Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DT 990: Pro vs. 2005 edition (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Hej

Da jeg har haft muligheden for at have begge disse hovedtelefoner på prøve, tænkte jeg at jeg lige ville skrive en lille anmeldelse om forskellene mellem de 2 versioner. De blev testet sammen med en Firestone Fubar III og for det meste elektronisk musik.

DT990 pro: Dette er den mest almindelige DT990, i hvert fald i DK. Det er tydeligt at se, at den hovedsageligt er tilegnet studiebrug, da den er tudegrim. Til gengæld er de sidsygt behagelige at have på. Ledningen er "krøllet" og dermed praktisk hvis man sidder tæt på sin lydkilde. DT990 er en meget livlig og sjov hovedtelefon. Går man efter "neutral" lyd, skal man lede et andet sted. Bass og diskant er fremhævet, mens mellemtonerne er nedtonet. De har en meget stor soundstage og der rigtig meget detalje. Bassen er som sagt fremhævet, men det er mest "upper bass". Der er ikke så meget dyb bass i dem, i modsætning til f.eks. DT770. Diskanten er meget fremhævet, hvilket giver et utroligt klart lydbillede. Til tider bliver de høje toner dog for skarpe, hvilket kan resultere i at f.eks. en high hat skærer i øret. Dette vil nok variere lidt, alt efter hvilken amp og dac de er tilsluttet. De lidt for skarpe highs er sådan set telefonens eneste svaghed efter min mening. En lidt mere hård bass ville jeg også gerne have, men der skal man lige tage min musiksmag med i tankerne (elektronisk).

DT990 2005 edition: Grundlæggende minder den rigtig meget om pro versionen. Men der er nu nogle forskelle. Designet er imodsætning til pro ver. i den pæne ende, og ligesom pro'en, er de ekstremt behagelige at have på. Ledningen er ikke krøllet, og man skal derfor passe på at man ikke kører over ledningen med sin kontorstol (hvilket er en udfordring for mig :P). Den største forskel i lydbilledet er klart, at mellemtonerne er mere tydelige i 2005 edition. Det er en mere all round hovedtelefon. Bass og diskant niveauet er det samme som i pro versionen. Soundstage og detalje ligeledes. Vokaler er mere "blide" og I det hele taget bare bedre. Som sagt er det ikke store forskelle, men det er nok til, at jeg klart vil anbefale 2005 edition, hvis man er villig til at ligge de ekstra penge. Den er lige den tand bedre end pro versionen.

Jeg endte med at beholde 2005 edition, da jeg som sagt synes den lige er den tand bedre. Jeg handlede hos headaudio.dk, og jeg har kun rosende ord til overs for denne butik. De kom ved en fejl til at sende pro versionen til mig, og ejeren tilbød mig så at jeg bare kunne beholde pro versionen indtil leverandøren kunne skaffe et par 2005 edition, som de ville sende direkte til mig. Ligeledes kunne jeg få lov til at teste de 2 hovedtelefoner side om side et par dage, for at se hvad jeg syntes bedst om. Jeg har mailet en del med ejeren, og det er tydeligt at mærke, at han er inde i sagerne, og vil gå langt for at tilbyde det optimale til sine kunder. Jeg har ikke oplevet andet end super service, og det ville jeg lige videregive.

Til top Vis Hanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hanga

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Super godt lille review, jeg gir dig helt ret, det sux at køre ledningen over 

Mht forskellene på dem, så husk at Grillen, dvs. den der vender ud mod verden er anderledes designet, tror det er den der bevirker de små forskelle
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes