Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 13:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD eller Plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lllouise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 September 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg står i den situation, at jeg skal købe min første fladskærm - og derfor er det absolut begrænset, hvad jeg ved om det. Således håber jeg, at I vil komme med lidt input.

Jeg har faktisk købt et Philips 37" LCD i Føtex, hvor det var på tilbud. Men nu har jeg hørt, at plasma giver skarpere billede, når man er oppe i den størrelse - i hvert fald indtil vi overgår til digital. Er det sandt?

Ydermere har jeg fået af vide, at det ikke bliver alle der kommer til at modtage digitalt.. jeg bor i lejlighed, hvor vi i ejendomen har TCD-kabel... hvordan modtager jeg så nu og senere?

Kan godt selv se, at det her er en rodet forespørgsel..men det kommer af rodede svar fra alle retninger.

Derfor: Bor i ejendom med Tdc-kabel, skal købe fladskærm 37"-40" - ville I vælge LCD eller plasma?

Venligst fra Louise

Til top Vis lllouise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lllouise

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 September 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Panasonic PX70 - Ikke fordi det er plasma, men fordi det er det bedste til prisen.

"Panasonic TH-42PX70 - det nye folke-TV! Panasonic er en af veteranerne i plasmabranchen. Forgængeren til dette TV vandt Lyd & Bildes store plasmatest i fjor, og årets model går atter til tops i år. Dette TV udmærker sig med meget god kontrast og et svært godt billede. Lyden er også god. Vil du have endnu bedre lyd og lidt flere tilkoblingsmuligheder, kan du overveje storebror PX700. "

læs mere:  http://jp.dk/arkiv/?id=1095118

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Der er en masse påstånde om hvad der er bedst af LCD og Plasma. Det er en evig debat blandt folk - som du sikkert også kan se i mange af de debatter der befinder sig på denne site.

Det er lidt hvad folk hælder til - hermed tænker jeg på personlig smag og holdning.

Der er både fordele og ulemper ved, hvad enten man vælger LCD eller Plasma - for igen kommer det an på ens holdning og smag og i allersidste ende nok den vigtigste hvilket TV man synes der leverer det bedste billede.

Personligt mener jeg, at man kan gå for meget op i alle de specifikationer der er forbundet med disse TV. Synes også (uden at fornærme nogen), at det virker til mange går lidt meget op i det. Min klare holdning er, at man skal undersøge nogle modeller og så tage ud og se på dem. Gerne tage en DVD-film med så man kan få set nogle sekvenser fra denne på den skærm man nu vil undersøge, se alm. tv-signal og digitalt på det og gerne Blu-Ray eller HD-DVD hvis dette skulle være muligt. Min holdning er, at hvis butikken ikke er indstillet på dette så er det heller ikke det rette sted at handle. For man skal jo gerne kunne se hvad skærmen kan præstere.

Med dette mener jeg, at det faktisk kun er dig der kan bedømme, hvad du synes er bedst og giver det bedste billede. Ved godt det virker som et meget uklart svar - men i sidste ende er det jo dig, der skal se TV på det, dvs. du skal vælge det der i dine øjne ser klart bedst ud.

For at prøve at holde mig til det du rent faktisk spørger om - så synes jeg du skal gå ud og se på LCD og Plasma. Se hvad du godt kan lide og så se om det stemmer overens med de krav du nu har. Nu ved jeg ikke lige hvilke krav du har, da det ikke fremkommer ud af det du skriver?

Nu vover jeg at sige, at jeg ikke tror at plasmaet skulle give skarpere billede oppe i den størrelse - for igen er det individuelt, hvem der ser på det.

Men, hvis det er med henblik på sortniveauet, ja, så er plasma bedre på dette område efter min mening (igen en smagssag) - selvom mange af de nye LCD-skærme eftersigende skulle være blevet meget bedre på dette område. Men sortniveauet varierer meget mellem LCD-skærme og det er ikke dem alle der er lige gode til dette. Men kig på nogle LCD-skærme og læg så mærke til om "sort er sort" i dine øjne eller om sort måske mere er en lidt ulden mørkegrå. Læg også mærke til hvor mange detajler der er i mørke scener.

Ang. det med digitalt-signal. Nu tør jeg ikke lige udtale mig omkring hvor du bor - men hvis du vil have digitalt-signal skal du snakke med TDC-kabel som jeg kan forstå er udbyderen i den ejendom du bor i. Du burde kunne få digitalt tv gennem TDC-kabel med en selector. Har indsat link, hvor du kan læse lidt nærmere omkring det. Men det burde være muligt.

http://privat.tdc.dk/tv/selector/

Desværre vil jeg sige, at der er ingen som kan give dig det ultimative svar om det skal være LCD eller Plasma - for som nævnt nu efterhånden mange gange er det en smagssag og i sidste ende er det dig der skal tage den beslutning. Men jeg vil anbefale dig, at du går lidt ud og kigger på hvad du synes er godt. Og ja hvis du er meget tilfreds med dit Philips 37" - så er har du måske taget din endelige beslutning.

Mvh

Krill

Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 25 September 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Du skal efter min mening helt klart vælge Plasma, der får du det bedste og mest naturlige billede fremfor LCD...

Hvad er dit budget?

Er det ikke så stort så køb et Panasonic PV70 i den ønskede størrelse, du har ikke noget at bruge PX modellen til når du har kabel-tv...

Har du et budget i nærheden af 20.000,- så skal du helt klart vælge et Pioneer... Her bliver det bare ikke bedre, uanset pris...

Måske kan du endda være heldig at finde et 427XA/XD eller 507XA/XD fra Pioneer et sted på nettet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:
Er det ikke så stort så køb et Panasonic PV70 i den ønskede størrelse, du har ikke noget at bruge PX modellen til når du har kabel-tv...

Og forkellen på PV og PX er ..? (Så jeg slipper for at surfe rundt på nettet )

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Sendt: 25 September 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Eneste forskel på PV og PX er, at der i PX modellerne er indbygget DVB-T tuner til modtagelse af mastebaseret digitalt tv...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Jeg bestilte et PV70 til damen i fredags og hun fik det i går. Har lige netop sat det op for hende her for et par timer siden og hold kæft, det er fedt og skide godt billede selvom det er analogt signal.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 September 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er af den klare overbevisning, at man overhovedet ikke skal fokusere på om et tv er LCD eller plasma. Dét det drejer sig om er at få et godt tv, hvordan producenten er nået frem til det, er mindre væsentligt. Jeg bliver tit beskyldt for at være plasma-fanatiker, fordi de tv jeg peger på som de bedste tilfældigvis er plasma-tv, men jeg er fuldstændigt kold i bagdelen over hvilken teknologi der ligger bag, bare slutresultatet fungerer. Jeg synes der er _alt_ for meget religionskrig omkring valget mellem LCD og plasma, og helt generelt synes jeg at folk fokuserer på de forkerte ting, når man forsøger at bedømme hvilket tv der er bedst.

krill
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005
Sendt: 25 September 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Otto.
Til top Vis krill's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krill

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes