Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Nyt rack - Audio Magic eller lignende (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg endelig flyttet i en ny lejlighed så nu leder jeg efter en nyt rack til mit anlæg.

Desværre har jeg meget specifikke krav der gør det svært at finde det rigtige.

Mit umiddelbare bud er et Audio Magic Xenta-3 Twin da jeg så kan have mine monoblokke på de nederste hylder og så receiver+DVD-afspiller på hver sin midterhylde. Tophylden er reserveret til mit nye fladskærms tv og så engang en centerhøjttaler hvorefter tvet skal op på væggen.

Problemt er at hvis jeg køber det Audio magic bord i standard størrelse så vil det blive alt for højt når jeg engang får en centerhøjttaler der skal ligge på tophylden, tvet vil simpelthen komme alt for højt op. Alternativet er nogle mindre afstandsrør imellem hylderne men så løber jeg ind i et andet problem. Min receiver vil godt kunne være det med de mindste rør på 17 cm da den er lige under 15 cm i højden, det vil mine monoblokke også kunne, men er nervøs for det da de trods alt leverer 50 Klasse A watt og bliver pænt varme. Med 17 cm rør vil der kun være lige knap 2 cm frihøjde i toppen, er det for varmt? Dog er der god udluftning til alle siden grundet den åbne opbygning af racket.

Noget andet er at mit næste rack SKAL være i Rosewood eller ander mørk træ finish for ordentlig farve matching med mine højttalere, samtidig så er det et must at det er åbent til alle sider grundet varmen fra mine monoblokke og så skal der være samme antal hylder og placering som Xenta-3 Twin.

Men selvfølgelig, hvis de 17 cm er nok til mine monoblokke er der intet problem.

Kan godt vær jeg er lidt besværlig men når man skal kaste 4+ K efter et rack skal det sgu være i orden fra starten.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 September 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har noget input?

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 September 2007 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

2 cm overskud til klasse A amps vil jeg mene er for lidt, selv om der er luft til siderne - det er jo næsten som en ventil hvor der ikke er meget plads til trafikken...

Hvad angår valg af finish kan du sagtens få noget i samme finish som dine højttalere, men selv om de begge er i f.eks. rosewood, så vil det aldrig match'e helt.

Problemet med at have fjernsynet sammen med og midt imellem kender jeg kun alt for godt - sådan har jeg også haft det igennem mange år, og det skal man ikke kimse ad.

Mit ene forslag vil være at købe to ens racks, f.eks. Audio Magic's Xenta-modeller, som du jo selv er inde på. Herved kan du placeret dine apparater på hver side af TV'et, men det kræver jo så at det kommer op på væggen at hænge, ellers skal du have et tredie rack  Det fylder også ganske pænt i bredden.

En anden mulighed kunne være at undersøge om du kan få Twin rack'et med store rør til nederste hyldesektion, og de mindre rør til den øverste - så bliver det kun halvt for højt

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 September 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Kim Petersen skrev:

2 cm overskud til klasse A amps vil jeg mene er for lidt, selv om der er luft til siderne - det er jo næsten som en ventil hvor der ikke er meget plads til trafikken...

Hvad angår valg af finish kan du sagtens få noget i samme finish som dine højttalere, men selv om de begge er i f.eks. rosewood, så vil det aldrig match'e helt.

Problemet med at have fjernsynet sammen med og midt imellem kender jeg kun alt for godt - sådan har jeg også haft det igennem mange år, og det skal man ikke kimse ad.

Mit ene forslag vil være at købe to ens racks, f.eks. Audio Magic's Xenta-modeller, som du jo selv er inde på. Herved kan du placeret dine apparater på hver side af TV'et, men det kræver jo så at det kommer op på væggen at hænge, ellers skal du have et tredie rack  Det fylder også ganske pænt i bredden.

En anden mulighed kunne være at undersøge om du kan få Twin rack'et med store rør til nederste hyldesektion, og de mindre rør til den øverste - så bliver det kun halvt for højt

Tænkte det nok, øv.

Ja, det med finish der matcher er aldrig helt mulig, det er jeg også klar over men Audio Magic rosewood er det der kommer nærmest selvom den er lige lovlig rød ift mine højttalere der har en meget naturlig og mørk rosewood finish.

2 racks var en mulighed og så tvet på væggen plus en hylde til centeren under tvet men visuelt vil det nok se lige lovlig voldsomt ud.

Havde selv overvejet at bruge de små rør til de midterste hylder og så de normale til de nederste men venter lige til jeg har modtaget mit nye tv(skulle komme idag), så kan jeg bedre få et indtryk af hvor højt jeg kan tillade mig at montere det uden det bliver ubehageligt at se på.

Men tak for svarene.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Sendt: 21 September 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er i nærmest samme situation nu! Jeg har lige købt Xenta 3 twin i fuld højde, så nu skal jeg se om det bliver for højt med tv'et. Hvis det gør, så skal de øverste ben skiftes ud med dem der er nummeret mindre.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Så er der bestilt et stk Xenta-3 Twin i rosewood med 17 cm afstandsrør til midterhylderne.

Så må jeg se hvordan det ser ud når jeg får det i morgen engang.

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 September 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:

Så er der bestilt et stk Xenta-3 Twin i rosewood med 17 cm afstandsrør til midterhylderne.

Spændende.

Audio Magic er altid flot.

Vi glæder os til at se billeder.

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:
Bassøe skrev:

Spændende.

Audio Magic er altid flot.

Vi glæder os til at se billeder.

Billeder kommer, det kan jeg love.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Først så er leveringen forsinket fordi de åbenbart ikke lige havde det på lager selvom det stod som at det var på forhandlerens hjemmeside og så leverer postdk det selvfølgelig imens man ikke er hjemme så man selv skal ned og hente det på posthuset. Ikke let når det vejer 35 kg og man ikke har bil, så nu skal jeg vente til på mandag før jeg kan få en til at hente det. Øv.

Men nu ved jeg i det mindste at det ligger klar til mig og at på mandag kan jeg endelig få sat mine effektblokke til igen og hele anlægget på plads, glæder mig vildt.  Så er det bare spændende hvor stor forskel der er i farven på mine højttalere i rosewood og så den rosewood som racket er i.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes