Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 04:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: hd dvd og blu-ray. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rene8646
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 September 2007 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej hvor lang tid tror i at der går inden at de har over taget market så de ikke laver de nye film på en normal dvd mere? 
Til top Vis rene8646's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rene8646

MartinLynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 September 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

2-4 år - det vil da være et spørgsmål, om et medie i "fast" form, som vi kender det idag, bliver overhalet af server-download og andre online tjenester. Jeg så ihvertfald gerne at have et "lækkert" overblik over alle mine film, hvorfra jeg bare kunne trykke mig igang.. :)

Men du kan roligt købe dig en HD-afspiller. Selvom den kun ville "overleve" i et par år, er det fantastisk.. :)

Til top Vis MartinLynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MartinLynge

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 September 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

MartinLynge skrev:

2-4 år 

Jeg tror nu at der går mange flere år. Se nu bare på VHS, de sælges stadig og den hele samlede kvalitets pakke fra VHS til DVD var/ er betydelig større end den er fra DVD til HD/ BR. Du har et godt billede samt god lyd på dvd samt mulighed for at vælge forskellige menuvalg, ingen af tingene havde vhs`n.

Hr og Fru Jensen gider ikke skifte fra dvd til et hd format da dvdformatet er "godt" nok til dem. 

Jeg er egenligt itvivl om at nogle af dem overhoved kommer til at afløse dvdformatet

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 September 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Så længe der er to HD disk formater, er der ingen vinder, det skulle da lige værre den normale DVD og det enste vinder i det lange løbe er
server-download og andre online tjenester, som både ville overtage film og musik på diske form, det er fremtiden.

Bare se den normale CD har da overlevet både SACD og DVD-Audio, så mon ikke at DVD overlever både HD-DVD og Blu-ray, så køb du bare en
normale DVD afspillier med en god scaler og begynde at tænke på HD når vi har server-download og andre online tjenester.

Eller har Sony udtalt at der ville begynde at kun at udgive film på Blu-ray om ca. tre år.

Er film på HD-DVD og Blu-ray flotte, ja men er de penge hvær, NEJ

En HD-DVD eller Blu-ray afspille skal ned på mellem 500-1000,- kr. før at at familen Danmark, ville værre intresset i at køben en sådan en.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

rene8646
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

oka nemlig fordi jeg har tænkt mig og købe en NAD dvd til 2000 kr og ville jo være dumt og give de penge for den hvis de snart ikke bliver lavet mere dvd. 

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 September 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

HUSK en normale DVD afspille kan gørre reg. kode fri, der er de ingen HD-DVD (på DVD side), eller Blu-ray (hværken på Blu-ray og DVD siden)
afspille der kan, så man kan rolig købe en normal DVD afspille den kan nemlig noget som de andre ikke kan (og så har man jo en DVD afspille
der kan gøres reg. kode fri).

Et andet problmer med HD-DVD og Blu-ray, er at ikke altid udkomme de samme film på begge formater, så for at kunne købe de film man ønsker
skal man både havde en HD-DVD afspille og en Blu-ray afspille, eller vente til at der komme en billige combi afspille.

Og hvis der sker noget på HD disk fronten, bliver det først om mellem 3 til 5 år, og en vinder kan der let gå 10 år (det tog 10 år før at VHS vandt
over Betamax).

rene8646
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 September 2007 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

oka tak :)

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Så længe der er to HD disk formater, er der ingen vinder, det skulle da lige værre den normale DVD og det enste vinder i det lange løbe er
server-download og andre online tjenester, som både ville overtage film og musik på diske form, det er fremtiden.

Bare se den normale CD har da overlevet både SACD og DVD-Audio, så mon ikke at DVD overlever både HD-DVD og Blu-ray, så køb du bare en
normale DVD afspillier med en god scaler og begynde at tænke på HD når vi har server-download og andre online tjenester.

Eller har Sony udtalt at der ville begynde at kun at udgive film på Blu-ray om ca. tre år.

En HD-DVD eller Blu-ray afspille skal ned på mellem 500-1000,- kr. før at at familen Danmark, ville værre intresset i at køben en sådan en.

Det er flot starTrek, "så længe der er 2 formater, så er der ingen vindere, du må have gået på uni"...Ej spøg til side!...

Ja synes du roder dig ud i et paradoks når du siger det er flot, men ikke pengene værd!..

En Toshiba HD-E1 kan fås til ca. 2k i øjeblikket, og prisen falder sikkert, jo længere tid der går!..Så hvis man alligevel skal have en ny Dvdafspiller (og man har de 2k) så synes jeg bestemt man skal købe HD-E1...Den er har en rimelig pæn scaler (til prisen) også får du et HD-DVDdrev "ovenvi"...om det er 1000kr, eller 2000kr, så stor forskel er der altså heller ikke!:.

Noget andet er at jeg så er dybt uenig i din udtalelse om at DVD overlever!..Det tror jeg bestemt ikke!..Der går nok en del år, men i sidste ende bliver det en flydende overgang (hvor DVD-formatet ryger ud) og HD-DVD/BD, eller måske noget tredje tager over!:..Men vi snakker nok 5 år, måske mere!..Men det er selvfølgelig KUN en tese!..

mvh Zirio

Zirio's Underground - Opdateret 16/09- "HD Leeds the Way"

Anmeldelse af Onkyo TX-SR875

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 24 September 2007 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
HUSK en normale DVD afspille kan gørre reg. kode fri, der er de ingen HD-DVD (på DVD side), eller Blu-ray (hværken på Blu-ray og DVD siden)
afspille der kan, så man kan rolig købe en normal DVD afspille den kan nemlig noget som de andre ikke kan (og så har man jo en DVD afspille
der kan gøres reg. kode fri).

Et andet problmer med HD-DVD og Blu-ray, er at ikke altid udkomme de samme film på begge formater, så for at kunne købe de film man ønsker
skal man både havde en HD-DVD afspille og en Blu-ray afspille, eller vente til at der komme en billige combi afspille.

Og hvis der sker noget på HD disk fronten, bliver det først om mellem 3 til 5 år, og en vinder kan der let gå 10 år (det tog 10 år før at VHS vandt
over Betamax).

Der giver jeg dig så ret!..Angående regionskoding, halter på HD-DVD & BD stadig bagud (især BD)!..Men det kommer nok med tiden!..

OG ja de forskellige selvskaber, udgiver diverse film!...Og det er endda endnu mere trist at Warner har lagt deres TotalHD på hylden!...En billig combiafspiller,  ja der skal nok går nogle år!

Men jeg synes helt bestemt du skulle kigge efter en Toshiba HD-E1..Den kan fås få cirka 2K, og det er en rigtig god DVDafspiller, og en helt fin HD-DVDafspiller (og kvaliteten er jo super fed)..

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 24 September 2007 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

Som normal DVD afspille kan Toshiba HD-E1 ikke værre med i samme prisklasse, men skal op i Toshiba HD-XE1, før man få en rigtig god DVD afspilling.

Og så er der lige det med reg. kodning.

Man skal passe på ikke at blive forblændet af HD-DVD og Blu-ray, med en fx. Denon DVD 3930/2930 kan man komme meget lange der op af, til det bliver næste lige så god som HD og rigtig mange ville kunne leve med dette.

Hvis man først har set en rigtig god DVD overførlse, afspille på en Denon DVD3930 over en topkasse pj. så komme det store spørsmål hvad skal vi med HD-DVD og Blu-ray.

To HD formater er et "paradoks" at de helt store.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 September 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:

StarTrek skrev:

Det er flot starTrek, "så længe der er 2 formater, så er der ingen vindere, du må have gået på uni"...Ej spøg til side!...

Ja synes du roder dig ud i et paradoks når du siger det er flot, men ikke pengene værd!..

En Toshiba HD-E1 kan fås til ca. 2k i øjeblikket, og prisen falder sikkert, jo længere tid der går!..Så hvis man alligevel skal have en ny Dvdafspiller (og man har de 2k) så synes jeg bestemt man skal købe HD-E1...Den er har en rimelig pæn scaler (til prisen) også får du et HD-DVDdrev "ovenvi"...om det er 1000kr, eller 2000kr, så stor forskel er der altså heller ikke!:.

Noget andet er at jeg så er dybt uenig i din udtalelse om at DVD overlever!..Det tror jeg bestemt ikke!..Der går nok en del år, men i sidste ende bliver det en flydende overgang (hvor DVD-formatet ryger ud) og HD-DVD/BD, eller måske noget tredje tager over!:..Men vi snakker nok 5 år, måske mere!..Men det er selvfølgelig KUN en tese!..

mvh Zirio

2K lyder billigt - men hvor ?

Det vrimler ikke med priser i det niveau her:

http://www.dvdpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=305908

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Hvis man først har set en rigtig god DVD overførlse, afspille på en Denon DVD3930 over en topkasse pj. så komme det store spørsmål hvad skal vi med HD-DVD og Blu-ray.

Netop hvis man har en topklasseprojektor får man det bedste ud af HD formaterne. Jeg har en Denon DVD3930 til DVD-afspilning og så har jeg lånt en Toshiba HD-EX1 samt nogle HD-DVD skiver. Jeg vil stille et andet spørgsmål; har man en topklasseprojektor kan man så nøjes med DVD (selv med en DVD3930)? (svaret kendet jeg selv muligvis senere)

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 25 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

rene8646 skrev:
Hej hvor lang tid tror i at der går inden at de har over taget market så de ikke laver de nye film på en normal dvd mere? 

Jeg tror ikke det nogensinde vil ske. DVD vil eksistere i lang tid som lavpris-alternativ. DVD'en vil blive udkonkurreret af downloads, før den bliver udkonkurreret af HD-DVD eller Blu-Ray.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 25 September 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

DVD vil følge os i mange år endnu indtil det hele bliver overtaget af film over nettet. Der vil altid være forbrugere som er tilfredse med DVD og skiftet bliver ikke så hurtigt som folk forventer.

Jeg har stadig indenfor det sidste år fået forespørgsler om jeg kunne skaffe VHS film og det er en del år siden...

Mange folk ser ikke behovet for HD, hvor VHS --> DVD måske virkede som et større skift.

Så forvent at have DVD i en 10-15 års tid indtil at det online tager over!

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Gabriel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2004
Sendt: 25 September 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

steffenman skrev:

Så forvent at have DVD i en 10-15 års tid indtil at det online tager over!

Du tror da ikke at det tager så lang tid?? Mit gæt er at (en eller anden form for) PPV er meget brugt indenfor 5 år...

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 25 September 2007 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Ville tro at man har DVD i omkring 3 år i nu (før at de store filmselsaber gå over til kun at udgiver film i HD), før den er overtaget at HD-DVD og/
eller Blu-ray, som så ville havde en levetid på 10-15 år før at at online tager helt over.

Vi ville begynde om ca. 5-6 år. at se at online så småt tager over, bl.a. ville det blive normalt at man begynder at leje film online i DVD format og
lidt i HD format.

Og om 15 år har online overtager film og musik i fysisk form.

Men der arbejdes på en ny HD format, som har dobble opløsning af i dag, så der kan let komme en ny HD disk format til at overtage fra HD-DVD
og Blu-ray (det kunne let værre en viderudvikling af Blu-ray formatet), hvis det da ikke lykkes at sende en højer HD format som online.

Så alt er open, men et er sikke er at film og musik fremtid ligge som online og ikke i et disk format (det er en spørsmål om tid).

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 25 September 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
regionskoding, halter på HD-DVD & BD stadig bagud (især BD)!..Men det kommer nok med tiden!..

A hva mener du lige her?

Regionskodning betyder efter min mening ikke noget for udbredelsen af formaterne, det er kun et problem for entusiaster. De film som folk inkl. undertegnede lejer i Blockbuster er jo europæiske. De folk som køber ind fra udlandet udgør efter min egen vurdering en meget meget lille del af det samlede DVD salg.

Regionskodning på Blu-ray viser sig jo faktisk endeligt som værende en fordel for forbrugerne (gælder USA). New Line Cinema har annonceret både "Rush Hour 3" samt "Hairspray" på Blu-ray. De kommer nøjagtigt samme dag som DVD, fordi BD har regionskodning. HD-DVD udgaven må vente flere måneder, således at det ikke går ud over ditributører i andre lande. Det er i hvert fald ikke særligt godt, hvis man skal kæmpe mod DVD.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 25 September 2007 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

BD har desværre en regionskoding som ikke kan omgås, så med de ny HD formate må vi lære at levet med regionskoding både på Blu-ray og
DVD, så er der jo meget smart at filmselskber gerne ville gå over til de ny HD formate især Blu-ray, så hurtig som mulig.

Så regionskoding fælden er klape i

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Sendt: 25 September 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Så regionskoding fælden er klape i

Men som jeg skriver ovenfor, så tror jeg ikke, at det for ret stor betydning for, om formaterne kan overtage efter DVD.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 25 September 2007 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Dem der ikke kan lide regionskoding, gå over til HD-DVD da det format ikke har regionskoding og hvor det er letter at omgås regionskoding på
den
normale DVD format, derfor er der mange der gå unden om Blu-ray på grund af regionskoding.

Det begynde først at bliver rigtig sjovt, når filmselskaber kun begynder at udgive på HD-DVD og Blu-ray og kunde har fx. valgt en Blu-ray afspille
og skal ned og købe en ny film og så få at vide at en kun er udgivet på HD-DVD, så må vi bare håber at der er lavet nogel gode og billig coni
afspille.

Spørsmåle en om disse formate ville vinde indpas, da pono industrine, holder sig tilbage og venter på HD online, og det var pone industrien der
drev VHD og DVD frem, dette ville ikke ske denne gang, derved kan HD-DVD og Blu-ray få en meget kort levet tid.

Jeg blive glade og glade for min normale DVD afspille, der har indbygge en god scaler og der er regionskoding fri, derved kan jeg vælge de film
jeg ønsker, noget jeg kun kan gørre med HD-DVD, men det se ud til at Blu-ray er det format med størst salg, for folk er ligeglade med
regionskoding

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum