Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 07:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sanyo Z3 - pære ved at stå af? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Status: Offline
Sendt: 06 Oktober 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Gah, der er fra den ene dag til den anden opstået et problem med min Sanyo Z3 projektor - er der nogen som kan hjælpe mig? Lysstyrken er faldet kraftigt, så man nu reelt kun kan se noget på skærmen i bælg-ravende mørke. Hvis jeg prøver at cykle igennem de forskellige lampe-indstillinger sker der så godt som ingenting med lysstyrken.

Jeg kan ikke helt finde ud af, om det "bare" er pæren, eller om det er noget værre. Projektoren er 1½ år gammel og jeg vil anslå at den har kørt ca. 1000 timer - primært i economy mode - men det kan jo være, at jeg har været uheldig med pæren?

Der er ikke nogen advarselslamper eller andet som antyder at der er noget galt, bare den faldende lysstyrke. Det har ikke hjulpet noget at pudse linsen eller tage strømmen fra den i nogen tid.

Hvad siger I? Skal jeg se at få bestilt en ny pære, eller skal den en tur forbi mekanikeren?

På forhånd tak :)
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb

zebu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Har læst lidt om at lige før pæren ryger, ses det ofte at tråden begynder at hænge, hvilket medfører at lysstyrken falder drastisk over kort tid. Du kan evt. prøve at pille pæren ud, for man skulle tit kunne se dette ved, at et slags glasrør der holder tråden har blæst en boble og at tråden nærmest har smeltet igennem røret, så den hænger mere eller mindre frit.

P.S er den lykkelige ejer af min 2. PJ nemlig en 3 dage gammel z5 :D

nikolajb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2004
Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Mange tak for dit svar. Jeg bestiller en ny lampe.

Er der nogen der kan sige mig, om der er forskel på lamperne til Z1, Z1X og Z3? På de tyske webshops kan man finde alle tre ved at søge på lampens type-nummer, POA-LMP86.
Til top Vis nikolajb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nikolajb

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes