| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er træt af mine højtalere i stereo. Har set sæt SVS (SCS) og en PB12, og jeg føler jeg mangler forholdsvis meget i stereo. -til gengæld er de fine til surround, så planen er at dele det op i 2 anlæg.
Ideen går i alt sin enkelthed ud på at jeg enten skal købe en stereoforstærker (måske en cd-afspiller) og sætte det til mine Dantax Albatross 3, eller om jeg skal sælge Albatrosserne og købe et sæt Haydn og lade dem spille med min Panasonic XR-55, og så købe en ny surroundreciever med de nye formater og noget rumkorrektion.
Begge ideer koster ca det samme, og begge ideer kunne, hvis det ikke var optimalt, være et godt sted at opgradere fra, men det er jeg ikke umiddelbart interesseret i... det store spørgsmål er: Hvad ville give den bedste lyd...?
Jeg ved at ikke mange har lyttet til Albatross, så det store spørgsmål er faktisk udelukkende om Haydn vil lyde godt på en Panasonic, eller om det er for ringe en forstærker. Man kunne selvfølgelig tage forstærkeren under armen og få det stillet op, men der er langt til Odense, og der er solgt så mange eksemplarer af højtaleren at nogen burde kunne udtale sig rimelig pænt om hvad den kræver for at kvittere med vellyd...
Steffen
|