Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. maj 2024 | 02:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: CPs update: eee Top og nyt møbel (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 08 Juli 2009 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Ser godt ud!

Claus.petersen skrev:


Ubuntu 9.04. Rhythmbox streamer

Må jeg spørge hvad/hvor du streamer fra?
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  


Hej Anda8000

Jeg streamer fra min kosteskabsserver (MythDora).
Toppen kobler automatisk på serveren, ved hjælp af NFS (Network File System).

Musikken er rippet som flac.



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
kennethjensen: Tak for det.

Jakobsen: Jeg overvejer også selv at droppe pladespilleren. Efter Stelloen er kommet i hus, skal der noget drastisk til på riaa-fronten, men jeg ved ikke lige om jeg vil investere i det endnu. Dog har jeg det med at blive nostalgisk og så skal vinylen frem. Derfor vil jeg lige se tiden an, før jeg beslutter spillens skæbne.

Sjoenne: Nej, desværre. eeeTop insisterer på at være vulgær, så det ender nok med, der kommer sort tape på lyset.

Tak for respons, alle.

man skal op i en heftig afspiller / converter før det er på højde med pladespiller
det eneste der får mig til at overveje det er "upscalering" fra PCM til DSD ( CD til næsten SACD )
her snakker vi dCS, EMM, Esoteric og ganske få andre og så skal den store pung frem
omkring 150-200kg hvis vi snakker med drev og clock der kan tygge et signal fra evt en computer
hvilket er et must i min verden da jeg mener fremtiden er serverbaseret

hvis du skal have noget der er bedre en Tron skal du også op med den store pung
ellers kunne du kigge på Rogue Stealth der skulle være ret god især til prisen hvis du kan hive en brugt
eller Tom Evans The (Micro)Groove hvis det er i den retning man vil.. (klang) 
der kan fåes fra ca.5500 og op til ca de tidobbelte og er noget af det bedste inden for transistorbaseret RIAA

ud over det er der jo også værk og PU der skal matche og jeg vil tillade mig at sige
at i dit setup løber Tron ikke tør for talent hvis du ikke tænker på at opgradere kunne man fristes til at sige det var lidt overkill
nu kender jeg ikke dit værk men Tron kunne godt bære en heftígere PU...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 09 Juli 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:

ud over det er der jo også værk og PU der skal matche og jeg vil tillade mig at sigeat i dit setup løber Tron ikke tør for talent hvis du ikke tænker på at opgradere kunne man fristes til at sige det var lidt overkill nu kender jeg ikke dit værk men Tron kunne godt bære en heftígere PU...



Det er også noget af det, jeg tænker på. Skruen uden ende igenigen.
Derfor har jeg også besluttet, for now, at se tiden an. Og når jeg så får mine nostalgiske momenter, må jeg jo så slæbe de 27 kg. ind i stuen.

__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

hej .. det lyder bare helt cool dit "net og din asus e den kommer jeg helt sikkert til at kupere men, så er det muligt en dag at få lov til at lære lidt fra dig?

linux...  ser godt 

__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1416
Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:

Hej Anda8000

Jeg streamer fra min kosteskabsserver (MythDora).
Toppen kobler automatisk på serveren, ved hjælp af NFS (Network File System).

Musikken er rippet som flac.


Ok, lyder godt. Jeg har gået selv gået med lidt løse tanker om at sætte en lille pc (hjemmebyg NAS?) ved anlægget og så bruge Music Player Daemon (MPD).
Så kunne den betjenes fra bærbar, netbook, mobiltelefon eller lignende.
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 12 Juli 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Priboj: Jeg vil gerne hjælpe i det omfang, jeg kan. Og henvise til div. Linux-sider. Når du først har styr på det lidt anderledes OS og filsystem, vil du opleve en frihed, som du ikke kender fra Windows-verdenen.

Anda8000: Tror bestemt, MPD er et godt valg. Yderst fleksibelt...



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 
priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 13 Juli 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Claus.petersen skrev:
Priboj: Jeg vil gerne hjælpe i det omfang, jeg kan. Og henvise til div. Linux-sider. Når du først har styr på det lidt anderledes OS og filsystem, vil du opleve en frihed, som du ikke kender fra Windows-verdenen.

Anda8000: Tror bestemt, MPD er et godt valg. Yderst fleksibelt...



jeg takker .. hvad bruger du? køre du ex3 .. med en kde eller grome.. og  er du yast fan?

hvad pakke system bruger du ?

hvilken "server" stuktur bruger du ?  er det NAS, eller ?

hvilken afspiller bruger du? "amarock"

hvordan ligger dine musik filer på serveren? er det som databasefil ?



__________________
lyd er mit liv... musik er min dyd...
Til top Vis priboj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af priboj
 
Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 390
Sendt: 14 Juli 2009 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Priboj: Det er lidt overvældende, hvad du spørger om. Hvis du er helt grøn i Linux, vil jeg foreslå, du installerer Linux Mint 7 (http://www.linuxmint.com/download.php) i main edition. Den bygger på Ubuntu, men har codecs, java, libdvdcss (mulighed for at se dvd), flash, pdf osv. installeret fra starten, så alt er ready. Du skal downloade iso-filen og brænde den på en cd. Derefter kan du starte cd'en live, så Mint kører direkte fra cd, uden at røre din maskine. Der kan du få en fornemmelse af, hvordan det kører og om det understøtter alt dit udstyr. Den kører naturligvis langsommere fra cd-drevet, men når det er installeret, kan du regne med, den er mere end dobbelt så hurtig som XP og 5-7 gange hurtigere end Vista.
Jeg vil foreslå, du læser den pdf-fil, der er på Mint-siden. Og der findes en masse litteratur om Ubuntu på nettet, og det gøres på samme måde i Mint. Pakkesystemet er Synaptic.

Mht. mit system, så kig længere oppe i min tråd. Min server kører Mythdora (en Fedora-afart, der primært anvendes som tv-optager og til afspilning af mine dvd'er, jeg har lagt ned på diskene. Filsystemet er ext3, men hvis den skal servere til windows-maskiner, er det klogt at formattere serverdrevene i NTFS. EDIT: Det var noget sludder. Det er kun, hvis man skal accesse de fysiske disks direkte fra win. Kan godt formatteres som f.eks. ext3.

Jeg afspiller tv-optagelser og film på hhv. en Ubuntu mythtv-frontend og en PS3, via uPnP og PMS (PS3 Media Center), der afkoder iso-filmene på serveren og sender det videre til PS3 (PS3 kan ikke aflæse iso-filer selv).

Musikken bliver afspillet (som eeeTop-billedet viser) i Rhythmbox (der automatisk bliver installeret i Linux Mint). Den kobler simpelthen op til serveren og har adgang til en del af serverens filsystem. Rhythmbox danner en databasefil over de meta-data, den finder i flac- og mp3-formaterne. Flac bruges her.
De filer, jeg har lavet wav-aftryk af, indeholder ikke meta-data og Rhythmbox kan godt afspille dem, men du skal vide præcis hvor de er. Jeg bruger Totem til afspilning af wav-pladerne, hvor jeg simpelthen trækker folderen over i Totem. Jeg har lavet en folder for hvert band, jeg har med wav-aftryk og så lagt pladerne derind. Genesis f.eks. i det nedenstående vindue.


Albums (wav-filer), der trækkes over i højttaleren (lille prik til venstre for vinduet :-) )

Prøv at kigge på Minten og lær det lidt at kende. Systemet er anderledes end Windows, men ikke sværere, tværtimod. Det er bare en anden måde, at gøre tingene på. Der er jo også forskel, når man går fra et telefonmærke til et andet.
Håber, det giver et mini-indblik. Du er velkommen til at vende tilbage.



__________________
/Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes