Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: K: HIFI anlæg 15-20K - HIFI expert søges! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Da jeg snart skal flytte i en lejlighed står jeg og skal købe mig et nyt anlæg. Vi snakker en lejlighed på ca. 80Kvm

Max grænse er 20K men jeg ser gerne det bliver omkring de 15K

Jeg er ikke ude på at købe brugt men sprit nyt, og jeg leder efter et helt system, det skal være gulvhøjtaler da mine erfaringer siger mig der generelt er bedre til musik o.s.v. Hvis ikke så overbevis mig om det modsatte. :) Det skal bruges til film, musik og tjaa noget gaming på en Xbox 360 :)

I sin tid havde jeg et dejligt Harman Kardon system komplet med DVD afspiller, reciver og det hele. Men nu er jeg ude efter et system der er bedere til at afspille musik o.s.v.

Jeg lægger især vægt på bas og meget klar lyd uden skratten så det er et must!.

Jeg håber der er nogen HIFI experter der kan hjælpe mig med at pege mig i den rigtigt retning :)

Mvh
CraZy-Max
Til top Vis CraZy-Max's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CraZy-Max

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Vil du præcisere om "et helt system" handler om surround eller stereo?

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Surround :)

Nicorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 September 2007 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Puha.. Den er sq svær

Har du forstærker til det? eller skal du have sådan en også?

Til top Vis Nicorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicorn

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Nope har ingen forstærker til det.. som jeg skriver er det et komplet system jeg søger :) 

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2007 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Humm

Højtalere: 5999,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hoejttaler/systemer/dali _concept_6_hoejttalersystem.htm

Meget højtaler for pengene

DVD-afspiller: 1499,-

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-afspiller/d enon_dvd-1740_dvd-afspiller_sort.htm

Glimrende DVD afspiller der kan upkonverterer til 1080p. Så den kan vokse med dit anlæg. For en DVD afspiller faktisk også ganske glimrende musikafspiller (første DVD afspiller i det prisleje som spillede behageligt stereo). Desværre er den også super langsom i betjening.

Forstærke: (Ca. 5500,- tror jeg).

http://www.csn-teknik.dk/onkyosurround.htm

605'eren er på helt fremme i skoene, både på den tekniske side og som musikafspiller. Den koster basseører, men vil fungerer fint med de andre komponenter. Jeg synes ikke det er overkill at købe denne til de andre (billigere komponenter)... tværtimod.

Kabler: 300,- for 20 meter

http://www.wr.dk/shop/tilbehoer/ledninger_stik/audio_kabler_ nyt/hoejtaler_ledning_i_loes_meter/hoejttalerledning_kabel_2 x2_5mm_hvid_5066_da.html

Fungerer skam fint. Intet bøvl der...

Tror du ville være glad for det anlæg i mange år. Tror ikke der findes nogen der ikke ville være glad for det...

Byt evt. reciever ud med en billigere hvis du vil spare penge. En minde denon eller måske NAD hvis musikafspilning er vigtig for dig...

Dette setup vil koste små 13500,- Vil du forbedre dette setup væsentligt tror jeg du vil ende et godt stykke over 15.000,-

Mvh.

Mrhviid

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

MrHviid mange tak det er lige præcis sådan en opstilling jeg er ude efter :)

Jeg er mest ude efter musikafspilning så det har rigtigt meget at sige, der er mange der har anbefaldet mig en NAD reciver, Koncept 6 også med en aktiv sub :)

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

CraZy-Max skrev:

Jeg er mest ude efter musikafspilning så det har rigtigt meget at sige, der er mange der har anbefaldet mig en NAD reciver, Koncept 6 også med en aktiv sub :)

Sub'en kan jo altid komme til hen ad vejen. Og både DVD afspiller og Reciever er så fremtidssikrte som sådan nogle kan blive... (1080p upscaling, High def. DTS og DD lydbehandling, HDMI 1.3 osv... ).

Mvh

Mrhviid...

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

CraZy-Max skrev:

Mht. de Concept 6, så synes jeg at ja de er gode til prisen(har selv haft et sæt).. Men de er ikke særligt detaljerede, så hvis du hører meget musik, kan man godt føle at der mangler noget, jeg ville måske kigge efter Ikon 6, eller endnu bedre Monitor Audio Silver RS6 som front, Monitor Audio Bronze BR1 som baghøjt og så Monitor Audio Silver RSLCR, pt kan du få det hele til 7.000 uden sub så sparer du 4.500 kr. det er virkelig et godt køb, og efter min mening lyder sådan et sæt RS6 "bedre end" Ikon 6, det er selvfølgelig subjektivt.. Men i konkurrencen med Concept 6 er MA sættet lysår bedre..
Smut forbi Tape Connection og lyt på det..

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 25 September 2007 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Billig Onkyo!

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=55782

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
CraZy-Max skrev:

Mht. de Concept 6, så synes jeg at ja de er gode til prisen(har selv haft et sæt).. Men de er ikke særligt detaljerede, så hvis du hører meget musik, kan man godt føle at der mangler noget, jeg ville måske kigge efter Ikon 6, eller endnu bedre Monitor Audio Silver RS6 som front, Monitor Audio Bronze BR1 som baghøjt og så Monitor Audio Silver RSLCR, pt kan du få det hele til 7.000 uden sub så sparer du 4.500 kr. det er virkelig et godt køb, og efter min mening lyder sådan et sæt RS6 "bedre end" Ikon 6, det er selvfølgelig subjektivt.. Men i konkurrencen med Concept 6 er MA sættet lysår bedre..

Desværre ikke. RS6 silver er tilbage på 6700,- for et sæt. Alene fronterne bliver således dyrere end hele Dalisættet. De tilbud der står på deres hjemmeside er udsolgt og alle MA højtalerner er tilbage på den gammle pris. Jeg snakkede selv med dem igår. Og selv om du betaler fuld pris kommer du til at vente ca. en måned på at de får dem hjem....

Og så er du allerede et godt stykke over de 15k. Højtalersættet alene vil blive over 11k...

Mvh.

Mrhviid

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 September 2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

Rune|WildChild skrev:
CraZy-Max skrev:

Desværre ikke. RS6 silver er tilbage på 6700,- for et sæt. Alene fronterne bliver således dyrere end hele Dalisættet. De tilbud der står på deres hjemmeside er udsolgt og alle MA højtalerner er tilbage på den gammle pris. Jeg snakkede selv med dem igår. Og selv om du betaler fuld pris kommer du til at vente ca. en måned på at de får dem hjem....

Og så er du allerede et godt stykke over de 15k. Højtalersættet alene vil blive over 11k...

Mvh.

Mrhviid

Ok det var ærgeligt, det er ellers et lækkert sæt højtalere  Hva med de brugte der er til salg her på siden til 3k? Det kunne være en idé jo.. Så er du da nede på omkring 8k for højtalere..

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 September 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Mrhviid skrev:

Rune|WildChild skrev:
CraZy-Max skrev:

Mvh.

Mrhviid

Ok det var ærgeligt, det er ellers et lækkert sæt højtalere  Hva med de brugte der er til salg her på siden til 3k? Det kunne være en idé jo.. Så er du da nede på omkring 8k for højtalere..

Ja. bestemt fornuftigt. Og hvis man vil op et trin fra Dali'erne så er MA bestemt et af de bedste bud på noget der er en væsentlig forbedring uden at koste en formue.

Mvh.

Mikkel

Nicorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 September 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

Hvad med Harman/Kardon Cinefocus 1500 til 16199kr?

http://www.danstv.dk/shop/

(Kig under surround systemer)

Hørte det for et par uger siden, lyder ganske glimrende

Til top Vis Nicorn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nicorn

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Marantz lyder eftersigende også godt i streo, tror at TC har en 4001 på bud til 3000kr.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

hifijan
Lukket konto
Lukket konto
Dobbeltprofil!

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Hej....

Til 15-20K for et surround anlæg med 5 højttalere, den bliver meget svær... den bedste løsning ville efter min mening være en surround receiver og en DVD-afspiller og i første omgang kun 2 højttalere... og så senere købe de sidste højttalere og en evt. sub. når økonomi'en tillader det...

mvh. Jan

Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
Til top Vis hifijan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifijan

McFrede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hmm, hvad har jeg selv...

NAD T753v2 (købt fra ny til 5.500)
Philips DVP5960 (købt fra ny til 900)
Dali 6006 (købt brugt til 1.700 for 2)
Dali 1001 (købt fra ny til 1.200 for 2)
Dali C1000 (købt fra ny til 1.200)
Dali SWA 15 (købt brugt til 3.000)
Diverse kabler osv for vel 1.500
Samlet ca. pris 15.000

Herunder kommer så pointen...

Hvis du gerne vil have nyeste teknologi, så brug pengene på nyt elektronikgrej, og find da så nogle velholdte brugte højttalere, de bliver ikke forældede nær så hurtigt som elektronikken.

Jeg spekulerer ikke i om jeg har gjort røverkøb, men det lyder skisme godt når der høres musik og ses film...

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 September 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Hifijan:

Jeg kan ikke forstå hvorfor den er svær? I sin tid fik jeg det Harman Kardon som spiller utrolig godt.. stadigvæk.. Det fik jeg hele sættet for 11500,- Nu er jeg så bare ude efter noget bedere til næsten doubblt pris. Jeg er jo ikke ude efter det vildeste af det vildeste men det bedste til prisen..

Til alle jer andre.. Jeg siger mange tak for jeres input.. :)

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 September 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Jeg ville nok se på et par DLS R55 mkII de kan ifølge tapeconnections hjemmeside får til 5000 for et sæt så skal der en center og baghøjtalere til. Det kan gøre for ca 10.000 samlet.

Anlæg har jeg ingen kommentarer til men mon ikke man kan få et HK til 5-7000?

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

CraZy-Max
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 September 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har "næsten" besluttet mig at købe en NAD Surround reciver. Denne her : http://www.hifiklubben.dk/produkter/surr...

Jeg har efter hånden fået anbefalet af rigtigt mange at købe en rigtigt god og fed reciver også måske købe brugte højtalere.

Jeg er rigtigt hooket på nogle B&W højtalere.
Nogle i deres 600 serie.. Men jeg syntes bare ikke jeg kan finde nogle brugte der lige passer den pris og ikke er flere 100erede km væk. Jeg tænker på at købe nogle fede front gulvhøjtaler til at starte med også bagefter når der er flere penge, købe bag højtalere og centre så man har et helt system.

hvad siger I?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum