| Forfatter |
|
Chromax Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har i dag et par JBL SVA1600 som jeg ønsker at finde en matchene effektforstærker til. Er her nogen som umiddelbart har et bud på i hvilke rækker jeg skal lede? Jeg er faldet over lidt Rotel, Crown og NAD som jeg finder interessant, men hvad vil i vælge?
Lidt dokumentation på den SVA1600: http://manuals.harman.com/JBL/HOM/Owner%27s%20Manual/SVA1600 %20om.pdf
|
| Til top |
|
| |
Chromax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen med lidt erfaring som vil dele den med mig? Jeg kan da umuligt være den eneste på det her forum som har et par JBL højtaler i stuen
|
| Til top |
|
| |
zinck Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 95
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit link virker ikke 
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu virker dit link ikke, men måske er denne værd at give et lyt http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=5086
|
| Til top |
|
| |
Chromax Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige revideret det link, så det passer nu.
Ascari --> Hvis jeg nu har fundet en 8 år gammel Rotel forstærker med ca. samme specs i samme prisleje, hvilken ville du så foretrække? Rotel eller Classic no 8?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kommer helt an på hvilken der lyder bedst. Både Rotel og Classic er rigtigt godt grej, så jeg vil ikke betænke mig med nogen af dem.
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er vigtigt for dig at der er kontrol over bassen, så vil du blive vældig skuffet over en gl rotel eller en Classic. En af mine gode venner har Sva 2100 og han testede mange forskellige forstærkere på dem uden held. Det var først da jeg overtalte ham til at give "den grimme ælling" (Crown) en chance. Siden har han haft en Crown Power tech 2,1 til at trække dem. Hvis du kommer i nærheden af odense kan han sikkert overtales til at give en demo.
Hvad er dit prisleje for forstærker ?
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min erfaring med Rotel og Classic peger nu i retning af at der er suveræn bas kontrol, selv de mindre rotel modeller levere en fremragende kontrol i bassen. Og en forstærker på 8 år er da ikke gammel
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er du dejlig uspoleret og jomfruelig inden for hifiverdnen hvis det er din erfaring.. Skulle det på et tidspunkt have interesse kan vi sikkert finde ud af at update din erfaring 
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1700
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har JBL-SVA1600 intet med S-2600 at gøre..!? den er fra en periode i JBL`s historie hvor de så Klipsch spøgelser over det hele, og ville lave en vildt effektiv serie.
Den her 2 6½” basser med ret så stort et magnet system, og meget hård mekanisk dæmpning. Det en meget effektiv højttaler, så du behøver ikke de watt for at få et ganske pænt lydtryk ud af den.
Den benytter en soft-dome i et horn..!? noget man skulle tro var lidt barsk kost i diskanten_men faktisk tvært imod, den er måske lidt på den bløde side, hvad angår diskant.
Jeg ville lede efter en god lille velspillende forstærker ”der måske er lidt lys i lyden”
Højttaleren spiller ganske ok, igen lidt blød i toppen og har ikke den helt dybe bas med.:! hvis du laver et par firkantede kasser på størrelse med højttaleren som er ca. 40-50 cm høje får du en mere direkte stråling ”jeg ved godt at den kan stå skråt vinklet op af” men derved får du også den ene basenhed lidt op. Jeg ved ikke helt hvorfor, men den kommer til at spille ret godt af det.
Peter __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den højtaler jeg omtaler er den største i den serie.Chromax snakker om den mindste, så de er nært beslægtede. Du snakker om S 2600 jeg snakker om sva2100 (ja jeg havde skrevet sva2600)
Netop fordi de har et kraftigt magnetsystem lånt fra pro divisionen er de en barsk omgang for forstærkeren. Ikke pga lav impedans osv men pga høj emf der gør det svært for de fleste amps at styre bassen.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hasselhof skrev:
|
Den højtaler jeg omtaler er den største i den serie.Chromax snakker om den mindste, så de er nært beslægtede. Du snakker om S 2600 jeg snakker om sva2100 (ja jeg havde skrevet sva2600)
Netop fordi de har et kraftigt magnetsystem lånt fra pro divisionen er de en barsk omgang for forstærkeren. Ikke pga lav impedans osv men pga høj emf der gør det svært for de fleste amps at styre bassen.
|
|
|
alle enheder i SVA-serien, blev lavet på PYLE "ikke noget med JBL`s pro division" men en bunke hill-billys fra Hope-Indiana... __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu bor jeg i Indiana så jeg tar afstand fra udtrykket Hill-billys Mener bestemt at man skal under the Mason dixie-line før udtrykket overhovedet kan overvejes.
Stort set alle firmaer får komponenter/moduler osv lavet oem, især i den billigere ende. Men det ændrer ikke på at original designet/specs/molds var fra pro divisionen.
|
| Til top |
|
| |
CPH-R Lukket konto

|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu var det ikke for at fornærme din person ”det jo ikke let at vide, når der står Odense ved din avitar” Nu var undertegnet selv med omkring den omtalte serie..! og ja meget af enhederne kom fra Northrige ”men det var altså Ronni Espiritu, der stod for basenhederne” diskanten er en off-shelf fra PYLE`s program. Filter des lige er Gregg Timbers.
Men hvor om alting er..!? har du ganske ret i at en god ”BIG” amp a`la CROWN er at fortrække ”men det vel gældende for alle højttaler..?” det er jo en reaktiv modstand, man sætter på et par transistor…???
PS: jeg har været i Indiana ”og vil forbeholde mig retten til at have fordomme ” __________________ INNOVATING not IMITATING
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da sagtens være en hillbilly nord for Mason-Dixie, en redneck derimod... 
Nå det var OT sorry!  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |