Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Køb af SVS-sub, men hvilken? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brass_monkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg skriver, for at få lidt råd til køb af en subwoofer.

Efter lang tids søgen er valget faldet på SVS, men nu kommer det store spørgsmål: Hvilken skal jeg købe?

Først lidt info:
Reciever: Harman/Kardon AVR 235
DVD: Harman/Kardon DVD 22
Højttalere: Dali blue-systemet
Min stue er ca. 30m2.
Skal bruges til Musik 75% af tiden. Hører meget forskelligt musik, men mest rock.

Valget står mellem:
SVS PB10-NSD ca. 5000 kr. - Har læst rigtig meget positivt om den. Synes bare ikke den er særlig køn, derfor skal den "gemmes" væk i hjørnet ved siden af den ene baghøjttaler og sofa, og dette kan vel ikke være den bedste position...

SVS SB12-Plus ca. 7000 kr. - Har også læst mange positive anmeldelser af denne. Den er noget pænere (mindre), og i eg som mine højttalere, og kan derfor placeres imellem mit fjernsyn og fronthøjttaler.

Hvilken af disse to subwoofere ville i vælge set ud fra mine oplysninger (stuens størrelse, mit hifi, skal bruges mest til musik, placering og selvfølgelig pris)?

Håber i gider/ har tid til at svare på endnu en SVS-tråd.
Vh. Rune.    
Til top Vis brass_monkey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brass_monkey

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hjørneplacering af sub kan være noget frygtelig skidt, men det kan også sagtens fungere, det kan variere fra rum til rum.

Nu er den eneste SVS jeg har personlige erfaringer med PB12-NSD, men ud fra det du skriver, så er SB12-Plus nok det bedste valg for dig. PB10-NSD (eller 12) er rigtig god value for money, specielt til film, men kan også sagtens bruges til musik (12'eren kan i hvert tilfælde) men de er store og som du er inde på, så er de ikke særlig kønne.
Da design tydeligvis er en faktor for dig, så giver det jo SB12 det første point. Da den også er mindre, så er der flere muligheder når det kommer til placering, hvilket selvfølgelig også er et plus.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes