Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 02:30   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: OCMaster’s -TheTheatre- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Welcome to - The Theatre - page...



Her i tråden vil du kunne følge mine projekter og se forløbet med opbygningen af min hjemmebio..

Projekter foruden bio'en:

HD10-XT front højtalere fra frequence.dk med eget design.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51696&K W=ocmaster%2Edk&PN=0&TPN=1

 

- UPDATE -

090308 Nye billeder på s.2 - smid en kommentar..

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Nå..! 

Damen smidt ud for efterhånden et halvt år siden, og heldigvis stadig ingen "waf" til at afgøre noget som helst på mit nye projekt..

Det er efterhånden længe siden der er sker noget som helst i min bio, ud over at der er blevet bygget en htpc, som står for opgardering sammen med ombygningen af bio'en, samt de to nye front højtalere fra frequence med eget design, som nogle af jer sikkert har været forbi her på siden..

Dem af jer der har været forbi da jeg lagde bio'en op engang tilbage i januar i 07´ husker den nok, men for lige at vise hvordan det stod inden jeg gik igang, så står det idag faktisk på samme måde, bare med de nye front højtalere...

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=48445&K W=ocmaster%2Edk

Men nok om det gamle..! for nu når damen er smidt ud, så er det hvis tid til at lave om på hvem der bestemmer hvad, og så må dem der kan acceptere det nye setup med glæde komme indenfor og lære at leve med en rigtig mand's hobby (er sikker på mange af jer derude har fortrudt i ikke har taget det i den rækkefølge  tror en del kender til problemet hehe)

Og så til ombygningen...!!

Planen er at få lidt mere "bio stemning" over hele linien ved at gøre hele rummet en del mørkere og tilføje lidt cinema detajler med lidt specielle belysninger mm.

Bagvægen i bio'en er lige nu noget meget nært en sort, over i en meget mørk blå, som gør af billeder ser ud til at svæve med baggrundbelysningen det har lige nu.. Det er planen at denne farve skal dække de cremefarvede væge resten af vejen rundt på de knap 12kvm som bio'en måler med ca. 3x4m.. Dette vil gøre at lyset ikke kan reflektere på vægene, så det kun er lærredet der bliver set.. Endvidere vil vinduet til venstre blive blændet af med permanent mørkelægning, så intet lys trænger ind..

Min stue måler i alt ca. 8m i længden, hvoraf de 4m er forbeholdt bio'en, og resten spisestue, hvor der nu i stedet for mit gamle 250l akvarie, som er med på de gamle billeder, nu står et 530l akvarie med større fisk, så man har lidt at se på under middagen, når man nu ikke har en dame at sludre med hehe..!

Det vindue der kan ses på de gamle billeder er gamle butiksrudet, da min lejlighed er en gammel el-forretning, så disse vinduer lukker en djævelsk masse lys ind, da de måler 210x135, dem har jeg to af...! det éne bliver som sagt blændet af med mørkelægning.. En af de nye ideer med bio'en er på en måde at lukke den af, så stuen bliver delt i to, men samtidig på en måde, så det ikke skal være permanent.. Min idé her, er at lave et kæmpe gardin af noget mørkelæggende stof, som bliver hunget op på tværs af stuen på en gardinstang, så man kan trække dette store gardin for, og derved også udelukke lyset fra det andet store vindue og lave et lukket bio rum, så stemningen kan blive endnu bedre..
Halvdelen af stuen hvor bio'en holder til ville som sagt blive malet i den meget meget mørke farve, og så skulle der være mørkelagt i den del af stuen, ligemeget hvornår på dagen vi befinder os.. Og så til detaljerne..!

Lærredet er efter min mening blevet en tand for kedeligt, effekten med lys bag er da stadig okay, men der mangler lidt, efter jeg har surfet rundt på div. cinema sider og set adskillige gallerier fra andre privates bio rum.
Så jeg tænkte at der skulle lidt mere bio stemning over det område.
Jeg havde tænkt mig at bygge en "scene" foran hele bagvægen, som bliver omkring 15cm høj. Denne får samme farve som vægene på fronten, og på toppen kommer der samme gulvbelægning som jeg har i forvejen på hele gulvet i stuen..
Denne scene kommer til at bære mine 2stk 23kg tunge HD10-XT fronte, samt at skjule alle kabler der er trukket hel langs gulvet under lærredet.. På kanten hele vejen hen kommer der en vinkel liste, som kommer til at gå 1cm ud over kanten på scenen, som kommer til at huse en lysslange, som vil sende lys ned på gulvet foran scenen, ligesom den slange jeg har rundt bag lærredet, som lyser bagvægen op omkring lærredet.. Scenen vil blive bygget ud fra vægen som på tegningen nedenfor, denne er set ovenfra.. Grundne til den er lidt dybere i hver side, er så mine fronte kan stå på den, og de 15cm i højden som den får, gør at frontene bliver løftet op så diskanterne sidder i ørehøjde og dermed i korrekt lyttehøjde.. Det var lidt om scenen..

Og så til lidt detaljer omkring lærredet..!
Jeg har altid lidt drømt om at tæppet skulle glide til side med motortræk, og lærredet kom til syne, som i biografen, har dog ikke fundet en løsning som kan erhverves for almindelige mennesker på lærlingeløn, men hvem ved om jeg løber ind i sådan en løsning en dag.. Men tæppe kommer der i hvertfald op, eller gardiner i hver side af lærredet i en mørk rød nuance i noget velour stof.. Disse gardiner skal hænge i noget, og her fik jeg en idé..
Nemlig at bygge en kasse som bliver hængt over lærredet ca. 10cm over, denne bliver ca. 35cm bredere i hver side end lærredet, så gardinerne kan hænge deroppe i på noget gardinstangshalløj. I denne kasse vil der også blive monteret 3 laser led's, altså 3 kraftige lysdioder, som kommer til at lyse med på lærredet når der ikke er billede på lærredet, for at give lidt bio stemning selvfølgelig.. Oveni denne kasse, som bliver delt i to, så der ovenpå eller oveni er plads til at lægge det resterende lysslange fra det bag lærredet derop i, og da denne kasse kommer til at gå ca. 25cm ud fra vægen, og slangen monteret helt ude i kanten, selvfølgelig skjult, så selve slange ikke kan ses, så vil den oplyse vægen en del mere oppe over lærredet. På vægen over lærredet vil jeg så montere en tekst med nogle større bogstaver i noget der ligner a4 format for hvert bogstav i hvidt karton eller lign, som bliver monteret på vægen, disse vil så blive lyst op, og vil være let synlige under total mørkelægning, og vil ikke blive lyst op af genskinnet fra lærredet når der projekteres på det, da den 25cm dybe kasse vil blænde af for dette genskind til vægen ovenover.. Hehe, mig og en godt filmven døbte bio'en i aften da vi diskuterede ombygningen, og kom frem til at teksten over lærredet skulle være noget hen af "The Theatre" eller lign. men det må vi se til den tid, som gerne skulle være noget der ligner sidst i weekenden i denne uge, så der kommer knald på..!!

En lille idé om hvad jeg snakker om mht. gardiner og scene, bare lii et hurtigt påfundt i paint

Min gamle panasonic ae300 projektor bliver også skiftet ud med den lidt nyere panasonic ax100, som jeg kom til at bestille idag, det var egentlig den der lagde om til lidt forandringer, da der nu kom et ordentlig billede igen, så skulle resten næsten også have en omgang..

Håber i vil følge forvandlingen og komme med lidt respons på hvad i synes om ideen, positivt som negativt, alt er velkommen...



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hej OCmaster.

Lyder rigtig spændende, minder mig meget om mit gamle projekt, som du kan se mere om nederst i mit indlæg.

Havde selv rødt tungt stof som forhæng, dog kørte det ikke til siden, men blev trukket opad i buger.

Du må have god fornøjelse med projektet.

Dief



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 
slate
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 423
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Hej

Mht dit DIY lærred er det lavet som en ramme og hvilket lærred har du brugt?

/Jan

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

slate skrev:

Hej

Mht dit DIY lærred er det lavet som en ramme og hvilket lærred har du brugt?

/Jan

Det er bare en malet mdf plade.. Har kigger lidt på screen goo malingen fra qualityscreen, det er muligt der skal en gang digital gray på...



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 September 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 194
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Ser spændene ud dit "ombygnings"projekt... God arbejdslyst

Blive spændene at følge...!



__________________
Min NAD + DALI "Stealth Bio"
Til top Vis Plenty's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Plenty Besøg Plenty's Websted
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Håber i vil kigge forbi i ny og næ og se forløbets gang..

__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

1stk Panasonic ax100 fra computercity.dk skulle gerne ankomme til mig i morgen, samt en dvi-hdmi adaptor.. frygtede lidt adaptoren først kom en dag senere, men fik bekræftelsen på afsendelsen lidt over 5 her i eftermiddag, og så blev man glad igen.. :)

Projektet går for alvor igang i morgen eftermiddag, hvor anlæg, kabler mm. bliver byttet ud med pensel og malerrulle for en stund.. skal nok skyde lidt billeder så i kan følge med..  man glæder sig gør man..!



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Lyder spændende.. men det er sjovere med billeder.. dem venter vi på med spænding..

__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 02:50 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fået taget mig sammen og fundet et program, endda her på siden der kunne løse mine problemer mht. resizing af billeder..

Så nu må i hellere se hvad der er sket siden i så bio'en helt tilbage i januar..!!

Her er min efterhånden 3 uger gamle idé som jeg sad en aften og kradsede ned på et stykke papir foran den gamle bio..


Projektoren ankom som sagt for en lille uge siden, så den skal i da lige se..

Her et billede af den fiiiine pakke..


Og her første gang der er gang i det nye vidunder..


0 timer er et sjældent syn.. Den gamle oplyste mig om knap 3000


Og her lidt størrelses sammenligning mellem den gamle ae300 og den nye ax100


Og ja, den nye projektor var sådan set skyld i ombygningen, da lysten ikke helt havde været den samme uden et nyt hjerte til at vise et så smukt billede, så godt den kom i hus..

En lille forsmag inden ombygningen for alvor gik igang, uden nogen form for justering eller kalibrering af billedet..! Screenshottet er H.264 materiale fra X-Men III



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 03:33 | IP-adresse registreret  

Og så for alvor til ombygningen eller rettere forvandlingen..

Planen var jo at dæmpe lysreflektionen i rummet, ved at male resten af den ende at stuen hvor bio'en er, i den mørke farve som endevægen havde..

Så jeg købte nyt malergrej, malertape mm. og fik så ellers igang med at rykke alt ud fra vægen og begynde at dække alle kanter med tape som ikke skulle ha en tur når der skulle males kanter inden rullen skulle i sving..!

MEN MEN MEN.. Til min store overraskelse var mine resterenede 2½ liter maling ikke at finde nogen steder..  Så der kom ro på projektet resten af den dag, for at lede efter det..

Efter en dag og aftens søgning opgav jeg, og var lige ved at droppe hele projektet, da jeg vidste at en grundfarve til så mørk en farve kostede mere end hvad jeg ville give, da det let løber op i en 4-500,- for 2½ liter i den toning jeg ønskede..

Tog tog dog lidt mod til mig den næste dag og begik mig ud til vores lokale Bygma forretning og over til en bekendt i deres malerafdeling og forklarede ham situationen.. Løsningen på problemet skulle så ikke siges at være ret stort, da han fandt en 2½ liters rest i baglokalet i den grundfarve der skulle til at blande den farve jeg havde på bagvægen i forvejen, så vi lavede noget der kom så tæt på så muligt, og resultatet blev overraskende godt..!!

Så blev der ellers malet kanter.. Og tro det eller ej, et så lille rum kan seriøst ha mange kanter..!!  Det blev da også til 3 timers hårdt arbejde med ikke så lidt banden for svovlen over alt det fliller arbejde, men når det så er overstået, så tog det en time med rullen, og heldigvis for mine trætte arme, så dækkede det 100% første gang..

Her er lidt billeder af det trætsommelige arbejde, som først sluttede hen imod midnat, vel og mærket at jeg startede ved 18 tiden..

Lidt omrokering af møbler og udstyr


Karmen i foldedøren, samt fodlister fik en mørk grå farve, så de ikke ville stå og lyse indtil den meget mørke farve i resten af rummet


Lærredet fik jeg skåret en virkelig flot ramme til, som fik en gang sort mat, og blev monteret


Og så blev der ellers malet kanter i stor stil, her er lidt billeder




Hehe, den fik jeg malet på den hvide væg, inden det gik op for mig at jeg ikke kunne finde mit maling, derfor måtte jeg jo så finde en erstatning, havde jeg ikk malet den, var der nok ikke blevet malet mere, da jeg ikke havde den cremefarve heller, som stuen er malet med..




Stuen blev som sagt delt i to rum, et lyst og et mørkt, det skiller ved den kant jeg har lavet på den udskydende mur. Og ja, kethup på bordet, da jeg jo nærmest levede i ombygningen de 14 dage det hele ca. stod på..




Lige et glimt af ax100'eren i mit diy loftbeslag.




Da den nye farve jeg fik lavet ikke var 100% lige så mørk som den gamle på endevægen, lavede jeg en skarp markering mellem de to med en gang tape, dette gav også en flot effekt i helheden da det var færdigt, en dybde effekt om man vil.

Og flere kanter, puha...! Her var jeg ved at blive træt af alt det kantmalen..!!


Og som om det ikke skulle være nok, så er det gudhjælpe mig også kanter oppe ved loftet der skal males, og spørg lige om man ikke først tænker på det, når man tror man er ved at være igennem det helvede..








Og ENDELIG..!!! Så kom rullen igang, og så skete der sku ting og sager i en hvis fart..!!


Næste dag havde jeg lavet en aftale med min ven Søren om at lave lidt custom tømmerarbejde på deres værksted, da jeg jo skulle have scenen og topkassen bygget.. Det er forresten også ham der har udført det fantastiske presisionsarbejde da jeg byggede mine HD10-XT front højtalere..!! Den mand kan nogle tricks med det rigtige værktøj i hænderne...!!



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 04:13 | IP-adresse registreret  

Så kom dagen hvor detajlerne skulle konstrueres...!

Jeg havde jo i tankerne at give den nye bio lidt mere stemning af en rigtig biograf, så der skulle en scene til, samt en "kasse" over lærredet, til montering af gardiner, samt lidt spots til belysning af lærredet, når det ikke er i brug...

Jeg mødtes med Søren omkring middag, da vi begge lige skulle have sovet ud, det var jo nu engang weekend, det må man endelig ikke glemme !!

Men vi kom ud på værkstedet, og det eneste jeg mødte op med var målene og en hurtig skitse, så jeg overlod fantasien til ham, da han måtte vide den bedste løsning på konstruktionen..
Jeg havde dog lidt ideer, men han kom nu med den endelige til grundkonstruktionen..!

Scenen er konstrueret så solidt at en fuldvoksen mand kan hoppe og danse rundt på den, uden den rokker sig det mindste, så den skulle konstrueres ret solidt.

Løsningen blev at bygge den i lægter, to stk. på højtant, der gav en højde på 14cm, hertil kom så top pladen som blev en 19mm spånplade, så dvs. knap 16cm endte højden på den med at være..
Mine mål var også kun et sted mellem 15-20cm, så han havde ret frie tøjler til konstruktionen.

Vi startede med at bygge en ramme af de sammenskruede lægter..
Scenen er delt på midten, for at kunne få den ind i min lejlighed, så der blev konstrueret to dele, der var spejlvendt med hinanden, i mål, så de tilsammen udgjorde den totale bredde på stuen..

Her venstre side af grundkonstruktionen.


Her venstre side af grundkonstruktionen fra den anden side.


Et billede af en del af værkstedet hvor Søren udøvede magi med sit værktøj.


Venstre base klar, og igang med højre.


Her ligger begge sider så klar til at blive bygget videre på.


Så montedere vi en længde i det mål, lige inden buen skulle ligge.


Buen som blev lavet i masonit plade skulle monteres til noget, derfor tog vi noget spånplade og markede buens dybde og lavede en cirkel i den radius som buen skulle være og skar den ud.


Buerne blev så monteret i bunden på hver scene del, da masonit pladen kommer til at hvile på top pladen af scenen i toppen.






Her ses det at den ligger som støtte til buen i bunden, og forinden har vi monteret et lille stykke plade, som masonitten ligeledes bliver hæftet til.


Her er toppladen så blevet skåret til, og så ses det tydeligt, hvordan den udgør den øverste kant til montering af masonitten som danner den buede kant.


Og her er højre side klar til at blive beklædt med masonit på fronten.


Her er masonitten så blevet hæftet med clammer rundt i buen.


Og her ses den ret så solide konstruktion nedefra.


Her er begge scener så færdige, efter at være blevet beklædt med masonit på hele fronten. Topkassen til gardinerne og spotsene ligger lige bag scenen, og kan lige anes, det ser ikke ud af meget her, men det givet en fantastisk effekt nu hvor det er færdigt..! Men billeder følger i de næste indlæg..!


Her er det lidt tydeligere at se topkassen's bredde i forhold til scenen.


Så kom det hjem i lejligheden, og så skal der spartles.. Topkassen var knap så slem at spartle, men scenen derimod var et helvede uden lige.. Jeg vil gætte på at vi har skudt noget der ligner en 4-500 klammer i masonitten for at hæfte den til fronten på scenen, DET VAR MEGET SPARTEL ARBEJDE sir jeg jer..!!


Scenen blev prøve monteret, og passede 100% !! Den er selvfølgelig konstrueret, så alle mine kabler kan ligge nede bagved, da spånpladen skyder 3cm ud over basen, så der er plads til en del kabler bag den.


Masonitten stikker ligeledes 2½cm længere ud i siden, for at kunne gå i smig med fodlisterne.


Så fik topkassen sin første gang maling, efter spartlen var blevet slebet ned. Hullerne til spotsene kan anes i toppen af kassen.


Fronten på scenen fik ligeledes sin første gang maling.


Og ja..! Scenen bliver hold svævende fra gulvet af én af mine pause venner, en Slots Classic..


Og så ku det få lov at tørre til næste morgen. Beslagene til topkassen er også monteret over lærredet.



Så langt så godt.. Så var der lige to dage med stilstand i projektet, hvor der skulle males den nederste kant på scenen osv. Den nederste kant blev samme farve som min dørkarm og fodlister, så der er en hvis sammenhæng over hele linien i den højde.

Næste skridt er så det færdige resultat..!!



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 04:17 | IP-adresse registreret  

Nu synes jeg efterhånden jeg har sat her længe og resized billeder og skrevet en hulens masse tekst, håber godtnok folk kommer med lidt kommentarer.. :) Tror jeg hopper i seng for denne gang, men ligger billeder op af der færdige resultat i morgen.. Har en hel del billeder, som jeg lige skal have sorteret i, da alle ikke er lige rydelige..!  Må jo hellere ha ryddet pænt op når det nu skal vises frem..

Men nat nat herfra, så må jeg lii få det sidste op i morgen..!



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
NAD-nørd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Det ser da superspændende ud. Altid sjovt når nogle tør gå lidt længere end gennemsnittet. Jeg er spændt på det endelige resultat. post endelig en masse billeder

Lars

Til top Vis NAD-nørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NAD-nørd
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Super godt projekt, jeg glæder mig til at se hvordan det ender

__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 376
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Simpelthen i orden!!! 

Ser frem til det endelige resultat og glæder mig bare til den dag hvor jeg selv skal i gang med et lignende projekt!


Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Jeg takker og bukker..

Så må jeg jo hellere få lagt de sidste billeder op, som det står lige nu..

Blev bare lidt træt i nat da kl. efterhånden nærmede sig halv 5



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

For et par mdr. siden gik jeg af med min KiSS DP-500 da de nye formater var på vej, og tænkte at jeg ville have lidt for den inden den faldt i pris..

Jeg byggede derfor i stedet en midlertidig HTPC, som kunne klare de samme opgaver som KiSS'en.

Den består af:

Abit NF7 m. en xp2500+ cpu
Radeon 9700Pro grafikkort
80gb harddisk
1gb ram
Hauppauge pvr-1300 tv-tuner
Wlan kort

Den er så forbundet med dvi @ hdmi til projektoren og optisk til min reciver, hvor den kører passtrough, så reciveren står for decodningen under filmvisning, og kører pcm under afspilning af cd og mp3..

Den skulle op og køre Vista MCE før jeg blev nogenlunde tilfreds med resultatet og funktionaliteten..

Lidt billeder fra konfigurationen af den..
Og sådan noget får man desværre bare ikk lige til at virke de første 4 timer


Det blev langt ud på natten, stadig uden de helt store resultater, men hen mod næste morgen havde jeg fundet drivere der var så kompatible med vista, at det kunne køre nogenlunde problemfrit  Men en djævelsk masse grej for at få det skrammel og at køre..!!


Den står for opdatering én af de kommende dage, da den ikke kan afspille H.264 film uden at lagge i billede og lyd..

Den nye bliver noget dualcore med et par gb ram og et radeon x800 grafikkort, som jeg fik sponsoreret af én af mine filmkammerater...



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
ocmaster.dk
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Maj 2005
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 198
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Nå, men så til det endelige resultat.. I har jo hørt hele smøren om hvad jeg ville lave på projektet, så nu må i hellere se lidt billeder..

 

Her først lidt billeder fra dagtimerne..





Tag jer ikke af kablerne, de er blevet pakket ind i en kabel spiral, og ligger pænt ind til vægen..


O så fra den rigtige tid på døgnet, hvor bio'en får lov til at leve..  Vi nærmer os i hvertfald aften..


Her et billede fra den bedste plads i bio'en, nemlig midt for billedet.. (min plads )
Her kan man se effekten på de indbyggede spots, som jeg har været nød til at lave nogle rør til, så projektionen af lyset ville ramme lærredet som det gør, før havde de bare fuld spredning, så de lyste hele topkassen op, det så herrens ud, men synes da selv resultatet af 1 times skæren og svejsen af 6stk 5cm lange rør har gjort underværker på det område..


Her oppe fra venstre hjørne.


Og fra højre hjørne.


Og lidt closeup's.


Og igen.




Den højre HD10-XT front, og ja, de står desværre stadig i rå mdf. Flere har efterspurgt billeder af dem færdig lakkede, men det må snart komme, da der er kommer lidt penge tilbage fra forsikringen




Min lille cinema gadget pynter fint på scenen synes jeg..


Her kan den to farvede front på scenen rigtig ses, grunden til den lysere farve nederst, er at fodlisten har denne farve, så den fortsætter fra vægen ud og på scenen i samme farve, for at få lidt helhed på det hele.


Her kan spotsene med projektionsrørene ses.




Og her effekten af spotsene med projektion på tæt hold.


Og et closeup af spotsene med monterede rør.

Skal have taget lidt billeder bagud i stuen, så man kan se hvordan rummet er opdelt i mørkt og lyst, da det ikke rigtigt ses nogle steder her..

Men kom da med jeres mening indtil jeg får taget mig sammen..
Positivt som negativt er selvfølgelig velkommen, håber også der bliver lidt spørgsmål jeg kan besvare..



__________________
       OCMaster
Til top Vis ocmaster.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ocmaster.dk
 
Sund
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1635
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Jeg synes det er hamrende flot, godt gået.

__________________
mvh sund,

Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.

De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
__________________
I'm only in it for the music.
Til top Vis Sund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sund
 
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1214
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Meget flot og gennemført bio, jeg savner det næsten at bygge en bio igen. Må snart få købt mig det hus.........

 Det her er en bio, i en klasse, der ligger over gennemsnittet i mine øjne, god fornøjelse med den



__________________
Bio
Mit DIY
hj.side
Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes