Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 11:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvorfor skal jeg skrue så højt op ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 September 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Heejsa :D

Leder lidt efter et svar på hvorfor min Onkyo 805 skal helt på omkring - 5 før der kommer et ordentligt lydtryk, ikke noget med at det er øredøvende eller noget, men sådan at det er høj musik. Jeg er tit oppe på noget der ligner +5.

Syntes det er underligt at der først sker noget der omkring, altså fra ca. -50 til omkring .20 sker der ikke rigtig noget ?

Har overvejet lidt om det er PS3 der har en kedelig udgangs effekt ?

Jeg ville ikke mene at Dali Ikon 6 er en særlig krævende højtaler ?

Er der nogle indstillinger eller noget jeg er glippet?

På forhånd tak :D

Til top Vis Leander's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leander

Brandt00
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 September 2007 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Hey. har nogen lunde samme problem når jeg ser film på min ps3. jeg skal godt nok skrue højt op for at få et ordenligt lydtryk.
Til top Vis Brandt00's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brandt00

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 September 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Det er nok signalet fra PS3'eren, der ikke er så kraftigt. Men, så længe I kan komme op på de nødvendige lydtryk, gør det jo ikke så meget.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Spiller en reciver ikke dårligere når man har skruet helt der op ?
det har jeg altid gået og troet :P

Ja det er nok PS3 der har en lidt svag udgangs effekt, men okay den kan jo ikke være perfekt til alt vel !! :P

Tak for svarene :D

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 03:13 | IP-adresse registreret  

Hvordan er PS3 tilsluttet? Analogt?

Har aldrig oplevet det problem, men har selvfølgelig også tilsluttet den digitalt.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

PS3 er tilsluttet med et HDMI kabel ? :D

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Nogle surroundforstærkere giver mulighed for at indstille separat gain på de enkelte indgange, så de tilsluttede enheder har samme niveau. Hvis PS3'eren af en eller anden årsag har svagt niveau kan man måske skrue op for følsomheden på denne indgang?

Men hvis signalet overføres digitalt lyder det godtnok sært hvis ps3'eren skulle være svagere end f.eks. en DVD afspiller.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

aghrab75
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har noget af det samme "problem" med min Onkyo tx-sr 605. På min Receiver kan man justere lydstyrken mellem intervallen fra 0-99. Men jeg skal også skrue et godt stykke over hvad jeg troede var nødvendig (til omkring 75) før jeg kan få en tilfredsstillende fængende/fyldig lyd i min stue som ikke er større end 28 kvm.

Muligheden for seperat GAIN-indstilling på alle højttaler-kanaler er også til stede på denne receiver. Der kan jeg indstille fra -12 til + 12. Men pr. default står de jo allesammen på 0 og jeg fatter ikke at det skal være nødvendigt at skrue alle kanalerne helt op på 12 for at få mere styrke ud af højttalerne.

Jeg har indtil videre testet lyden fra analog kilder med film og musik fra min PC-bærebare, en mp3 afspiller og en Toshiba dvd-afspiller. Resultatet har været den samme.

Men du skal nok også ind og tjekke din setup i Receiveren. Jeg har trukket en composite kabel fra Receiverens monitor-out stik, så jeg kan følge med i setupen visuelt på tv-skærmen.

Gør nu følgende:

1-Tryk på setup-knappet på din remote control

2-vælg punkt 6 fra menuen. På min hedder det "Miscellaneous".

3-vælg punkt 1, som hedder "Volume Setup"

4-Vælg "Maximum Volumen" og set dens værdi til "99" eller "off".

Fabriksindstillingen på denne indstilling var sat til sølle "50" hos mig, hvilken forklarer problemet med at jeg til start med næsten slet ikke kunne få noget lyd fra højttalerne.

pøj, pøj med det

-------------------------------

Onkyo tx-sr605

KEF 3005

Til top Vis aghrab75's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aghrab75

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

jamen grunden til at gain på den enkelte højttaler kan indstilles er meget simpel. Hvis dine højttalere ikke står med samme afstand bliver den der står længere væk jo nødt til at spille lidt højere. at skrue op på den enkelte kanal gør præcis det samme som at skrue op for mastervolumen, hvis du bruger det på alle kanalerne

Leander
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

aghrab75 skrev:

Hej.

Jeg har noget af det samme "problem" med min Onkyo tx-sr 605. På min Receiver kan man justere lydstyrken mellem intervallen fra 0-99. Men jeg skal også skrue et godt stykke over hvad jeg troede var nødvendig (til omkring 75) før jeg kan få en tilfredsstillende fængende/fyldig lyd i min stue som ikke er større end 28 kvm.

Muligheden for seperat GAIN-indstilling på alle højttaler-kanaler er også til stede på denne receiver. Der kan jeg indstille fra -12 til + 12. Men pr. default står de jo allesammen på 0 og jeg fatter ikke at det skal være nødvendigt at skrue alle kanalerne helt op på 12 for at få mere styrke ud af højttalerne.

Jeg har indtil videre testet lyden fra analog kilder med film og musik fra min PC-bærebare, en mp3 afspiller og en Toshiba dvd-afspiller. Resultatet har været den samme.

Men du skal nok også ind og tjekke din setup i Receiveren. Jeg har trukket en composite kabel fra Receiverens monitor-out stik, så jeg kan følge med i setupen visuelt på tv-skærmen.

Gør nu følgende:

1-Tryk på setup-knappet på din remote control

2-vælg punkt 6 fra menuen. På min hedder det "Miscellaneous".

3-vælg punkt 1, som hedder "Volume Setup"

4-Vælg "Maximum Volumen" og set dens værdi til "99" eller "off".

Fabriksindstillingen på denne indstilling var sat til sølle "50" hos mig, hvilken forklarer problemet med at jeg til start med næsten slet ikke kunne få noget lyd fra højttalerne.

pøj, pøj med det

-------------------------------

Onkyo tx-sr605

KEF 3005

Heej :D sorry, har lige været lidt inaktiv ! Men 1000tak for tippet.. Men det hjælper jo stadig bare ikke på hvorfor jeg skal helt op over + for at kunne få et lille tryk i brystet ;(

Men deh er sat til OFF, nu så det går bare der ud af :D

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Leander skrev:

Leder lidt efter et svar på hvorfor min Onkyo 805 skal helt på omkring - 5 før der kommer et ordentligt lydtryk, ikke noget med at det er øredøvende eller noget, men sådan at det er høj musik. Jeg er tit oppe på noget der ligner +5.

Syntes det er underligt at der først sker noget der omkring, altså fra ca. -50 til omkring .20 sker der ikke rigtig noget ?

Det har ikke noget at gøre med at der skrues højere op end på andre forstærkere, det er bare et spørgsmål om hvordan skalaen er lavet. Det er bare noget du skal vænne dig til.

JanH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

< =text/>_popupControl(); Hej der,

jeg havde det samme "problem" - jeg valgte at ændre "IntelliVolumen" for alle de kanaler jeg bruger - så de står på "+12dB".  Så slipper jeg for at skrue armen af hele tiden...

hilsen

Jan

Til top Vis JanH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanH

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Er der forskel på volumen, hvis i kobler den PS3 til med hhv HDMI og SPDIF optisk ?

Jeg oplever stor forskel netop på skalaerne for forstærkerne, og for hvor svære HT er at trække.

En lille historie:
Min svigerfar har købt spritny Sony 5200-serie surroundforstærker. De kalder den 7x135 Watt.
Jeg har oldtusse Denon AVR-2802, som er 6x90w..

Hans er opgivet i 6Ohm, min i 8Ohm. - min Denon hedder også 6x135 i 6Ohm.

Han har B&Ws nye 600-serie hele vejen rundt, jeg har B&Ws gamle 600serie  - 602S2 som front (dog B&W 302 bag, og en B&O som center.)

Han skal op over -10 for almindelig tv-avisen lyd, og mindst 0 for film, gerne over for ordentligt lydtryk.
Jeg hører TV-avisen ved -20, film ved -15. Ved -10 er det mere end igeligt for familien, og ved 0 er det helt vild meget.

Altså - skalaerne er forskellige, effekten er forskellige, HT-impedans er forskellig.

Derfor er det svært at sammenligne.

Det eneste jeg tænker er, om forstærkeren er oppe hvor den klipper signalet  når den kommer over 0dB. ?!
Det er vel derfor det hedder 0 - der er overskud indenfor rammerne op til 0 - herover kan den klippe ved dynamiske "udbrud".

Blot et indspark fra sammenlignelige forhold derligner, og som viser store forskelle.

Mvh.
Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes