Prolog: "Houston... I have a problem".
Velkommen til min lille opgraderingdagbog. Her er en lille prolog, som skal tjene til skræk og advarsel for hvor galt det kan gå med HiFi hvis man ikke passer på... 
Baggrund: På torsdag (i overmorgen) afleverer jeg speciale. Har givet mig selv lov til at købe masser af nyt grej efter aflevering. Skal have nyt flimmer samt nye højtaler (3.0 eller 5.0 setup) i første omgang.
For at gøre en lang historie kort, så skal der altså opgraderes.
Her er hvad jeg pt. kører med:

På billedet ses (3.0 setup):
Fronter: 2xSnell Type J/IV (dem æææælsker jeg. Fantastisk højtaler. Højtalernes hellige gral efter min mening).
Center: Paradigm CC-50 (Papcenter - en clockradio ville gøre det bedre!!!)
Forstærker: Pioneer VSX-812K (Hæderlig surround, elendig stereo)
CD afspiller: Rega Planet mk. 1 (dejlig musikalsk CD afspiller)
DVD afspiller: Denon 1740 (1080p upscaling)
Højtalerkabler: 100 meter Eagle Skyline Cable ø2.5 mm. (snuppet fra elektriker onkel der fik for meget leveret) 
Signalkabel: Audioquest VDM-A digital Coax 75 Ohms kabel på 1 meter.
Af det her nævnte grej er det kun CD-afspiller, DVD-afspiller og kabler som der pt. ikke er planer om at udskifte.
Snell'erne indgår i en anden snedig stereoplan jeg har. Men den er ikke en prioritet i øjeblikket.
----- Planlagte udskiftninger -----
Fase 1: TV
I næste uge købes der nyt fjernsyn. Budget ca. 10k-13k. Formodet køb er Samsung LE40M86 BD(X)
Nyt HiFi-/TV møbel indgår også som en del af planen i denne fase. Ved allerede godt hvilken det skal være.
Fase 2: Højtalere (sandsynligvis 5.0 setup).
Havde egentlig besluttet mig for B&W's nye 600 serie. Men Christian fra CSN-teknik har overbevist mig om at lytte på lidt Elac først, så skal et smut til Næstved og lytte lidt - det bliver spændende...
. Har en formodning om at Elac de ligger tættere på Snell's kvaliteter end B&W.
SPØRGSMÅL: Nogen der kender noget til Elac's 50-, 60 og 120- serier? Vil gerne have noget mere info end bare spec-sheets...
Fase 3: Forstærker
Usikker horisont. Vil gerne se lidt flere mærker med nogle HD modeller. Har dog et godt øje til Onkyo 605 og 805, Denon 2308 og 2808 og Marantz' kommende x002 serie.
--------------------------------------------------
Slutkommentar: For satan... sikke et puslespil. Det er jo hverken til at finde hoved eller hale på i starten, når man ikke har fulgt med i et par år... 
Forvent opdateringer MEGET snart. Skal nok få støvet mit Digi-cam af inden da... 
Og som altid. Kommentarer, ideer, pjat, pjank og mobning er altid velkomment... 
Mvh.
Mrhviid