| Forfatter |
|
basholm Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er i tvivl om jeg skal udskifte et sæt SA 1280 mk II med et par VA Haydn eller et par Jamo Concert 8. Jeg har en Cayin 251B forstærker, men
vil gerne have en stander højtaler. Jeg har desværre ikke lyttet til nogen af ovenstående, men valget er alene baseret på hvad jeg har kunne finde
af info på nettet. Nogen input ?
MVH
Tommy
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kender ikke Jamo, men formoder at de nævnte speakers er i samme segment. Har selv haft Vienna Haydn og har til dato ikke hørt bedre højttaler størrelse og pris taget i betragtning.
Som andre Vienna speakers kan de jo lide strøm, men tror ikke at din Cayin 251B har nogle problemer overhovedet, men alligevel, hvor mange watt har din Cayin?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om Haydn er god eller ej kommer ufatteligt meget an på hvad den skal kunne! Den kan noget og der er ting den ikke kan. Hvis du kunne sige lidt om hvad du normalt lytter til, kan vi måske guide dig lidt bedre. Men det vigtigste er, at tage ud og lytte på tingene!
|
| Til top |
|
| |
basholm Forum Bruger

|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Tak for svarende hidtil.
Cayin 251B er på 150W.
Jeg lytter mest til R&B og soul.
Mht. til at lytte, så er det da rigtig, og det ville jeg da også gerne, men det kniber lidt med at få tiden til det. Så egentlig ville jeg tage chancen og
købe en af disse højtalere. Hvis det så ikke er sagen må jeg jo skyde den af igen.
MVH
Tommy
|
| Til top |
|
| |
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg desværre ikke hørt Concert 8 højttalerne, Men jeg har selv Concert 11 modellen og jeg er virkeligt glad for den, jeg ahr kunne læse mig til at nogle anmeldere faktisk mener at Concert 8 spillere bedre end 11'eren, og hvis det er tilfældet så vil jeg ikke betænke mig et sekund ved at købe et sæt Jamo. Jeg har også hørt et sæt Haydn, og mener bestemt de er over matchet af mine Jamoer. Og hvis man skal gå ud fra at anmelderen har ret, så må Jamo Concert 8 også være det rigtige valg.
Men prøv at få et lyt til begge modeller og dan dig dit eget ind tryk
|
| Til top |
|
| |
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 936
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke VA Haydn, men tror gerne det er en lækker højtaler, Jamo Concert 8 kender jeg til gengæld og det er en rigtig lækker højtaler, har selv et sæt som jeg har haft i mange år, de spiller rigtig godt, og det er rigtig som Storbjerg skriver at anmelder foretrækker Concert 8 frem for Concert 11.
Kender ikke din Cayin 251B men er sikker på at den ikke vil få problemer med at trække Concert 8 __________________ Mit
|
| Til top |
|
| |
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Jamo der syntes jeg er meget indelukket.. nærmest sådan lidt kedelig.. min ven har sådan et sæt.. jeg havde uden tvivl valgt Haydn hvis du vil have et godt perspektiv, detaljer og ja bare god lyd...
MEn jeg ville tage ud at hører dem begge selv.. .det er dine øre der ska vælge!!! det er altid 50/50 hva folk syntes er bedst:-)
MVH
Don
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 23 September 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
basholm:
Du bor jo i københavn hvilket vil sige at du befinder dig i samme på som Tape Connection. Jeg ville anbefale en DLS R60 og hvis du vælger den i vinyl finish i stedet for ægte træ, får du den til halv pris, nemlig 2.5 k for et sæt.
Jeg har selv haft DLS R60 sammen med en Cayin forstærker (153B) og det fungerer virkelig godt sammen og prisen er meget lav i forhold til hvad man får. Designet og dog ikke det mest opsigstvækkende og er ret kedeligt, men den lyder rigtig godt. 
|
| Til top |
|
| |
basholm Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Tak for alle svarende.
Jeg har fået mulighed for at låne et par Concert 8, så jeg kan lytte på dem i mine omgivelser.
MVH
Tommy
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nu også hoppe på Jamo'en.. Da de stod i min stue spillede de virkelig lækkert.. Nok den højttaler jeg savner mest 
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Den Jamo der syntes jeg er meget indelukket.. nærmest sådan lidt kedelig.. min ven har sådan et sæt.. jeg havde uden tvivl valgt Haydn hvis du vil have et godt perspektiv, detaljer og ja bare god lyd...
MEn jeg ville tage ud at hører dem begge selv.. .det er dine øre der ska vælge!!! det er altid 50/50 hva folk syntes er bedst:-)
MVH Don |
|
|
Jeg har selv haft Concert 8 et par gange, og hvis der er noget de bestemt ikke er, så er det indelukkede. Jeg tror din ven har enten et skidt rum, eller en system-kombination der bare ikke passer - eller en kombination af begge dele!
Men Haydn er iøvrigt også en fed højttaler - valget er svært for de gør begge to noget helt unikt for størrelsen. Concert 8 kan spille stort som meget få, små højttalere - Haydn er især på stemmer på hjemmebane. Holdt op mod hinanden, er Haydn lidt mørkere i klangen, hvor Concert 8 med det forkerte udstyr kan kvittere med lidt unoder i specielt diskantområdet - dog ikke for lidt, nærmere for meget!
Fede højttalere begge to - ud at lytte til dem!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batemandk skrev:
|
Jeg ville nu også hoppe på Jamo'en.. Da de stod i min stue spillede de virkelig lækkert.. Nok den højttaler jeg savner mest 
Mvh Tim
|
|
|
Det ville også umiddelbart være mit valg - Concert 8 kan trylle med det rigtige grej på, og de er ganske rigtigt bedre end Concert 11. På 11´eren fik de aldrig helt styr på den ekstra bas-enhed, og selvom de spiller rigtigt godt, så lever den lidt sit eget liv hvis ikke forstærkeren har nosser til at styre bassen!
Dermed ikke sagt at den er forfærdelig - det er stadig på flueknepper-stadiet og kun set med de helt kritiske øjne - 11´eren kunne jeg også sagtens leve med  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Jeg har selv haft Concert 8 et par gange, og hvis der er noget de bestemt ikke er, så er det indelukkede. Jeg tror din ven har enten et skidt rum, eller en system-kombination der bare ikke passer - eller en kombination af begge dele! |
|
|
Jeg er enig, indelukket er det sidste jeg ville kalde dem. Men de er ret kræsne hvad forstærker angår. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
malkris Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 178
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|