| Forfatter |
|
Anarchy Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter meget ængstelig venten og koncentreret focus på format krigen mellem HD-DVD og Blu-ray må jeg nu konstatere at jeg har valgt side. Desværre...
Jeg har hele tiden "holdt med" Blu-ray og håbet Sony kunne vinde denne omgang (se betamax), men ak og ve og den rene jammerdal... nu er dødsstødet (for mit vedkommende) kommet. Lige hurtig forklaring på min begejstring for Blu-ray: Superior technology!
Sad og browsede rundt på axelmusic's udenlandske afd. og fandt tranformers på DVD.. hurtigt støvsugede jeg Blu-ray pre-orders, men nej? ingen Transformers? med bange anelser trykkede jeg på HD-DVD sektionen og her finder jeg til min gru Transformers på pre-order listen.
Men var det ikke noget med at Spielbergs film ville komme på Blu-ray? Selvom paramount har solgt sin sjæl til djævelen? Åbenbart ikke... så nu må jeg krybe til det berømte (omvendte)kors og bede om tilgivelse ved HD-DVD's blodrøde alter. For mit vedkommende var Transformers (som i nok havde gættet) altafgørende for hvilket format jeg valgte.. hermed har HD-DVD fået en ny kunde *hulk* 
|
| Til top |
|
| |
Chewbacca Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aftalen med Paramount og DWA på HD DVD inkluderer ikke film instrueret af Spielberg - Spielberg er kun producer på Transformers.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, den kan ej. De har nok ikke fået den fjernet (den var oprindeligt annonceret til Blu-ray).
|
| Til top |
|
| |
Anarchy Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chewbacca... Lunddal... ikke leg med mine følelser på den måde! 
Er der nogen der kender til en bekræftet udgivelse af Transformers på Blu-ray!?
Jeg føler jeg er med i et afsnit af Horton sagaen 
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anarchy skrev:
| Er der nogen der kender til en bekræftet udgivelse af Transformers på Blu-ray!? |
|
|
Transformers kommer IKKE på Blu-ray! Dreamworks (Paramount) har distributions rettighederne stort set alle steder.
Sådan er det, at være en brik i en format krig. Så kan man tilgengæld ikke få Fantastic Four 2: Rise of the silver surfer, Die Hard 4.0, Spider-man 3, Pirates of the caribbean 3, Ratatoille og the Simpsons Movie som er de store Blu-ray titler her i efteråret.
Så må enten købe 2 afspillere, eller vente på en combo (som alligevel koster cirka det samme som 2).
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
| Er der nogen der kender til en bekræftet udgivelse af Transformers på Blu-ray!? |
|
|
Transformers kommer IKKE på Blu-ray! Dreamworks (Paramount) har distributions rettighederne stort set alle steder.
Sådan er det, at være en brik i en format krig. Så kan man tilgengæld ikke få Fantastic Four 2: Rise of the silver surfer, Die Hard 4.0, Spider-man 3, Pirates of the caribbean 3, Ratatoille og the Simpsons Movie som er de store Blu-ray titler her i efteråret.
Så må enten købe 2 afspillere, eller vente på en combo (som alligevel koster cirka det samme som 2).
|
|
|
Medmindre de film udkommer i bare ét land på HD DVD. Sådan er det med en standard UDEN regionskodning. T2, Silent Hill (sony), Underworld 2 (sony) og Ghost Rider (sony) kan f.eks. fåes på HD DVD takket være regionsfrihed.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
|
|
|
Medmindre de film udkommer i bare ét land på HD DVD. Sådan er det med en standard UDEN regionskodning. T2, Silent Hill (sony), Underworld 2 (sony) og Ghost Rider (sony) kan f.eks. fåes på HD DVD takket være regionsfrihed. |
|
|
Okay, hvornår er Sony begyndt at udgive på HD-DVD, jeg vil gerne have links til de film du nævner, for jeg vil gerne have dem på HD-DVD  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
notional skrev:
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
|
|
|
Medmindre de film udkommer i bare ét land på HD DVD. Sådan er det med en standard UDEN regionskodning. T2, Silent Hill (sony), Underworld 2 (sony) og Ghost Rider (sony) kan f.eks. fåes på HD DVD takket være regionsfrihed.
|
|
|
Okay, hvornår er Sony begyndt at udgive på HD-DVD, jeg vil gerne have links til de film du nævner, for jeg vil gerne have dem på HD-DVD .
|
|
|
Det er IKKE Sony der udgiver på HDDVD. Selvom det er en Sony film kan den godt blive distribueret af et andet firma i visse lande og derfor kan diverse Sony film der ellers skulle være Blu-Ray only findes på HDDVD.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
Hans J skrev:
notional skrev:
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Okay, hvornår er Sony begyndt at udgive på HD-DVD, jeg vil gerne have links til de film du nævner, for jeg vil gerne have dem på HD-DVD .
|
|
|
Det er IKKE Sony der udgiver på HDDVD. Selvom det er en Sony film kan den godt blive distribueret af et andet firma i visse lande og derfor kan diverse Sony film der ellers skulle være Blu-Ray only findes på HDDVD. |
|
|
Tak for opklaringen  , men jeg vil stadigvæk gerne have links  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke bare være film elsker og købe begge formater - f.eks. en af de kommende multiformat afspillere?
(Jeg har selv pt. kun HD DVD, men er pga. mangel på $$$ - er stadig studerende... men ville meget gerne have en af de nye multi afspillere - f.eks. Samsung 5000 - har jo også en kæmpe samling Region 2 titler, som kunne nyde godt af en Reon chip)
Anarchy skrev:
Efter meget ængstelig venten og koncentreret focus på format krigen mellem HD-DVD og Blu-ray må jeg nu konstatere at jeg har valgt side. Desværre...
Jeg har hele tiden "holdt med" Blu-ray og håbet Sony kunne vinde denne omgang (se betamax), men ak og ve og den rene jammerdal... nu er dødsstødet (for mit vedkommende) kommet. Lige hurtig forklaring på min begejstring for Blu-ray: Superior technology!
Sad og browsede rundt på axelmusic's udenlandske afd. og fandt tranformers på DVD.. hurtigt støvsugede jeg Blu-ray pre-orders, men nej? ingen Transformers? med bange anelser trykkede jeg på HD-DVD sektionen og her finder jeg til min gru Transformers på pre-order listen.
Men var det ikke noget med at Spielbergs film ville komme på Blu-ray? Selvom paramount har solgt sin sjæl til djævelen? Åbenbart ikke... så nu må jeg krybe til det berømte (omvendte)kors og bede om tilgivelse ved HD-DVD's blodrøde alter. For mit vedkommende var Transformers (som i nok havde gættet) altafgørende for hvilket format jeg valgte.. hermed har HD-DVD fået en ny kunde *hulk*  |
|
|
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastic 4 udkommer på HD-DVD i Schweiz .
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
Så må enten købe 2 afspillere, eller vente på en combo (som alligevel koster cirka det samme som 2). |
|
|
__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Bassøe skrev:
Hans J skrev:
notional skrev:
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Okay, hvornår er Sony begyndt at udgive på HD-DVD, jeg vil gerne have links til de film du nævner, for jeg vil gerne have dem på HD-DVD . |
|
|
Det er IKKE Sony der udgiver på HDDVD. Selvom det er en Sony film kan den godt blive distribueret af et andet firma i visse lande og derfor kan diverse Sony film der ellers skulle være Blu-Ray only findes på HDDVD. |
|
|
Tak for opklaringen , men jeg vil stadigvæk gerne have links  |
|
|
Der er en større tråd på AVS ang. imports. Saw 1+2, Underwold 1+2, Apocalypto, Perfume, T2, The Island, The Prestige, Silent Hill m.m udkommer eller er udkommet på HD DVD i Europa
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=855923__________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Bassøe skrev:
Hans J skrev:
notional skrev:
Iron Man skrev:
Anarchy skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Det er IKKE Sony der udgiver på HDDVD. Selvom det er en Sony film kan den godt blive distribueret af et andet firma i visse lande og derfor kan diverse Sony film der ellers skulle være Blu-Ray only findes på HDDVD.
|
|
|
Tak for opklaringen , men jeg vil stadigvæk gerne have links 
|
|
|
Terminator 2 (skulle vidst ovenikøbet være en bedre udgave end den på BD, men er ikke udkommet endnu. Den kan vidst fåes i frankrig eller tyskland, med den "almindelige" HD kvalitet):
http://www.play.com/DVD/HD%20DVD/4-/3432432/Terminator-2-Jud gement-Day/Product.html
Underworld 2:
http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=63931
Silent Hill (Der desuden visse steder er BD langt overlegen):
http://www.amazon.de/Silent-Hill-DVD-Sean-Bean/dp/B000S1ROPU /ref=pd_bbs_5/028-3646564-4918912?ie=UTF8&s=dvd&qid= 1189632842&sr=8-5
Problemområder i Silent Hill på BD mod HD DVD:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=906283
Ghost rider:
http://www.amazon.fr/Ghost-rider-DVD-Nicolas-Cage/dp/B000RIZ ROE
Bevares, de skal importeres, men de har som regel altid original engelsk sprog. Nogen få HD DVD'ere fra Frankrig og Tyskland har vidst obligatoriske undertekster, men det skulle dem jeg har linket til vidst ikke.
Der er da også nogen HD eksklusive titler, der udkommer på BR visse steder, men hvis de ikke er region B (EU+Afrika), så er det ret ligegyldigt.
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
|
|
Hvis vi lige prøver at blive ved den tanke, hvorfor så ikke vende den og lege lidt med ordet Sony!!
Prøv(rent hypotetisk) at skifte ordet Sony ud med Paramount og byt HD-DVD med Blu-ray, og se så muligheden for, hvorfor at Chewbaccas link sagtens kan stemme.....hvis ellers det kan forholde sig som ovennævnte!!
Det er trods alt fra en engelsk side, og det kan jo være at det ikke er Paramount der selv styrer deres distribution her i EU!?!?! __________________ Toshiba HD-XE1, PS3, Onkyo TX-SR875, Samsung LE32R86
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så længe denne kamp bliver udkæmpet, er der kun en vinder, nemlig DVD
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
lapo skrev:
Bassøe skrev:
Det er IKKE Sony der udgiver på HDDVD. Selvom det er en Sony film kan den godt blive distribueret af et
andet firma i visse lande og derfor kan diverse Sony film der ellers skulle være Blu-Ray only findes på HDDVD. |
|
|
Hvis vi lige prøver at blive ved den tanke, hvorfor så ikke vende den og lege lidt med ordet Sony!!
Prøv(rent hypotetisk) at skifte ordet Sony ud med Paramount og byt HD-DVD med Blu-ray, og se så muligheden for, hvorfor at Chewbaccas link
sagtens kan stemme.....hvis ellers det kan forholde sig som ovennævnte!!
Det er trods alt fra en engelsk side, og det kan jo være at det ikke er Paramount der selv styrer deres distribution her i EU!?!?! |
|
|
Som nævnt tidligere, så har Paramount selv rettighederne i stort set alle lande.
Husk på at mange film rent faktisk ikke produceres af de store filmselskaber, men det "hjælper" bare med at distribuere dem (mod betaling
selvfølgelig), men det er ikke ensbetydende med at de har rettighederne i alle lande.
De film, der til gengæld er produceret fuldt ud af et af de store selskaber, distribueres meget sjældent af andre i andre lande.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen i HDDVD-lejren...
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
henrik j Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 135
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb dog en fra hver lejr!! Sov roligt om natten,og vær ligeglad med hvilken film der kommer på hvilket format.Og lige en eksta bonus:hvis du får bøvl med den ene,og den skal til doktoren-så har du stadig en film-spillemaskine hjemme.Fikst,ikke?
__________________ og husk´`altid smile.Aldrig være sur
|
| Til top |
|
| |