| Forfatter |
|
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu på jagt efter en god stereo effekt til at drive min Heco Celan 800. De er rimeligt nemme at trække da de kun går ned til 4 ohm så belastningen er ikke vildt stor. Der er dog 5 enheder i alt pr højttaler(1" Diskant, 6,5" Mellemtone og 3 x 6,5" Basser) så kontrol skal der alligevel være
Går primært efter en effekt med mas af god, dyb, stram og velkontrolleret bas der kan give det helt rigtige HUG! fra en stortromme men som samtidig er detaljeret nok til at man let kan høre hvad bassisten foretager sig. Den skal være dynamisk og have en masse overskud så den ikke kommer til at lyde grimt når man presser den lidt og spiller op til fest. Headroom, headroom, headroom er et must.
Så noget med en 150+ Watt pr kanal i 8 Ohm vil være fint men mere vil heller ikke gøre noget.
Den SKAL se godt ug og finish SKAL være i sølv/alu eller lignende.
Om det er nyt eller brugt er mig ligemeget så længe de holder sig indenfor mit budget på max 15.000 DKK.
Har selv indtil videre overvejet Lyngdorf SDA2175, Parasound A21, NAD S200, Odyssey Audio Stratos Extreme, Bladelius Balder.
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske Musical Fidelity A5 effektforstærkeren var noget? Jeg har aldrig hørt den, men den passer da ind i den prisklasse du vil se på. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har hørt S200 op imod A21'eren ? Sidstnævnte er, ihvertfald i mine ører, rigtig god med et godt tryk i bunden  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
| Måske Musical Fidelity A5 effektforstærkeren var noget? Jeg har aldrig hørt den, men den passer da ind i den prisklasse du vil se på. |
|
|
Tapeconnection kører et tilbud på dem da der skulle komme en ny serie men der går desværre et par måneder før jeg har råd til selve købet. Indtil videre kigger jeg bare markedet igennem for at se hvad man kan få og så er det altid godt med lidt input fra hifi4all. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Nogen der har hørt S200 op imod A21'eren ? Sidstnævnte er, ihvertfald i mine ører, rigtig god med et godt tryk i bunden  |
|
|
Efter hvad jeg har hørt så har både S200 og A21 et godt tryk i bunden så hvad der er bedst er et godt spørgsmål. A21 har den fordel at den er nyere og på papiret er lidt kraftigere end S200 men til gengæld så er S200 vildt billig som brugt, har set den til 5000-6000 masser af gange. A21 er også lidt for dyb tror jeg, har kun 49 cm dybde i mit rack og så skal der også være plads til kabler. 
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 669
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt klart Lyngdorf SDA2175 og penge tilovers til noget andet godt.  __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Helt klart Lyngdorf SDA2175 og penge tilovers til noget andet godt.  |
|
|
Den skulle have et godt greb i bassen men en del folk mener den er lidt for klinisk og kold i det? Det er dog et godt bud da den både er pæn, stilren, fylder ikke særlig meget og så er prisen ganske fornuftig. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er godt nok svært at vælge.
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
donkeyshark skrev:
|
|
Den skulle have et godt greb i bassen men en del folk mener den er lidt for klinisk og kold i det? Det er dog et godt bud da den både er pæn, stilren, fylder ikke særlig meget og så er prisen ganske fornuftig. 
|
|
|
Klinisk og kold er i hvert fald ikke noget som kommer fra den selv, nok snarere noget foran den som bliver viderebragt mere usminket, end man er vant til. Jeg kender den ekstremt godt fra fire forskellige venner med kompetente anlæg. Ikke ét sted lyder den klinisk og kold - tværtimod har den evnen til at formidle varme, rum og indre detaljer som ingen anden i prisklassen. Den kan spille tordnende højt uden mislyde og spille engagerende ved natte-niveau også. Køb trygt sådan en og tilpas resten af anlægget ved hjælp af den. __________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
donkeyshark skrev:
Bassøe skrev:
donkeyshark skrev:
|
|
|
|
|
Klinisk og kold er i hvert fald ikke noget som kommer fra den selv, nok snarere noget foran den som bliver viderebragt mere usminket, end man er vant til. Jeg kender den ekstremt godt fra fire forskellige venner med kompetente anlæg. Ikke ét sted lyder den klinisk og kold - tværtimod har den evnen til at formidle varme, rum og indre detaljer som ingen anden i prisklassen. Den kan spille tordnende højt uden mislyde og spille engagerende ved natte-niveau også. Køb trygt sådan en og tilpas resten af anlægget ved hjælp af den.
|
|
|
Ok men det var så også bare noget jeg har hørt, den er ihvertfald med i mine overvejelser. 
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved lidt om størrelsen på strømforsyningen i SDA2175? Der er en stor trafo og 8 lytter men har ikke kunnet finde størrelsen på dem.
Hvad med brugtprisen på sådan en? Har endnu ikke set en til salg
|
| Til top |
|
| |
donkeyshark Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er i hvert fald rigelig. Det er også en af grundende til, den spiller så overlegent.
__________________ Beware the lollipop of mediocrity - one lick, and you suck forever..
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er sikkert et godt bud men som nævnte lidt længere oppe så går der et par måneder inden jeg har råd til selve købet. 
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bassøe,
Har du ikke et sæt Xindak xa8800MN monoblokke ?.
Hvorfor ikke bruge disse, du er da forhåbentligt ikke blevet afskrækket af alt det sludder om dårligere kvalitet i din model kontra en EU model.
|
| Til top |
|
| |
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb sådan en SDA2175. Den lyder bare rigtig godt!
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej Bassøe,
Hvorfor ikke bruge disse, du er da forhåbentligt ikke blevet afskrækket af alt det sludder om dårligere kvalitet i din model kontra en EU model.
|
|
|
Hehe, jo det havde jeg men ikke længere. Regnede lidt på hvad de minimum ville koste mig i daglig drift grundet klasse A driften og det var ikke så lidt så jeg satte dem til salg og de røg efter 2 dage til en helt ok pris, jeg klager ihvertfald ikke. Havde også brug for pengene til andre ting lige pt. hvilket også er grunden til at jeg ikke køber en ny effekt før om nogle måneder, hvis alt går vel. 
|
| Til top |
|
| |
bjarnebomstærk Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bassøe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej Bassøe,
|
|
|
Hehe, jo det havde jeg men ikke længere. Regnede lidt på hvad de minimum ville koste mig i daglig drift grundet klasse A driften og det var ikke så lidt så jeg satte dem til salg og de røg efter 2 dage til en helt ok pris, jeg klager ihvertfald ikke. Havde også brug for pengene til andre ting lige pt. hvilket også er grunden til at jeg ikke køber en ny effekt før om nogle måneder, hvis alt går vel. 
|
|
|
Okay jeg forstår , udgiften til el løber jo desværre op med effekthungrende forstærkere, det kan ikke fornægtes.
God jagt efter en ny .
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Oktober 2007 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjarnebomstærk skrev:
Bassøe skrev:
bjarnebomstærk skrev:
|
Hej Bassøe,
|
|
|
|
|
|
Okay jeg forstår , udgiften til el løber jo desværre op med effekthungrende forstærkere, det kan ikke fornægtes.
God jagt efter en ny .
|
|
|
Det hjælper heller ikke at de med 50 Watt i klasse A trækker minimum 400 Watt fra nettet kontinuerligt for et sæt, det er mere end mit køleskab! Helt hul i hovedet at bruge så meget strøm selv når man ikke engang spiller højt. 
Tak. 
|
| Til top |
|
| |