| Forfatter |
|
Nico32 Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Det ærger mig lidt at det skal være så svært at få det optimale billede på 508xd. Det er en ren jungle med alle det ting man kan instille på. Og det er ikke just billig at få den kaliberet 2500kr
Jeg ved godt at alle skærme ikke er ens. Men kunne Pioneer ikke kalibrer et tv og så ligge de spec med i manualen. Så man har en ide om hvad der skal gøres.
MVH Nico
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forud-kalibrering tager jo ikke højde for dit rum, dine kabler og så videre. Men du kan da starte med sådan en kalibreringsdisc til et par hundrede.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan ikke sige det meget tydeligere end Nrik har sagt det.
Men hvis du tager den pris du har givet for skærmen og gerne vil have det helt optimale ud af det med det udgangspunkt du har med dit rum og kilder osv. så er de 2500 altså ikke meget. Det er mindre end 10 % af den pris.
Problemet, som jeg mener bl.a. Otto også har været inde på en del gange, er jo desværre at de popindstillinger de kommer med er det flertallet tror er godt :) __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
Nico32 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den disk har jeg liggende og jeg har også brugt den
Skal jeg vente et stykke tid med at få den pro kaliberet den? Kan huske jeg har læst lidt om det.
Hi Nico
|
| Til top |
|
| |
1967Henrik Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 55
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har "bestilt" Otto til at komme mandag d.15 okt., glæder mig til at se resultatet 
Som Smurf er inde på, at når man har givet så mange penge for sit tv er det lidt synd ikke at få det sidste ud af det!
2500,00 er også mange penge for mig!
Men jeg ville jo heller aldrig sætte fire viborgdæk på en Porsche , så derfor var jeg aldrig i tvivl om at jeg skulle have Otto til at kigge forbi...
Mvh
Henrik
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nico32 skrev:
|
Den disk har jeg liggende og jeg har også brugt den
Skal jeg vente et stykke tid med at få den pro kaliberet den? Kan huske jeg har læst lidt om det.
Hi Nico
Man snakker vist om ca 200 timers indkøring, - før en kalibrering vil være optimal. Kig event over på Recordere.dk, - hvor der i forskellige tråde også foreslås indstillinger . |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nico32 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 05:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det vil jeg gøre.
og mange tak for de hurtige svar.
hi Nico
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man vil vente med at kalibrere går man jo glip af det sjove i den første tid.
Juster den bare med det samme, og efter-juster den så tit du vil. Men regn med at der sker en forandring i løbet af de første 2-300 timers brug.
Rådet med at man skal vente gælder jo kun hvis man skal have penge op af lommen for en profesionel kalibrering, fordi at det så ville skulle gøres igen når skærmen var 200-300 timer gammel. Men hvis det er med en disc man selv har, og det derfor er gratis -og sjovt - så skal man da bare give den gas.
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
1967Henrik skrev:
|
Jeg har "bestilt" Otto til at komme mandag d.15 okt., glæder mig til at se resultatet 
Som Smurf er inde på, at når man har givet så mange penge for sit tv er det lidt synd ikke at få det sidste ud af det!
2500,00 er også mange penge for mig!
Men jeg ville jo heller aldrig sætte fire viborgdæk på en Porsche , så derfor var jeg aldrig i tvivl om at jeg skulle have Otto til at kigge forbi...
Mvh
Henrik
|
|
|
Nåh... Og hvordan gik det så? Fortæl fortæl! Overvejer selv skærmen... 
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 21 November 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske I kan bruge indstillingerne fra vores anmeldelse af Pioneer 508XD på Flatpanels.dk. De er dannet ud fra vores eget professionelle kalibreringsudstyr. De skal dog tages med forbehold, da der typisk er forskelle skærmene imellem (i samme serie), men de giver et godt udgangspunkt.
Beskrivelsen af dem, begynder kort før billedet af delfinen.
Link: http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id= 1189752987
__________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |