| Sendt: 12 Januar 2004 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Jeg har aldrig prøvet at bygge højttalere før, men nu har jeg fået den idé at jeg vil udvide mit anlæg til at kunne bruges til surround.
Min tanke er at starte med at indkøbe en Denon AVR 3803 og i den forbindelse skal jeg jo også bruge nogle flere højttalere. Jeg har nu to JBL LX 1000 som jeg er meget glad for.
Tanken om at bygge selv er kommet dels af økonomiske hensyn men også for tilfredsstillelsen ved at have bygget selv. Eftersom jeg er ny på området, så mener jeg at et komplet "byggesæt" måske nok er værd at overveje.
Jeg har været inde på Frequence's hjemmeside og har set på byggesæt der. Jeg har især kigget interesseret på byggesættet "Alliance", men også byggesættet "VP5" (center) og "S-10 Active" tiltaler mig.
Er der nogen der kender noget til disse byggesæt, især Alliance? Vil Alliance matche mine LX 1000? Vil det være en fordel at lave kabinettet i 22 mm pladetykkelse istedet for de anbefalede 12mm og eventuelt en eller to afstivninger i bas-rummet? Andre ideer til forbedringer ved disse sæt? Er der eventuelt nogle der har nogle "opskrifter" til højttalere som ligger i samme prisleje og som lyder bedre?(skal være begynder-egnede).
Hvordan vurderer I iøvrigt mine ideer til ovenstående sammensætning:
Denon AVR 3803
VP 5 (center)
Alliance (for)
LX 1000 (bag)
S-10 active (sub)
Det var mange spørgsmål men jeg er jo også ny og hellere forspørge sig end at forgøre sig.
|