| Forfatter |
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige, om folk har fanget nyheden, men Blockbuster begynder at udleje Blu-ray fra 8. oktober i Danmark. I starten vil der være 45 titler af vælge i mellem.
Om det gælder alle butikker er jeg ikke klar over endnu.
Sortimentet vil løbende blive udvidet. Der bliver ingen HD-DVD pt.
Det nye format, Blu-ray har efterhånden vundet fint terræn i det meste af verden. Vi har allerede fortalt, at Blockbuster har valgt at udleje Blu-ray film i USA - men nu er det også Danmarks tur. Nordisk Film har netop sendt os en pressemeddelelse hvor de skriver, at Blockbuster allerede fra oktober måned vil udleje film på det nye format.
Formand for Foreningen af danske videogramdistributører Poul Dylov er tilfreds med udmeldingen, og har netop udtalt følgende:
”Blu-ray salget vil først for alvor tage fart dette efterår. Vi vil se langt flere film til formatet, der bl.a. støttes af de store filmstudier Disney, Sony, Fox og Warner. 200 Blu-ray film vil være på hylderne før jul, hvoraf ca. 70 vil være store premierefilm som ”Pirates of the Caribbean 3” og ”Harry Potter og Fønix-ordenen”
Opbakningen er desuden også fra Blockbuster, hvor Camilla Raffnsøe som er Commercial Director hos Blockbuster siger følgende:
“Vi ser meget frem til udlejning af det nye format, da vi oplever et stigende Blu-ray salg uge for uge. I dag udgør Blu-ray fem procent af vores samlede salg, men med en titel som ”300” tegnede Blu-ray sig for hele 10 procent. De rigtige titler kan altså rykke rundt på procenterne. PlayStation 3 er pt den væsentligste faktor til, at Blu-ray har sat sig i førerpositionen over det konkurrerende format HD-DVD. En førerposition, der internationalt er godt hjulpet på vej af Wal-Mart’s udmelding om, at de udelukkende satser på Blu-ray”
Blockbuster vil begynde at udleje filmene i oktober måned, og antallet af titler vil hele tiden blive udbygget.
|
| Til top |
|
| |
Rahbek78 Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er gode nyheder...
Lejede "Reign Over Me" i Blockbuster i torsdags.
Ekspedienten gjorde mig opmærksom på at "de snart fik en hel væg fyldt med BD".

|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været i blockbuster i Herning - de havde hverken BD eller PS3-spil til udlejning, men det er selvfølgelig
heller ikke den 8. endnu
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede nyheder!
Hvad bliver lejepriserne på BD?
Desuden er det vel ikke alle BB-butikker, som vil have BD og PS3-spil på hylderne? Jeg tror BD/PS3 spil i første omgang bliver repræsenteret i de større byer/butikker.
Nu er jeg selv fra Herning, og jeg tror næppe de udvider med BD så snart vi rammer d. 8 okt. De har altid været lidt tøvende. Sådan var det også med PS2-spil. Mener faktisk ikke engang de udlejer Xbox 360 heller.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Fede nyheder!
Desuden er det vel ikke alle BB-butikker, som vil have BD og PS3-spil på hylderne? Jeg tror BD/PS3 spil i første omgang bliver repræsenteret i de større byer/butikker. |
|
|
< =text/>_popupControl();
Jeg tror heller ikke, at det bliver alle butikker. De kigger nok lidt efter, hvor der har været efterspørgsel på Blu-ray købefilm.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
AM-E skrev:
Fede nyheder!
Desuden er det vel ikke alle BB-butikker, som vil have BD og PS3-spil på hylderne? Jeg tror BD/PS3 spil i første omgang bliver repræsenteret i de større byer/butikker. |
|
|
Jeg tror heller ikke, at det bliver alle butikker. De kigger nok lidt efter, hvor der har været efterspørgsel på Blu-ray købefilm.
|
|
|
Så sørger vi da bare for at der kommer efterspørgsel. Jeg skal til BB i Sønderborg i næste uge. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frede1977 skrev:
| Så sørger vi da bare for at der kommer efterspørgsel. Jeg skal til BB i Sønderborg i næste uge. |
|
|
Jeg har altid lejet DVD frem for, at købe. Så det bliver rent svinderi fra min side, når jeg går igang med, at leje Blu-ray. 
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
|
Jeg ved ikke lige, om folk har fanget nyheden, men Blockbuster begynder at udleje Blu-ray fra 8. oktober i Danmark. I starten vil der være 45 titler af vælge i mellem.
|
|
|
Tak for tippet. Jeg havde ikke set det.
Så bliver jeg nødt til at få mig en Blu-Ray afspiller. Det bliver nok en Playstation 3  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da noget fis at lukke ud.
Hvis du alligevel køber alle dine film legalt støder du aldrig på noget problem.
Desuden de playback issues der var med BD+ var pga. firmware i nogle afspillere og IKKE pga. sikkerheden. Det bliver løst så ser ikke hvorfor der skal pives over dette.
Beskyttelsen er der jo for at forhindre pirater og køber man sine ting kan man jo være ligeglad __________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
Hurin Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 465
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 05:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
|
Hvis du alligevel køber alle dine film legalt støder du aldrig på noget problem. |
|
|
At ens afspiller ikke vil afspille filmene eller at det tager en evighed at læse dem ind er altså ikke problemer.
Citér:
| Desuden de playback issues der var med BD+ var pga. firmware i nogle afspillere og IKKE pga. sikkerheden. Det bliver løst så ser ikke hvorfor der skal pives over dette. |
|
|
At BD+ overhovedet er blevet skabt viser jo netop producenternes perverse syn på deres kunder, og det nytter ikke noget, at sige at problemet er løst ved at udgive opdateret firmware. Hvor stor en procentdel af folk det har købt en Blu-Ray afspiller, tror du ved, hvad firmware er for noget eller, hvordan man opdaterer det.
Citér:
|
Beskyttelsen er der jo for at forhindre pirater og køber man sine ting kan man jo være ligeglad
|
|
|
Hvis du tror på det, vil du så købe et tårn jeg ejer nede i Paris.
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Sony_BMG_CD_copy_protectio n_scandal
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
| [QUOTE=steffenman]At BD+ overhovedet er blevet skabt viser jo netop producenternes perverse syn på deres kunder, og det nytter ikke noget, at sige at problemet er løst ved at udgive opdateret firmware. Hvor stor en procentdel af folk det har købt en Blu-Ray afspiller, tror du ved, hvad firmware er for noget eller, hvordan man opdaterer det. |
|
|
Når maskinen først er opdateret og BD+ først kører, så opdager man jo aldrig, at BD+ er der. Så der kan jeg ikke se, hvad problemet er.
Der er sikkert mange som mennesker som ikke kan finde ud af, at opdatere deres maksiner, og det er selvfølgelig problematisk. Men det er jo ikke kun kopisikring som har givet Blu-ray og HD-DVD problemer med kompatibiliteten på skiverne. Begge formatter har jo haft situationer, hvor problemer skulle rettes med firmware.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurin skrev:
steffenman skrev:
|
Hvis du alligevel køber alle dine film legalt støder du aldrig på noget problem. |
|
|
At ens afspiller ikke vil afspille filmene eller at det tager en evighed at læse dem ind er altså ikke problemer.
Citér:
| Desuden de playback issues der var med BD+ var pga. firmware i nogle afspillere og IKKE pga. sikkerheden. Det bliver løst så ser ikke hvorfor der skal pives over dette. |
|
|
At BD+ overhovedet er blevet skabt viser jo netop producenternes perverse syn på deres kunder, og det nytter ikke noget, at sige at problemet er løst ved at udgive opdateret firmware. Hvor stor en procentdel af folk det har købt en Blu-Ray afspiller, tror du ved, hvad firmware er for noget eller, hvordan man opdaterer det.
Citér:
|
Beskyttelsen er der jo for at forhindre pirater og køber man sine ting kan man jo være ligeglad
|
|
|
Hvis du tror på det, vil du så købe et tårn jeg ejer nede i Paris.
http://en.wikipedia.org/wiki/2005_Sony_BMG_CD_copy_protectio n_scandal
|
|
|
Sådan er det at være early adopter. Der er ventetider og lign. man må leve med. Dette falder jo meget hurtigt med nye modeller i fremtiden!
Du bemærker jo intet ved at der er ekstra beskyttelse på. Det er jo ikke forbrugeren de ikke tror på, men nærmere piraterne. For forbrugeren er det hip som hap.
Ventetiderne skyldes forresten grundet Java og IKKE BD+!!!! Ved at de bruger mere advanceret java kræves der mere loading grundet maskinerne ikke har hardware til at klare det hurtigt! Igen noget som bliver rettet ved nye afspillere. __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
Gatnuk Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2006 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil nu mene at det er lidt en "bleh" at sige at folk med blue-ray afspiller ikke kan finde ud af det. Vil nu nærmere sige, at dem der PT har købt en Blue-ray afspiller(bemærk IKKE PS3) er af en hvis gruppe som HAR sat sig ind i det, eller så er folk ikke blevet informeret og guided godt nok der hvor de har købt deres maskine.
Og som steffenman siger, dem som får de første ting der rammer markedet må også leve med alle børne sygdommene, sådan har det i langtid været og det bliver nok ikke mindre af det.
Kan kun se ET problem med kopi-beskyttelsen/region-koder, og det er da at de europæiske/nordiske udgivelser i visse tilfælde, har været noget slemt discount knald i forhold til f.eks. de japanske/asiatiske o.l.
__________________ Ph'lips Sony System Audio
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har intet med kopi-beskyttelsen at gøre :) det er regionsbeskyttelsen =) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
mazdarati Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke lige hvilken relevans det link har til sagen her. Den
kopibeskyttelse var totalt latterlig, dårligt konstrueret og bygget på
delvis stjålet open-source kode. Men den var der stadig for at
forhindre kopiering ligesom BD+. Jeg vil give steffenman ret i at hvis
man køber sine ting legalt, så kan man jo være bedøvende ligeglad med
kopibeskyttelse.
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
"En førerposition, der internationalt er godt hjulpet på vej af Wal-Mart’s udmelding om, at de udelukkende satser på Blu-ray”
Siden hvornår er det sket? Er det endnu en af de drømme BDA fejlagtigt tror er virkelighed?
Men gad vide hvad BB vil sige til deres kunder, når de vil leje Transformer og Shrek 3 på HD. Ups.
Nemlig. Er man ikke interesseret i forbrugerrettigheder, så er BluRay vejen frem. Mon ikke torrentmiljøet vil eksplodere, hvis HD DVD taber til BR?
steffenman skrev:
|
Det er da noget fis at lukke ud.
Hvis du alligevel køber alle dine film legalt støder du aldrig på noget problem.
Desuden de playback issues der var med BD+ var pga. firmware i nogle afspillere og IKKE pga. sikkerheden. Det bliver løst så ser ikke hvorfor der skal pives over dette.
|
|
|
Sikke noget fis at lukke ud. DRM gør intet ved piratkopiering OVERHOVED. Det er ikke svært, at finde BluRay film i 720 og 1080p ulovligt på nettet uden DRM og regionskodning. Vil man betale mere for mindre, ja så skal man da vælge BluRay.
Og jo, man kan sagtens have problemer og ikke kunne udnytte sine lovligt købte produkter. Jeg kan ikke købe samlerversioner fra USA eller Asien, hvis det er det jeg vil. Som filmfan er BluRay et virkelig skidt format grundet den ekstra DRM og regionskodning. Ja, der findes mange film i region 1 og 3/2J, der ikke findes på reg. 2. Dette vil med garanti også gøre sig gældende med reg A og B. De fleste Asiatiske film er med regionskoder.
BD+ har endnu ikke bevist om det forhindrer noget som helst udover brugervenlighed, eller om det giver problemer for lovlige forbrugere eller ej. Men BR afspilning på HTPC bliver jo stort set kaldt pirateri af BDA.
Med Sonys arrogante syn på deres egne kunder og de adskillelige DRM skandaler de har skabt for sig selv, ser jeg BD+ som en voldsomt skræmmende teknologi. JEG vil ikke betale et firma, for at gøre mine rettigheder mindre. ISær ikke når jeg kan undlade og stadig få samme produkt.
mazdarati skrev:
Jeg ved ikke lige hvilken relevans det link har til sagen her. Den kopibeskyttelse var totalt latterlig, dårligt konstrueret og bygget på delvis stjålet open-source kode. Men den var der stadig for at forhindre kopiering ligesom BD+. Jeg vil give steffenman ret i at hvis man køber sine ting legalt, så kan man jo være bedøvende ligeglad med kopibeskyttelse.
|
|
|
Fortæl det til folk, der køber musik på nettet lovligt, og ikke kan bruge det på Enten Ipods eller alle andre afspillere. Og desuden ikke kan tage backup eller spille det på mere end én afspiller. Ja brugervenlighed skal vi da ikke bruge til noget, når firmaer lovligt kan skabe DRM, der begrænser de lovlige brugeres udnyttelse og brugervenlighed af deres produkter. Sjovt at piraterne ikke har det problem. Hov var det ikke dem, DRM var rettet mod? Hmm nå lige meget.
Med den indstilling til DRM gør det vel heller ik noget, hvis Microsoft registrerer alle jeres programmer og sender enhver information til sig selv, for i har jo jeres på det rene. 
Lad os endelig gå adskillelige skridt BAGUD i udviklingen med brugervenlighed og brugbarhed for at beskytte firmaers interesser mod ... ingenting. Der findes pt. INTET DRM materiale, der ikke kan hentes ulovligt, så hvad forskel gør DRM lige på piraterne? DRM er KUN med til at skade den lovlige forbruger.
|
| Til top |
|
| |
mazdarati Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
notional skrev:
Fortæl det til folk, der køber musik på nettet lovligt, og ikke kan bruge det på Enten Ipods eller alle andre afspillere. Og desuden ikke kan tage backup eller spille det på mere end én afspiller. Ja brugervenlighed skal vi da ikke bruge til noget, når firmaer lovligt kan skabe DRM, der begrænser de lovlige brugeres udnyttelse og brugervenlighed af deres produkter. Sjovt at piraterne ikke har det problem. Hov var det ikke dem, DRM var rettet mod? Hmm nå lige meget.
Med den indstilling til DRM gør det vel heller ik noget, hvis Microsoft registrerer alle jeres programmer og sender enhver information til sig selv, for i har jo jeres på det rene. 
Lad os endelig gå adskillelige skridt BAGUD i udviklingen med brugervenlighed og brugbarhed for at beskytte firmaers interesser mod ... ingenting. Der findes pt. INTET DRM materiale, der ikke kan hentes ulovligt, så hvad forskel gør DRM lige på piraterne? DRM er KUN med til at skade den lovlige forbruger. |
|
|
Nu handler denne diskussion ikke om DRM på musik, eller DRM generelt - det her topic er specifikt rettet mod Blu-Ray. At DRM allerede kan omgås har vel heller ikke noget med tanken bag konceptet at gøre. Desuden synes jeg at denne diskussion bevæger sig mere end væsentligt væk fra topic.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige understreges at siden du kan finde Blu-ray på nettet pt. er grundet den bruger samme AACS kode som HD-DVD. De har allerede udtalt at de ikke vil ændre denne kode indtil BD+ var blevet modtaget af de fleste distributører. *host* tak HD-DVD addon til xbox360 for at denne nøgle blev fundet ;).
BD+ er en beskyttelse de hele tiden kan skrive om. Bliver den cracked, så kan de bare lave en ny algoritme. Dette gør bare at piraterne måske kan cracke 1 og rippe et par film men næste gang skal de starte forfra igen. Der er HD-DVD en del nemmere. Køber du filmene legalt spiller kopibeskyttelsen ingen rolle.
Piver du over regionsbeskyttelsen er dette en anden sag! Bland ikke region sammen med kopibeskyttelse tak ;)
At afspille BD på sit HTPC bliver da ikke kaldt pirateri. Disse kan indeholde Blu-ray drev. Det er hvis du henter dem fra nettet :) Men find en presse meddelelse eller lign. hvor de overhovedet nævner dette ;) __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
Zoneman Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 76
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan så meddele at hos udvalgte Playtime Video butikker vil det være muligt at leje både Bluray & HD DVD i meget nær fremtid.
|
| Til top |
|
| |