Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 08:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Konkurrenter til Classic 6.6b??? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
madsek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg vil lige høre om der er nogen konkurrenter til Classic 6.6b i prisklassen (nyt såvel som brugt). Har læst anmeldensen her på sitet, hvor den fik mange rosende ord, til trods for at prisen dengang var 17.000 kr kontra de 6.400 kr., som den koster idag. Også diverse indlæg i forummet lovpriser dens kvaliteter, og jeg har også selv haft mulighed for at lynlytte den, hvilket efterlod mig med et indtryk af en forstærker, hvor der er godt med saft og kraft i bassen og en god åben og rimelig detaljeret lyd, med en hældning mod det varme, hvilket jeg godt kan lide. og jeg er derfor på nippet til at investere i den selv. Der er dog nogle få ankepunkter, idet kæresten hader designet og det faktum, at den nok sluger en del strøm pga. klasse A-driften op til 20W? Til gengæld er det helt optimalt, at der er en omskifter, så den kan bruges som ren effekt i et surround-setup (dog træls at den er placeret begpå forstærkeren), og ellers være primær forstærker, når der lyttes til cd'er. Dette er faktisk næsten et must, da jeg nødig vil undvære muligheden for at se film og koncerter i surround, men samtidig kan jeg snart ikke holde stereolyden i min denon 2805 ud længere Så tilbage til spørgsmålet.

Findes der forstærkere i prisklassen under 10.000 kr., nye som brugte, der kan konkurrere med Classicen - gerne nogen som kan fungere som både surroundeffektforstærker til fronterne og selvstændig integreret forstærker til cd-lytning?

Til top Vis madsek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsek

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv netop den, og den er super, den er dælme kraftig. Det er sådan set det eneste jeg ville sige. den r super nice
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Det er der. Atoll IN100 og Cayin 153B fx. Især den sidste kan i den grad konkurere...

Har du noget i mod at købe brugt? For ellers kan du få rigtig meget for pengene der!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

madsek
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har intet imod at købe brugt. Tænkte blot, at en forstærker til 17.000 kr. der skamroses, må være et sandt kup, hvis man kan få den for 6.400 kr. fra ny. Og jeg synes da også at den lød godt, da jeg kort lagde øre til classicen. Men jeg har ikke hørt så mange andre stereoforstærkere siden jeg skiftede til surround, og jeg var måske derfor let at imponere? Derfor ville jeg gerne have nogle konkrete forslag til alternativer, så jeg får lidt at sammenligne med, og måske en løsning, der ikke fra start af er lagt for had af min bedre halvdel :-)
Til top Vis madsek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af madsek

taz123456
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

se om du kan finde en brugt MF A5. Den koster 13000 fra ny på tilbud(sådan ca). Fremragende forstærker, som også er meget anmelderrost.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes