| Forfatter |
|
Mumle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et par spørgsmål ang. de forskellige hjemmebiografsystemer som du ser rundt omkring i EL-giganten, Fona osv. hvor pakken består af en DVD-afspiller og 5 højtalere. Jeg vil fantastisk gerne have surround sound i min stue på godt 35m2 hvor jeg har et fantastisk 32" Toshiba LCD. Mine spørgsmål lyder derfor på følgend:
Kan man høre musik via DVD'en gennem højtalerne uden at have TV tændt? Virker højtalerne også når du bare ser almindeligt fjernsyn? Altså ikke DVD. Kan højtalerne på nogen måde kobles til en computer hvis man f.eks ser film på computeren? Kan det evt. bedre betale sig at købe et PC-højtalersæt?
Mit budget er ikke enormt da SU'en trykker, men har dog hørt mange eksempler på hjemmebiografsystemer som lyder fantastisk når ens stue ikke er større.
Hvis i ønsker at komme med forslag til mig så ville 2000,- være passende. Ellers ønsker jeg blot i kan gøre mig klogere på mine spørgsmål
På forhånd tak. Andreas
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 326
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej mumle.
ja du kan sagtens høre musik , uden fjernsynet er tændt.
ja du kan godt få højttallerne til at spille når du bare ser alm fjernsyn(men der skal du have et stik der går fra tv til fostrærkeren(som ofter sidder i subwooferen i de systemer du vil have))
og igen ja du kan sagtens koble det hele til en computer , men der skal du også have stik.
om det bedre kan betale sig at købe pc-højttaler: jamen det kommer jo helt an på hva du skal bruge det til. hvis det ikke er så tit du høre musik og ser film kan man faktisk få nogle kanone pc-sæt som bare spiller fantastisk. jeg ved at fx bose har lavet et sæt, det spiller så utroligt godt, men mener det koster omkring de 3000kr fro nyt.
det er svært at finde et surround sæt for omkring de 2000kr. så skal det være et brugt du får. held med det __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som zuki siger - Ja du skal nok gå efter brugte højttalere hvis du kun vil/kan betale 2000 kroner. Jeg vil helt klart anbefale at gå udenom PC-højttalere, eftersom 35 kvadrameter imho er for stort til at kunne blive spillet op af den slags miniaturehøjttalere.
Når du har en 32" skærm, skal der jo god lyd til, eftersom min erfaring fortæller mig at større skærm betyder større lyd. (Fandt jeg især ud af da min far invisterede i en projektor!)
Jeg ville nok gå efter noget i denne dur:
http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/1250589
Hvad er dine specifikke behov?
Højttalerne drives af en forstærker som skal være tændt for at høre lyd. Det betyder at forstærkeren samt lydkilden skal være tændt. Derfor behøves dit TV ikke være tændt for at høre musik fra en CD, mp3-afspiller eller noget helt 3. Derfor kan alle dine 3 forespøgelser lade sig gøre, men vil nok kræve du køber en række forskellige kabler. Disse kan dog erhverves billigt. :)
Mvh. Bjarke __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Mumle Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusinde tak zuki og Bjarke, jeg sætter stor pris på jeres hjælp!
Jeg har faktisk allerede kigget på det phillips S3154 som der linkes til. Dog kan man købe det for 1000,- i Elgiganten(se link til sidst) Så måske skulle jeg tage chancen og gribe dette gode tilbud. Ellers har jeg overvejet diverse PC-højtalersæt som Z5500 og Creative G500. Men det bliver lige 1000,- dyrere.
Med hensyn til de højtalere du linker til Bjarke, er de alt for store til min lille stue.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay Mumle, det er noteret! Så må vi jo lede efter noget mindre! :D
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes man skal passe på med helt at afskrive pc-højttalere i denne sammenhæng.. Logitech's Z5500, som Mumle selv nævner, spiller faktisk ok, især hvis man tager de nævnte alternativer med i overvejelserne.. Hvis jeg var dig Mumle, ville jeg i hvert fald lige høre Z5500 og det billige Philips inden du vælger, forstået på den måde at jeg tror Z5500 er et bedre valg.. Også selv om det koster lidt mere...
God jagt..
|
| Til top |
|
| |
zuki Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja er helt enig med alland.
pc-højttalere er faktisk blevet så gode, jeg har et sæt Logitech(består af to højjttaler og en sub) det spiller faktisk overdrevent godt. blev meget overrasket da jeg satte det til første gange. :)
så synes helt bestemt at man skal overveje et sæt pc-højttaler, hvis man ikke bruger det så tit og alligevel altid ser film på computeren, så kan man altså godt få noget der virkelig rykker. da jeg hørte det bose, jamen jeg tænkte helt seriøst at sælge det jeg havde(det gamle surround sæt jeg havde) og så få det bose til computeren. det LØD bare så godt. __________________ ELAC 247
ELAC cc241
Dali Concept 2 (snart Elac)
Onkyo 805
SVS PB12 NSD
Panasonic TH37PX70e
Playstation 3
Nordost blue heaven
Supra HDMI kabler
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min personlige erfaring er med 2.1 systemer fra Logitech og Boston, og 4.1 system fra Creative, men da alle systemerne har nogle år på bagen vil jeg ikke udtale mig om de helt nye systemer og vil derfor ikke argumentere imod de ovenstående argumenter. Grunden til jeg mener jeg kan udtale mig om det med 2.1 systemer er, at de begge findes i surroundudgaver også, bare med 2-3 sattelitter mere :)
Og ja, når størrelsen er så essentielt kan jeg godt se at computerhøjttalere kan være vejen frem.
De omtalte Z5500 og det lignende systemet Altec Lansing 641 har jeg kun hørt kort, og selvom de kan spille højt, synes jeg de har den typiske mudderbas og manglende evne til at skille instrumenterne fra hinanden i musikken som er karateristisk for mange (alle?) pc-lydsystemer.
Men okay, jeg vil ikke være for snævertsynet, og det er rigtigt du får et godt lydtryk for pengene og i forhold til størrelsen med de omtalte systemer, så jeg må tilslutte mig at Z550 er et lyt værd. :) __________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 25 September 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeHedegaard skrev:
|
De omtalte Z5500 og det lignende systemet Altec Lansing 641 har jeg kun hørt kort, og selvom de kan spille højt, synes jeg de har den typiske mudderbas og manglende evne til at skille instrumenterne fra hinanden i musikken som er karateristisk for mange (alle?) pc-lydsystemer.
|
|
|
Hvorimod det andet nævnte alternativ fra Philips til 1000,- i "El-efanten" spiller hjernedødt meget bedre med stram, præcis bas?? 
Jeg har personligt ikke meget til overs for de billige all-in-the-box surround systemer.. så kan jeg bedre tilslutte mig brugtkøb som der blev nævnt tidligere, helst noget med en decideret forstærker.. evt. at starte med en surroundreceiver og så kun 2 HT'ere indtil økonomien tillader udvidelsen til surround..
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 26 September 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har slet ikke ytret mig om det omtalte Phillipsanlæg. Men hvis du ønsker at kende min mening, kan jeg uden tøven sige at det er noget snot uden overhovedet at have set det.. for det ER den slags anlæg.. om det så er Prosonic, United, Phillips eller sågar Pioneer's "smarte" all-in-wonder 9.1 systemer med 10.000 watt RMS..
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |