| Forfatter |
|
Brutalis47 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaring med denne oversete ff, jeg er blevet anbefalet at købe den.. Ville høre om der er nogen der har erfaring med den..?
med venlig hifihils brutalis __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
"Hellere Rund & Glad end ingen aftensmad".
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overset og overset det er vist så meget sagt Den har ryg for og være toppen af kransekagen, jeg er helt vild med lyden af min kammerats ihvertfald.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 15 September 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har kun lyttet på hans int. model med 2x70w spillede sammen med Northstar 192, og MAG 3.5, det var en meget overaskende lyd, meget lækker, med et væld af detalje og nerve  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| Overset og overset det er vist så meget sagt Den har ryg for og være toppen af kransekagen, jeg er helt vild med lyden af min kammerats ihvertfald. |
|
|
Hej.. tak for tilbagemeldingen, ved du hvad han har givet for den og er der flere udgaver af hans forforstærker?? __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| Overset og overset det er vist så meget sagt Den har ryg for og være toppen af kransekagen, jeg er helt vild med lyden af min kammerats ihvertfald. |
|
|
Hvordan klarer han den mht til det inverterede signal.. Jeg har vendt den ene kanal + til - som jeg fik at vide, men hvad når man kører med sub.. Dertil fik jeg at vide at man skal lodde tilsvarende i subben + til -.. Er det korrekt det jeg vil foretage mig...??

__________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Per N skrev:
|
|
Hvordan klarer han den mht til det inverterede signal.. Jeg har vendt den ene kanal + til - som jeg fik at vide, men hvad når man kører med sub.. Dertil fik jeg at vide at man skal lodde tilsvarende i subben + til -.. Er det korrekt det jeg vil foretage mig...??

|
|
|
Hvis du kun ombytter plus og minus i den ene kanal, vil dit anlæg spille i modfase! Og det vil lyde højst besynderligt...
Du skal bytte om i begge kanaler!
Du kan også prøve at glemme alt om at forstærkeren inverterer fasen - sandsynligvis kan du slet ikke høre forskel.
Det kan hurtigt blive noget rod - og temmelig besværligt. Hvis du en dag tilslutter en signalkilde (f.eks CD eller RIAA) som i sig selv inverterer fasen...så skal du til at tænke dig om... Så er vi ude i endnu en ombytning af plus og minus....
Good luck! ;-)
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
Per N skrev:
|
|

|
|
|
Hvis du kun ombytter plus og minus i den ene kanal, vil dit anlæg spille i modfase! Og det vil lyde højst besynderligt...
Du kan også prøve at glemme alt om at forstærkeren inverterer fasen - sandsynligvis kan du slet ikke høre forskel.
Det kan hurtigt blive noget rod - og temmelig besværligt. Hvis du en dag tilslutter en signalkilde (f.eks CD eller RIAA) som i sig selv inverterer fasen...så skal du til at tænke dig om... Så er vi ude i endnu en ombytning af plus og minus....
Good luck! ;-) |
|
|
Takker Nilau.. Vil det sige at jeg alt ialt lade det være som det var hidtil både sub/satelitter..selvom konstruktøren siger man skal vende signalet kun på den ene udgang..  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brutalis47 skrev:
Nilau skrev:
Brutalis47 skrev:
Per N skrev:
|
|

|
|
|
Good luck! ;-)
|
|
|
Takker Nilau.. Vil det sige at jeg alt ialt lade det være som det var hidtil både sub/satelitter..selvom konstruktøren siger man skal vende signalet kun på den ene udgang.. |
|
|
Hej...
Ja, det skulle jeg mene. Jeg kan ikke forestille mig, at Thorhauge virkelig har ment, at du skulle bytte om på plus og minus i (kun) den ene kanal. For så bliver gengivelsen i modfase, og lydbilledet bliver meget diffust og med næsten ingen bas.
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Nej selvfølgelig har jeg ikke sagt det kun er i den ene kanal der skal byttes rundt på + og -
korrekt fase er vigtig for perspektivet.
MVH Steen
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
Hej. Nej selvfølgelig har jeg ikke sagt det kun er i den ene kanal der skal byttes rundt på + og -
MVH Steen
|
|
|
Hej Steen .. Ja med NLE ROC vil du få korrekt fase  __________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
| Sendt: 29 September 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg NÆGTER at tro....som NILAU også siger, at en forforstærker er opbygget med den ene kanal i modfase.
Det som der højst sansynligt menes, er at fasen er vendt på BEGGE kanaler.... men om det er absolut fase, eller modsat fase, skal du ikke ta så tungt.
Det er en oplysning han kommer med om hans forforstærker, som andre normalt ikke gør.
Andre forforstærkere vender også fasen "modsat" det der kommer ind i den, men det oplyses bare ikke.
Sagt på denne måde: Slut det hele til på en helt almindelig måde...... sæt + & - som de plejer... alle vegne.
LYT: (ved rigtig fase) =........ bassen skal være der........ sangeren skal stå i midten (godt og vel)
LYT:(ved modfase) =........ bassen er tynd og evt næsten væk......... sangeren er svær at placere.
Så tar vi den derfra
|
| Til top |
|
| |
KimG Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 30 September 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
MVH Steen
|
|
|
Der er ingen, der læser, hvad konstruktøren selv skriver . Der er intet problem, ejer har blot hørt/forstået forkert, hvilket nu er korrekset. __________________ Kim
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge skrev:
|
MVH Steen |
|
|
Nej Steen det er mig der har misforstået det du fortalte...Men jeg har stadig et problem det er at da jeg kører med satelit og sub..så skal jeg vel på en eller anden måde også invertere forstærkeren i subben...?hilsen brutalis  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er Thorhauge´s produkter kommet med sort front, skal ses.. De er virkelig blevet flotte...Så er der noget og vælge imellem, da folk i almindelighed sværger både til blank og sort...
Mvh Brutalis.. __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Brutalis47 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej har nu haft min Thorhauge forforstærker siden slutningen af sep. 2007..Har senere fået den i den seneste udgave med sort front..
Jo mere jeg spiller på den jo bedre er den blevet.. den er simpelthen et fund til prisen og jeg fatter ikke at hr. Thorhauge ikke har meldt udsolgt for længe siden....
mvh Brutalis  __________________ Brutalis says:"Hellere rig og rask end syg og fattig"
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 23 Marts 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen andre, som har noget at sige om Thorhauges lille tube-preamp?
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorhauges grej, kan jeg kun sige en ting om " best bang for buck" Man får så meget vellyd for pengene, at det helt uden konkurrence.
__________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
kentp Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 24 Marts 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Steen Thorhauge 
Jeg har købt en preamp for 3-4 uger siden, den spiller bare super, super lækkeret design.
Hvis jeg ikke havde kone, børn og arbejde, ville jeg høre alle min lp'er igen !!
Jeg kan kun anbefale den !!!
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
| Thorhauges grej, kan jeg kun sige en ting om " best bang for buck" Man får så meget vellyd for pengene, at det helt uden konkurrence. |
|
|
Må jeg lige stille et tillægspørgsmål?
Har du hørt Thorhauges pre, sammen med ditto rør.effekt? Og har du prøvet den over dit lækre Audio Note
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 25 Marts 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
kennethjensen skrev:
| Thorhauges grej, kan jeg kun sige en ting om " best bang for buck" Man får så meget vellyd for pengene, at det helt uden konkurrence. |
|
|
Må jeg lige stille et tillægspørgsmål?
Har du hørt Thorhauges pre, sammen med ditto rør.effekt? Og har du prøvet den over dit lækre Audio Note
|
|
|
Jeps.... Top klasse grej til de penge, skal også selv have hans nye pre med remote, også hans monoblokke, når de engang kommer i handel  __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |