| Forfatter |
|
lllouise Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
vælge?
Aldrig har jeg oplevet noget så svært og forvirrende som at købe fladskærm - derfor denne forespørgsel.
Jeg har netop returneret en plasmaskærm, som jeg havde købt i expert sidste uge..det var en TH37PX7E. Jeg undrede mig godt nok over, at jeg ikek rigtig kunne finde noget info på den - kun på de, der havde et "0" efter 7-tallet.
Nå - det kom op og hænge, men billedet var virkelig grovkornet - så m eget, at jeg nu har leveret det tilbage.
Nu er mit spørgsmål så, om pv/px70 eventuelt er bedre? Ved at det er et vidt begrab, hvad "godt" er - men prøver at spørge alligevel.
Til sidst - hvad er forskellen på v og x? Mener at have læst et sted, at det afhænger lidt af, hvordan jeg modtager mit signal - og til det kan jeg oplæyse, at jeg bruger TDC-kabel TV.
Håber på lidt respons inden jeg får grå hår over fladskærmskøb, somo egentlig bare skulle have været en spændende ting.
Venligst fra Louise
|
| Til top |
|
| |
lllouise Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må hellere lige tilføje, at jeg taler om PANASONIC, hvis nogen skulle være i tvivl-)
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
PX70 er en tæskelækker farvevæg. Den kan kun anbefales.
Men jeg tror der er noget galt med dit antennesignal hvis den anden var "meget grovkornet". Panelet er samme opløsning på de to. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er forskel på 7 og 70 serien... Der er bedre panel med højere kontrast i 70 serien, og der er også flere indgange... Om der skulle være andre forskelle må du selv læse dig til på Panasonic.dk, undrer mig over at du ikke har kigget derinde, for der er der info om deres skærme...
Når nu du har TDC kabeltv har du ikke noget at bruge PX-modellerne til, der skal du bare nøjes med at købe en PV-model, den eneste forskel på PX og PV er, at der i PX er indbygget DVB-T tuner til modtagelse at digitale luftbårne signaler...
Du skal bare snuppe dig et PV70 i den ønskede størrelse, til den pris er der alligevel ikke noget der kommer i nærheden på billedkvaliteten...
Dernæst vil jeg anbefale dig at få dig en Selector boks fra TDC, og så bestille deres kanaler digitalt, så får du et super billede...
EDIT: Hmm, kan godt se at det ikke er meget de oplyser om når jeg lige kigger derinde, men som sagt er 70 serien en del bedre end 7 serien... Så du kan roligt købe et PV70
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er så forskellen på PX70 og PX71 .
aceh
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
aceh skrev:
|
Hvad er så forskellen på PX70 og PX71 .
aceh
|
|
|
PX71 er parallelimport som ikke er beregnet til at blive solgt i Danmark, men de virker fint, og mig bekendt er der ingen forskel på dem overhovedet...
Mener PX71 er lavet til det tyske marked...
|
| Til top |
|
| |
lllouise Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for jeres hjælp - jeg hænger dog stadg lidt på forståelsen i forhold til pv og px. Troede nemlig at det var et absolut must, at der skulle være digital tuner, hvis man skal være klar til det nye sendesignal? Og det er der, osm jeg nu lige forstår det, ikke i pv´en?
Undskyld min manglende ekspertise indenfor dette felt:-)
/Louise
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtig at der er digitalt signal på vej (2009), men den standard for digitalt signal som PX modellerne understøtter (DVB-T) bliver muligvis ikke den gældende i DK (er det ikke ved TDC), så man kan derfor kun bruge den til stueantenne (dr, tv2, dr2). Istedet skal man så have en ekstern boks... lige meget om man har en DVB-T indbygget i fjernsynet elle ej __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |