Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 09:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sony KDL40D3000(AEP) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Blop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Hej med jer

Efter at have kigget lææænge efter en ny flad (som så mange andre..!) er jeg kommet frem til at jeg skal have en udgået model! Jeg har fundet en forhandler der sværger på at han kan skaffe et Sony KDL40D3000 inden for 4-7 hverdage. Nu vil jeg ikke tro på noget før jeg står med det i hånden og har derfor været lidt tøvende med bestillingen. Jeg har kunnet se på andre tråde herinde at det har været svært at skaffe til en fornuftig penge. Jeg kan få det for 11800 hvilket må siges at være en ok pris her i DK. Der er bare et lille "aber dabei" - hvorfor er modellen udgået så hurtigt? For at få 100hz og deres motion halløj skal man nu helt op i deres absolut dyreste serie - hvorfor pillede de det ud af D-seriens 40" (og større)? Med de gode tests jeg har læst må det da være et godt køb i prisklassen.... eller virkede det ikke efter hensigten siden modellen udgik efter så utroligt kort tid?

Håber at der er nogle af jer der har noget godt input.

For så lige at komme plasmafolket i forkøbet, så har jeg kigget en del på panasonic X70 til en rund 10000 kroneseddel - hvis sony planerne falder til jorden er det her pengene bliver lagt.

Pft.

Til top Vis Blop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Blop

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at Sony har indset, at modellen måske nok skulle have været pakket lidt anderledes ind og været placeret som en top-model i stedet for i middelklassen. Jeg ville f.eks. til enhver tid anbefale D3000 serien over W2000 serien.

Dertil kommer dog også, at Sony brander sig selv ret markant på Full HD, og den nye generation af deres Tv har udelukkende fokus på Full HD. Motionflow + 100 Hz kræver en hel del mere at integrere i et Full HD panel, så derfor bliver det også forbeholdt de dyrere modeller.

Blop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus

Tak for et hurtigt svar. Dit argument med Full HD giver absolut mening. Jeg har også kigget efter W2000, men fandt som du nævner D3000 mere attraktivt. Da jeg "kun" kigger ca. 40" har Sony ramt forbi mig med satsningen på FullHD. Jeg gav også W3000 et ganske kort look pga. det flotte design og den gode finish - det var dog lige et hak over hvad jeg vil betale (og stadig uden 100hz og motionflow). Så jeg tror såmænd bare at jeg drøner ned og bestiller "mit" 40D3000. Mange tak for hjælpen.

mvh.

darathar
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Må man spørge hvilken forhandler ?  Tror nemlig også jeg vælger sådan et

Hvad med 46", eller bliver det for stort til en alm. stue (ca. 3,5 m afstand) ??

Til top Vis darathar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af darathar

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Pas på :), 40D3000 er korretk en "uddød" model, men ved omkring efterårs ferie tid, kommer der en T3500 i 40 tommer(må ikke spørge mig hvor jeg ved det fra) du kan nemlig ikke finde den på Sony's hjemmeside. Men den skulle gerne være en sammensmeltning af en D3000 og en W2000. Mere eller mindre, så med mindre det haster med nyt TV, så vendt lige en måneds tid :) hele sony's nye TV serie udkommer her til efteråret.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

T3500 findes skam på Sonys side. 40 tommer modellen kan ses her: http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40T35 00&site=odw_da_DK&pageType=Overview&imageType=Ma in&category=TVP+LCD+TV

Den har dog ikke Motionflow + 100 HZ systemet.

Hvis man vil vide lidt mere om hele den nye line-up af Sony Tv, med billeder og kommentarer fra de nye modeller (herunder W3000 og X3000), så kan jeg henvise til denne artikel fra Sonys pressemøde: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1190190848

Gatnuk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

hmm bare mig som har været blind så, kunne kun finde 46" modellen .

ved bare at t3500 skulle være afløseren for D3000, selvom de smider motionflow og 100hz systemet ud.

D3000 skulle dog køre videre som 32".. eller har jeg misforstået noget?

Blop
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

Tak for al responsen

Forhandleren måtte selvfølgelig give fortabt. Som de andre steder jeg har spurgt, havde de kigget på en gammel liste og lovet højt og helligt at de "bare" kunne bestille det hjem!

Så nu hedder det altså Panasonic pv/px 70/71 ved Tapeconnection til en titusindekroneseddel. Forøvrigt nogen der ved hvad forskellen er på 70 og 71 modellen - eller er det bare en trykfejl ved TC?

Gatnuk - du har helt ret D3000 fortsætter i 32" modellen, så sådan et må jeg så smide i soveværelset.

irfo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

nu siger i at den udgår i 40", og jeg kan da heller ikke se den på den danske ws. Men i England er den altså ikke udgået http://www.sony.co.uk/view/ShowProduct.action?product=KDL-40 D3000&site=odw_en_GB&pageType=Overview&imageType =Main&category=TVP+LCD+TV

er det kun i dk den udgår ?

Til top Vis irfo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af irfo

freeche
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2007
Sendt: 13 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hej folkens.
Lige et opfølgende spørgsmål til denne tråd.

Har en kammerat der lige fået købt sig K modellen (KDL40D3000K) frem for EAP modellen.
Tilsyneladende er K modellen tilegnet det skandinaviske markede hvor imod EAP modellen var fra det østlige marked. Dette skulle han efter sigende have fået af en sælger... Sælgeren mente ikke der var den store forskel på de 2 modeller, men ville dog trods alt selv vælge K modellen.

Mit spørgsmål går derfor på om der er nogen mærkbar forskel på de 2 modeller???

Til top Vis freeche's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af freeche

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes