Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 14:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Ny Hi-Def afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige erhvervet mig et Pioneer PDP-LX508D, så nu skal det da forkæles med noget hi-def!

Jeg er i færd med at finde mig en Toshiba HD-XE1, som vist nok stadig skulle være det bedste man kan købe inden for HD-DVD afspilning(??).

Men pga. krigen ser det ud til at jeg må have mig en BD afspiller også. Her er jeg helt på bar bund...
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken der p.t. er den bedste BD-afspiller på markedet, uanset pris.
Just in case at det viser sig at være lidt for dyrt vil jeg gerne høre jeg så skal kigge på i max. 10k klassen. Hvis der virkelige sker noget et par tusind herover er det også okay.

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Bruger siden: 18 Marts 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Der kommer en del nye her i Q4, blandt andet BD-P1400 fra samsung! Den synes jeg du skulle tage når det er. Den kommer vist til en 4-5k og understøtter truehd og dts-hd lyd.

Håndtering af mediafremvisning.
Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Okay. Hvordan med Profile 1.1? Læste lige at der p.t. ikke er nogen BD-afspillere der kan opdateres til det. Og så skulle profile 2.0 være annonceret, har samsung'en det? Eller vil den kunne opdateres?

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Mener den har en netværks adgang så den burde kunne opdateres på firmware til 2.0 engang. På samme tid kører den hdmi 1.3, så bitstream er højst sansynligt muligt

fandt lige et billede af den så du kan se den:

(fra IFA messen)

Til top Vis steffenman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af steffenman Besøg steffenman's Websted

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hmm.. Det med at "bare" skulle opdatere firmware er jeg skeptisk over for. Ethernet port, mere RAM og sekundær video/audio dekoder er jo nød til at være fysisk i maskinen, - det er ikke noget man bare kan opdatere sig til......

steffenman
Branchemedlem
Branchemedlem
Mowee.dk

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Jamen så er der kun 1 afspiller han kan vælge ellers som kører 2.0 allerede. Når vi ikke har fået standarden endnu er det svært at love decideret noget =)

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Samsung skulle jo også komme med en kombi HD-DVD/BD afspiller omkring juletid. Den er godtnok blevet udsat lidt, men måske stadig værd at vente på..? Prisen burde ligge omkring 8-10k når den engang dukker op.
Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Eneste officielt annonceret maskine der skulle kunne klare profile 2.0 er fra Daewoo. Men den er vist først på markedet fra Q1 2008.

Ellers ville jeg mene at Samsungs Kombi afspiller absolut er værd at se efter.

Angående opgradering er det så vidt jeg ved kun muligt software mæssigt fra 1 -> 1.1, imens 2.0 bringer så mange andre ting i den som også kræver en vis form for hardware. Men det kræver 1 - 1.1 så egentlig også. Men alle Blue-ray maskiner som kommer nu burde være 1.1, i og med at det er standarden fra 1. oktober.

Du kunne jo ellers evt. se nærmere på Pioneers egen Blue-ray maskine, ser lækker ud og passer perfekt til dit nye vidunder af et tv(misundelsen er overvældende xD).

Anywho, tillykke med TV'et, håber du bliver glad for det.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Samsungs kombi, kan den matche Toshiba's XE1? Her tænker jeg både hd-dvd afspilning og dvd-afspilning. Jeg har det med helst at ville holde tingene adskilt.

Hvad er forskellene fra 1.0 til 1.1, og derfra til 2.0?

Gatnuk, hvis nu ikke lige Pioneers bd afspiller lever op til resten ville det jo være synd... Og  jeg er allerede utrolig glad for tv'et! Det er jo fantastisk!

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

fra wikipedia.org:

"Profiles
The BD-ROM specification defines four profiles of Blu-ray Disc players. All video-based profiles are required to have
a full implementation of BD-J.
Profile 1 (Grace Period Profile) -informally known as "Profile 1.0"- is the basic profile that all current Blu-ray
Disc players (as of September 2007) are based on. Players based on this profile are only required to have 64 KB of
persistent memory, which is typically used for bookmarks and other preference storage.[citation needed] After October
31, 2007, this profile will be superseded by Profile 1 (Final Standard Profile) as the minimum profile for new
players.
Profile 1 (Final Standard Profile) (mandatory November 2007)-unofficially referred to as "Profile 1.1"- adds a
secondary video decoder (typically used for picture in picture), secondary audio (typically used for interactive audio
and commentary) and the capability of supporting a minimum of 256 MB of persistent memory (for storing audio/video and
title updates) through either built in memory or with user provided memory such as a memory card or a USB flash drive.
Compliance with this profile will be mandatory for player models introduced to the market after October 31, 2007,[1]
but existing products will be unaffected. As of September 2007, only the Denon DVD-3800BDCI (MSRP $1999.99) and
DVD-2500BTCI have been announced as supporting this feature, but they have been delayed until early 2008. [2]
Some profile 1.0 players may be upgradeable via firmware update to profile 1.1 if they have the appropriate hardware,
but no manufacturer has announced any such upgrade. When software authored with interactive features dependent on
Profile 1.1 hardware capabilities are played on profile 1.0 players some features may not be available or may offer
limited capability. Profile 1.0 players will still be able to play the main feature of the disc, however.
Profile 2 (BD-Live), also known as "Profile 2.0" or just BD-Live, adds network connectivity to the list of mandatory
functions and increases persistent memory capability requirement. The player must be able to support at least 1 GB of
persistent memory, this can be done with either built in memory or with user provided memory such as a memory card or
a USB flash drive. So far one manufacturer, Daewoo, has announced a player with this profile, the Daewoo DBP-1000, no
release date has been given.[3]
Profile 3 (audio only) is meant for an audio-only player and does not require video decoding or BD-J."

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

1.0 -> 1.1 PiP, Commentary funktion, interaktiv audio, minimum 256mb(mod 64kb før) hukommelse værende intern eller ekstern til lagring, af updates af diverse arter.

2.0 Internet adgang, og minimum 1GB hukommelse, intern eller ekstern.

Og vil sige med det samme at Pioneer Blue-Ray'n nok ikke er af interesse, den er så vidt vides kun 1.0 profile, og ikke opgraderbar, selvom den har Pioneers DLNA connectivity. Den skulle eftersigende heller ikke være den bedste opscaler på DVD siden + den kun er HDMI 1.2 compliable.

Indtil videre er Hypen stor omkring Samsungs Dual Format Player, og den skulle være godt med de Singel Format maskiner som er på markedet PT. Men glæder mig til at se når folk får fat i den første FÆRDIGE maskine så man virkelig kan se om den er noget værd :).

Ellers kan jeg desværre kun sige PT, vent med Blue Ray'n og se lidt HD DVD indtil Q1 af 2008 hvor de nye BR maskiner fra de forskellige fabrikanter rammer hylderne.

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

jeg tager lige den her op igen. Jeg har fået anskaffet mig XE1'eren, og er blevet forelsket i hi-def, så nu skal jeg have en BD afspiller også, så jeg ikke er begrænset til kun at kunne købe hi-def film fra visse selskaber. Og jeg vil meget gerne have den hurtigst muligt! Hvilken skal jeg vælge?
Kan se at Pioneeren er den dyreste, men er den også den bedste?

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Vendt til Denon´s Blu-ray afspille komme på market.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det har jeg overvejet, men jeg gider ikke rigtig at vente...! Der er jo masser af film ude der kun kommer på BD, og ikke HD-DVD, og jeg har det lidt svært ved at skulle vente flere måneder på noget "nyt og bedre" før jeg kan se de film.

Jeg ved godt at Denon laver bl.a. gode dvd-afspillere. Men hvor meget bedre end det bedste der er ude er den Denon egentlig? Plus, hvis den kommer til at koste 17k som jeg har læst er det lige i overkanten....!

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

har p.t pioneeren hjemme på prøve og har lige set potc død mand kiste,og det står fandme godt.Men det gjorde den også på ps 3.Har også prrøvet at sammenligne scaleren med min egen som er en primare.og pioneern er umiddelbart ikke bedre,hvis den er ,er det marginalt.Har også prøvet denon 2930 og det er altså imponerende hvad den kan trække ud af mediet.En del bedre end pioneer til at scalere.Hvis den har den samme indflydelse på blu-ray når der skal nedscaleres så må den nye denon ...når den kommer, have et billede af den anden verden
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

MaXer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

tak for input'et! Synes det afklarer en del. Jeg skulle ikke bruge den til at opskalere dvd. Det klarer min XE1 rigtig godt!
Min nye taktik er at købe en "billig" bd afspiller så jeg kan komme i gang, og så ser jeg på denon'en når den kommer ud. Glæder mig også til at se hvad den kan!

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har p.t pioneeren hjemme på prøve og har lige set potc død mand kiste,og det står fandme godt.Men det gjorde den også på ps 3.Har også prrøvet at sammenligne scaleren med min egen som er en primare.og pioneern er umiddelbart ikke bedre,hvis den er ,er det marginalt.Har også prøvet denon 2930 og det er altså imponerende hvad den kan trække ud af mediet.En del bedre end pioneer til at scalere.Hvis den har den samme indflydelse på blu-ray når der skal nedscaleres så må den nye denon ...når den kommer, have et billede af den anden verden

Jeg forventer mig også meget af den nye Blu-ray afspiller fra Denon. Med den får jeg kun en afspiller til HD og SD uden at gå på kompromis med afspilning af SD materiale .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

har lige læst div test af pioneer lx 70 og de skriver alle at som blu-ray afspiller bliver det ikke bedre.Men bortset fra scaleren hvor stor forskel er der relt på de forskellige afspiller.Det kan jo godt være at  den er rigtig god som blu-ray på et 1080 panel8som de fleste åbenbart tester på,men det er jo ligegyldig vis scaleren smadrer det hele ved nedscalering til 720p.En test skrev faktisk at scaleringen på alm dvdfilm gjorde den ikke bedre end lov bugdet afspiller
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
har lige læst div test af pioneer lx 70 og de skriver alle at som blu-ray afspiller bliver det ikke bedre.

De mener at det pt. ikke gøres bedre i hvert fald.

p.las skrev:

Men bortset fra scaleren hvor stor forskel er der relt på de forskellige afspiller.Det kan jo godt være at  den er rigtig god som blu-ray på et 1080 panel8som de fleste åbenbart tester på,men det er jo ligegyldig vis scaleren smadrer det hele ved nedscalering til 720p.En test skrev faktisk at scaleringen på alm dvdfilm gjorde den ikke bedre end lov bugdet afspiller

Hvis du har brug for skaleren til enten DVD eller til 720P display er skaleren jo ret vigtig for dig.

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Som ren DVD spille komme selv ikke XE1 op på Denon´s DVD 3930 plan (selv og nogle test siger noget andet), og da 3930 kan gøre reg. kodefri.

Med 3930 kan man nogle gange værre lidt i vildrede om der er en HD diske eller en opscalet DVD man se på.

Og billde kresløbet i pioneer lx 70 er det samme som i Sony BDF-S1E til ca. 8k, men så få man ikke net muligheder med.

Det beste at at smide en scaler som DVDO VP50pro ind i system til både HD og DVD, som lige få rette de små fejl der er i koprimering selv på HD
film.

1080/24p Pj. i prisklasse fra 20k og op er nu så god at man kan let se koprimering fejl, selv på HD-DVD og Blu-ray film.

Du har en Pioneer DV-696AV DVD afspille som kan sende 576i (pal) ud af HDMI, smide den over en DVDO VP50pro scaler, så skal du bare se DVD
bilde som du aldrig har set det før.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum