Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Gode erfaringer top klasse service. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 September 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er efterhånden blevet moderne at udstille forhandlere ud her i forumet fordi nogle brugere mener at disse forhandlere ikke gør det godt.

Nu vil jeg ikke diskuttere hvor vidt det her er rigtig eller ej, jeg vil gerne dele dagens erfaringer med Expert i Frederiksværk som kan blive ved med at vise mig hvordan servicen kan være i dagens Danmark. stort tillykke, sådan skal det være .

Historien kort.

For ca. 2 år siden har jeg købt en Philips LCD til soveværelset. Fjernbetjenings funktionen virkede lige pludseligt ikke, kun et par måneder inden garantien udløb. Jeg fik udleveret tv’et og remoten til Expert, glad da jeg stadig kunne benytte mig af min reklamationsret. Så sket det noget meget sjøvt. De ringede fra butikken og beklaget sig at tv'et desværre ikke kunne laves, men jeg kunne få krediteret det beløb jeg betalte for 2 år siden og købe noget andet for det....

Sådan, det blev sgu starten på en projektor setup her i hytten ...

For sådan en service er jeg som sagt før villig at betale lidt mere end hos de billige Internet butikker der måske har kortere tid end ens reklamationsret...

just my 5 cents....

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 September 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

- Det altid rart at nogle forretninger ligger sig i selen.

Men net-butikkerne kan også være med.

Berg's.dk..

Han mailede et par dage efter jeg havde købt en ny reciever.. Om der var noget han kunne hjælpe med, evt. problemer osv.. Skrev også at han desværre havde bonnet mig lidt i overkanten for fragt, så fik en superdeal på nogle kabler... Skønt!

Cinemagic.dk.

Meget hjælpsomme med alternativ fragt metode.. Og de ringede et par dage efter modtagelse af et sur setup, om alt var iorden, om jeg manglede kabler eller måske en sub (det selvfølgelig bare rent mersalg) men sgu ok service alligevel.

Det var lige mine gode oplevelser...

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 14 September 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

nå ja, det tog kun lidt over en uge til jeg fik besked..:)

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 14 September 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Hej,<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Det er efterhånden blevet moderne at udstille forhandlere ud her i forumet fordi nogle brugere mener at disse forhandlere ikke gør det godt. <O:P></O:P></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Nu vil jeg ikke diskuttere hvor vidt det her er rigtig eller ej, jeg vil gerne dele dagens erfaringer med Expert i Frederiksværk som kan blive ved med at vise mig hvordan servicen kan være i dagens Danmark. stort tillykke, sådan skal det være<?:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><V:SHAPE id=_x0000_t75 coordsize="21600,21600" o:spt="75" o:preferrelative="t" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" filled="f" stroked="f"> <V:STROKE joinstyle="miter"></V:STROKE><V:ULAS><V:F eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></V:F><V:F eqn="sum @0 1 0"></V:F><V:F eqn="sum 0 0 @1"></V:F><V:F eqn="prod @2 1 2"></V:F><V:F eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></V:F><V:F eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></V:F><V:F eqn="sum @0 0 1"></V:F><V:F eqn="prod @6 1 2"></V:F><V:F eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></V:F><V:F eqn="sum @8 21600 0"></V:F><V:F eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></V:F><V:F eqn="sum @10 21600 0"></V:F></V:ULAS><V:PATH o:extrusionok="f" gradientshapeok="t" o:connect="rect"></V:PATH><O:LOCK v:ext="edit" aspectratio="t"></O:LOCK></V:SHAPE><V:SHAP E id=_x0000_i1025 style="WIDTH: 12.75pt; HEIGHT: 12.75pt" ="#_x0000_t75" alt=""><V:IMAGEDATA src="file:///D:\temp\msohtml1\01\clip_image001.gif" o:href="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley2.gif"> ;</V:IMAGE></V:SHAPE>.<O:P></O:P>< ;/SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Historien kort.<O:P></O:P></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">For ca. 2 år siden har jeg købt en Philips LCD til soveværelset. Fjernbetjenings funktionen virkede lige pludseligt ikke, kun et par måneder inden garantien udløb. Jeg fik udleveret tv’et og remoten til Expert, glad da jeg stadig kunne benytte mig af min reklamationsret. Så sket det noget meget sjøvt. De ringede fra butikken og beklaget sig at tv'et desværre ikke kunne laves, men jeg kunne få krediteret det beløb jeg betalte for 2 år siden og købe noget andet for det....<O:P></O:P></SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Sådan, det blev sgu starten på en projektor setup her i hytten<V:SHAPE id=_x0000_i1026 style="WIDTH: 13.5pt; HEIGHT: 12.75pt" ="#_x0000_t75" alt=""> <V:IMAGEDATA src="file:///D:\temp\msohtml1\01\clip_image002.gif" o:href="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley32.gif"&g t;</V:IMAGE></V:SHAPE>...<O:P></O:P> </SPAN>

<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">For sådan en service er jeg som sagt før villig at betale lidt mere end hos de billige Internet butikker der måske har kortere tid end ens reklamationsret...<V:SHAPE id=_x0000_i1027 style="WIDTH: 12.75pt; HEIGHT: 12.75pt" ="#_x0000_t75" alt=""> <V:IMAGEDATA src="file:///D:\temp\msohtml1\01\clip_image003.gif" o:href="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley36.gif"&g t;</V:IMAGE></V:SHAPE><O:P></O:P>< ;/SPAN>

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"><O:P><FONT face="Times New Roman" size=3> just my 5 cents....</O:P>

Tjaaa hvis overholdelse af købeloven kan siges at service så står det godt nok skidt til.

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Sendt: 14 September 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

nu ved jeg ikke rigtigt.... de kunne jo gøre det besværligt for mig.... give mig et eller andet skod tv istedet, som man læser mange gange her inde....:)

holfi prenb1
holfi nb250
KEF reference 201/2

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2007 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

panos skrev:

nu ved jeg ikke rigtigt.... de kunne jo gøre det besværligt for mig.... give mig et eller andet skod tv istedet, som man læser mange gange her inde....:)

Nej de kunne ikke bare spise dig af med et skodtv, derudover er jeg enig, men som sagt mener jeg godt nok man er ude på noget af et skråplan hvis man kalder det god service at en butik overholder købeloven.

-Benji-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Enig med Jesper Juul

Meen må os sige at det var da nice at de så ringede og indrømmede det, det er jo ikke særlig tit man hører det ikke?

Lev livet før det lever dig!
Til top Vis -Benji-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -Benji-

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 September 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
panos skrev:

Nej de kunne ikke bare spise dig af med et skodtv, derudover er jeg enig, men som sagt mener jeg godt nok man er ude på noget af et skråplan hvis man kalder det god service at en butik overholder købeloven.

Desværre er købeloven blevet ret meget forringet da der blev indført 2 års reklamationsret istedet fro 1 års garanti.

2 års reklamationsret er i bund og grund lige til, at lukke op og sk** i, det første halve år formodes det, at sker der noget med det købte, har defekten været der fra start og skal udbedres uden videre og uden beregning. Derefter er det i principet op til kunden, at bevise der er en fejl ved det købte som ikke skyldes misbrug. Heldigvis er de fleste forretninger fair. Dog er der en del som ikke rigtigt kender eller vil erkende en fabriksudstedt garanti gælder uanset reklamationsretten. Så har et produkt 3 års garanti og en forretnng vælger, at sælge produktet, så er forretningen forpligtet til at yde 3 års garanti. Og den kan ikke tøres af på man skal kontakte producenten, det er forhandleren der står med aben, HUSK DET NU!!!!!

Derudover vil jeg sige, jeg fik en fin fin betjening i Fona, Næstved megacenter, selvom jeg pruttede priser så jeg var helt blå i ansigtet. Men sælgeren behandlede mig fint og er skyld i jeg gerne kørere til Næstved istedet for at bruge Fona i Ringsted.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Jesper Juul skrev:
panos skrev:

Desværre er købeloven blevet ret meget forringet da der blev indført 2 års reklamationsret istedet fro 1 års garanti.2 års reklamationsret er i bund og grund lige til, at lukke op og sk** i, det første halve år formodes det, at sker der noget med det købte, har defekten været der fra start og skal udbedres uden videre og uden beregning. Derefter er det i principet op til kunden, at bevise der er en fejl ved det købte som ikke skyldes misbrug. Heldigvis er de fleste forretninger fair. Dog er der en del som ikke rigtigt kender eller vil erkende en fabriksudstedt garanti gælder uanset reklamationsretten. Så har et produkt 3 års garanti og en forretnng vælger, at sælge produktet, så er forretningen forpligtet til at yde 3 års garanti. Og den kan ikke tøres af på man skal kontakte producenten, det er forhandleren der står med aben, HUSK DET NU!!!!! Derudover vil jeg sige, jeg fik en fin fin betjening i Fona, Næstved megacenter, selvom jeg pruttede priser så jeg var helt blå i ansigtet. Men sælgeren behandlede mig fint og er skyld i jeg gerne kørere til Næstved istedet for at bruge Fona i Ringsted.

Hold nu op med det ævl om garanti, der har ALDRIG nogensinde været garanti i købeloven. Tværtimod er den ny købelov med 2 års reklamationsret bedre end den gamle, da der i den nye er indført en 6 måneders formodningsregel som der ikke var i den gamle.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 September 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Hans J skrev:

Jesper Juul skrev:
panos skrev:

Desværre er købeloven blevet ret meget forringet da der blev indført 2 års reklamationsret istedet fro 1 års garanti.2 års reklamationsret er i bund og grund lige til, at lukke op og sk** i, det første halve år formodes det, at sker der noget med det købte, har defekten været der fra start og skal udbedres uden videre og uden beregning. Derefter er det i principet op til kunden, at bevise der er en fejl ved det købte som ikke skyldes misbrug. Heldigvis er de fleste forretninger fair. Dog er der en del som ikke rigtigt kender eller vil erkende en fabriksudstedt garanti gælder uanset reklamationsretten. Så har et produkt 3 års garanti og en forretnng vælger, at sælge produktet, så er forretningen forpligtet til at yde 3 års garanti. Og den kan ikke tøres af på man skal kontakte producenten, det er forhandleren der står med aben, HUSK DET NU!!!!! Derudover vil jeg sige, jeg fik en fin fin betjening i Fona, Næstved megacenter, selvom jeg pruttede priser så jeg var helt blå i ansigtet. Men sælgeren behandlede mig fint og er skyld i jeg gerne kørere til Næstved istedet for at bruge Fona i Ringsted.

Hold nu op med det ævl om garanti, der har ALDRIG nogensinde været garanti i købeloven. Tværtimod er den ny købelov med 2 års reklamationsret bedre end den gamle, da der i den nye er indført en 6 måneders formodningsregel som der ikke var i den gamle.

Rolig nu, rolig nu, jeg beklager da hvis jeg har misinformeret om en ikke eksisterende garanti i den tidligere købelov, men resten i mit indlæg er vel korrekt ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Jakob fra Hifihuset (www.hifihuset.dk) får en varm anbefaling med på vejen fra min side af.

Bedre service og rådgivning har jeg ikke fået andetsteds. Her er der tid og overskud til at sætte sig i kundens sted, og rådgive bredt, også selvom samtalen ikke er det fjerneste købsorienteret.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Jesper Juul skrev:
Hans J skrev:

Jesper Juul skrev:
panos skrev:

Rolig nu, rolig nu, jeg beklager da hvis jeg har misinformeret om en ikke eksisterende garanti i den tidligere købelov, men resten i mit indlæg er vel korrekt ?

Mjaa delvist det virker nu som om det er baseret på at der før var 1 års garanti. Mht. bevisbyrden er det nu ikke noget man skal tage så tungt, for at man har brugt varen som den skal, altså ikke misbrugt den, plejer at være helt fint og så er det op til forhandleren at bevise det modsatte.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2007 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Jakob fra Hifihuset (www.hifihuset.dk) får en varm anbefaling med på vejen fra min side af.Bedre service og rådgivning har jeg ikke fået andetsteds. Her er der tid og overskud til at sætte sig i kundens sted, og rådgive bredt, også selvom samtalen ikke er det fjerneste købsorienteret.

Men har du haft brug for ham/dem mht. reklamationer?

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 22 September 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Citér:

Tjaaa hvis overholdelse af købeloven kan siges at service så står det godt nok skidt til.

Vil så sige, at der findes rigelige eksempler på butikker der IKKE overholder købeloven, og som på mere eller mindre flaterende måder bliver fremstillet på diverse fora'er.

Så er det vel kun rimeligt, at de butikker, som faktisk overholder loven, + giver en god service også bliver skrevet om. Hvorfor skal alt der har med købs oplevelser kun have et negativt udgangspunkt?

Kun mig som synes den generelle holdning til alt efterhånden er blevet ret så pesimistisk(hehe ironisk nok ).

Er i den lykkelige situation at intet af mit hifi/TV nogen sinde har haft brug for garanti eller reklamation. Kun EDB udstyr som tilgengæld er blevet byttet udenvidere(tak til midt-data.dk)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 23 September 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Christian fra CSN-teknik leverer en fremragende service!.

Selv efter han har leveret varen, hjælper han stadig hvis man har nogle spørgsmål!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 September 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Jeg købte en dvdafspiller i Lydspecialisten i febraur, men den begyndte at drille, efter et par måneder. Den skiftede selv kapittel engang imellem. Jeg fik en helt ny, dejligt. Nå men den slugte ligepludselig dvd`n og gik kold, for en månede tids siden. Kunne ikke åbne skuffen eller noget. Der var jeg godt nok ved at være lidt  og sagde at jeg eneligt ikke havde lyst til at få en ny igen, da jeg havde midste tålmodigheden/ lysten til den pågældende dvdafspiller og det var helt forståligt.

Så jeg valgte en ny cdafspiller istedet for og står så stadigvæk at leder efter en ny dvdafspiller.

Radio loft i Århus (B&O) har også en hammer service. købte et BeoVision 7-32" for 3 år siden, men fik hurtigt problemer med dens indbygget dvdafspiller (ja også her) Den kunne ikke læse alle skiver og mange af den hakkede i billede, problemet var periodisk, så det var ikke lige til at vise det til dem. De kom og hentede det, skiftede dvdafspilleren og leverede det tilbage samme dag. Men problemet forsatte igen. Så efter 4 - 5 forsøg, hvor de alle gangene havde hentet og leveret det igen, samme dag, tilbød de at købe tv`et tilbage til fuld pris. Da havde jeg haft det i lige lidt over 2 år. Det kalder jeg sku service

Så Lydspecialisten og Radio Loft i Århus får begge en klapsalve af mig for god service

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes