe en helt ny modvægt?

Til top Vis Totoronto's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Totoronto

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes