| Forfatter |
|
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Webmonkey Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1070
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet den originale Sunfire Signature sub. Den er da OK når man tager forbehold for størelsen, men jeg enter med at købe en SVS Pci 16-46 til ca. 1/3 af prisen istedet. Sunfiren var OK til film og til Jazz musik, men alt for langsom til Slayer, Sepultura m.m __________________ In the Land of Hometheater, The Three Eyed Monster is King......
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aha, hvad koster den Sunfire da?
__________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=msg&th=22062&a mp;start=0&rid=14&SQ=1178450584
Til prisen synes jeg den tester dårligt, kan være den rent faktisk lyder vildt god, men tvivler den har jo meget høje THD allerede ved 30 hz og 95db.
Hvis det skal være småt og godt så køb en Velodyne 12DD - hvis du kan leve med stort og vildt, så køb en SVS.
Stod for nyligt i subwoofer køb dilemmaet og endte med en SVS PB12+ og jeg kan kun sige OH MY GOD! den ryster jo hele bygningen her! __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hadde alltid undret mig lidt at Sunfire fik så lidt opmerksomhed for deres subs, for på papiret ser de da virkelig ud til at være i en klasse for sig hvad ydelse kontra størrelse angår. Straks jeg fik set den der målingen begynte det demre for mig at de måske ikke var SÅ gode som som man umiddelbart skulle tro udifra specs.
Jeg vil også sige at om du shopper sub i den prisklassen så se på en PB13-Ultra om subben kan være stor. Skal den være lille så er det som nevnt DD12, eller om den kan være lidt større endnu DD15. Et andet alternativ kan være to SPL1200R eller to SB12-Plus.
De fysisk store subwooferene kan noget i de dybe frekvensene som de små ikke kan, jeg har selv en PB12-Plus og to SB12-Plus. De to SB12ene til sammen kan ikke holde følge med PB12 ned i dybet, og det kan føles i mange filmscener. __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi lige snakker DD12, hvor mange skal der til for at matche fx PB12+ i 20 hz området?
Kan se at hvis vi siger THD på under 10% på en DD12 kan den levere ca 87 db. PB12+ kan levere 100 db under 10% THD med 16 hz tune? læser lidt forskellige tests og målinger...
Anyways, min spørgsmål er egentlig bare, hvordan er det med 1 extra sub? det giver + 3 db eller hvordan er det lige?
Synes 4 stks DD12 kunne være en fræk løsning! men rammer de overhovedet over 100 db i 20 hz? __________________
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 September 2007 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hver gang du fordobler antallet subs kan du opnå optil 6db ekstra. 1 ekstra vil således gi 6db, to ekstra vil gi 9.5db ekstra, og 3 ekstra 12db.
Dvs at 4 DD12 vil kunne levere 99db ved 20hz.
Det er teorien, og den faller meget tit sammen med praksis om man pladserer subbene lige indtil eller oppå hinanden. Pladserer du subbene forskellige steder i rummet vil du kunne se et sted mellom 3-5db ekstra i sted for 6, men du vil da heller få en jevnere frekvensrespons __________________ Min Heimekino
PB12 Plus brugeromtale
Inside The Whale
|
| Til top |
|
| |