| Forfatter |
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
Bruger siden: 18 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 517
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Formatet har ingen af de større studioer bag sig, så tror derfor ikke den når særlig langt
__________________ 109 Blu-ray film and counting!
Ejer af Mowee I/S & Mowee ApS.
Håndtering af mediafremvisning.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøv lige at se hvad der udkomme, og mange titler er fra de store studio.
Hostage
We Were Soldiers
Apocalypto
Lucky Number Slevin
Valiant
Saw II
Saw III
Lord of War
Fireplace & Aquarium
The Ark
Help I'm A Fish
El Cid
Mid Summer Dream
Passion of The Christ
Angeles Ashes
Babel
16 Blocks
Set up
Hoodwinked
Oliver Twist
Princesse
La Planete Blanche
Pulp Fiction
Sahara
Demande A La Poussiere
Gosford Park
The Descent
Miss Potter
The Queen
Butterfly Effect 1
Butterfly Effect 2
Hitcher
Black Sheep
Lord of the Rings <--- Hvis det er den LOTR jeg kender, så er den hermed købt og betalt
Diario De Um Novo Mundo
Inside Out
Avion
Welcome to LazyTown
Dr. Rottenstein
Hero for a Day
Defeated
Rottenbeard
Cry Dinosaur
Secret Agent Zero
Sleepless in LazyTown
Happy Brush Day
Pixelspix
LazyTown’s New Super Hero
Sports Day
Crystal Caper
Lazy Scouts
My Treehouse
Swiped Sweets
Sportafake
The Laziest Town
Soccer Sucker
Dear Diary
Miss Roberta
Sports Candy Festival
Remote Control
Sportacus Who?
Zap it
Records Day
Ziggy’s Alien
Play Day
Prince Stingy
Robbie’s Greatest Misses
Dancing Duel
LazyTown’s Greatest Hits
Sportacus on the Move!
LazyTown’s Surprise Santa
Sailor et lula
Scorpion
Le caïman
Spy kids
Scarie movie 2
Les chansons d'amour
Khakar Khakar
Alaipayuthey
Pammal K Sambantham
Panchathanthiram
Ghilli
Boys
Kandukondain Kandukondain
Water
Bheja Fry
Bridge to Tarabitha
Hanuman
Malamal Weekly
Constant Gardner
Jo Jeeta Wohli Sikander
Page 3
Parzania
Iqbal
China Town
Sholay
Andaz Apana Apna
Hum Aapke Hai Kaun
Padosan
Maine Pyaar Kiya
Kashmir Ki Kali
Pyaasa
Sapoot
International only
Khanna & Iyer
Inquilab
Namak Haram
Dil Ek Mandir
Ref: http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB3/
viewtopic.php?f=16&p=347181
|
| Til top |
|
| |
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Så prøv lige at se hvad der udkomme, og mange titler er fra de store studio. |
|
|
Formater støttes ikke af de store Hollywood studier.
De få større titler kommer kun, fordi mindre studier ejer rettighederne til, at udgive filmene lokalt.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
StarTrek skrev:
| Så prøv lige at se hvad der udkomme, og mange titler er fra de store studio. |
|
|
Formater støttes ikke af de store Hollywood studier.
De få større titler kommer kun, fordi mindre studier ejer rettighederne til, at udgive filmene lokalt.
|
|
|
Uden at have illusioner om at dette format bliver "the next big thing", så tror jeg ikke man skal undervurdere det du selv siger ovenfor. Indtil nu har HD DVD og BD stort set KUN haft support fra de store studier, mens mindre (lokale) distributører over en bred kam anlægger en "vent og se" strategi. HD-VMD kunne muligvis godt tilkæmpe sig en lille niche for de independent titler der ellers først om mange år ville have potentiale til at udkomme på et HD format. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Kaizers Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 487
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
HD-WMD satser vist ret hårdt på bollywood, som også er et enormt marked. Om det vil have ne indflydelse på resten af verden ved jeg ikke.
Er der nogen der ved om det understøtter HD-lyd formaterne? de viste afspillere gør jo ikke.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaizers skrev:
Er der nogen der ved om det understøtter HD-lyd formaterne? de viste afspillere gør jo ikke.
|
|
|
Det gør de ikke. Det som gør det muligt at producere både afspillere og discs væsentligt billigere end HD DVD og BD er at der dybest set er tale om en "bambus" DVD afspiller som understøtter endnu et format udover divx/mpeg4 som efterhånden er standard i enhver afspiller til 299.-.
Teknologien er baseret på rød laser ligesom SD DVD og den største forskel rent teknologisk er antallet af lag, HD-VMD (Versatile Multilayer disc) kan have op til 8 lag. Foreløbig vil der dog kun være udgivelser med op til 4 lag. Authoring foregår med modificeret DVD software, filstrukturen er identisk.
Kapaciteten ved 4 lag er ca 24 Gb, og mens nogen så straks vil sige at det jo er mindre end HD DVD og at kapaciteten derfor ikke er stor nok, så bør man tænke på at der netop ikke bruges plads på diverse lossless formater, som den primære målgruppe for disse afspillere formentlig også vil være ret ligeglade med. Den maksimale bitrate er højere end ved HD-DVD, men en større del af bitraten vil blive brugt til billedet, fordi lyden "kun" er normal DD eller DTS.
Det skal ses som det det er: en billig vej til HD for dem som ikke kunne drømme om at give 25k for et TV, 5-10k for en afspiller eller 250-300 kr for en film. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu nok dette format kan have sin beretigelse, måske som direkte afløser af DVD. Priserne på afspiller og film lader jo til at ligge på nuværende DVD-niveau.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal det nævnes at der sker pris fald på Blu-ray her i de kommende 2 måneder til ca. at matche dvd priserne.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog, så er der jo kommet noget godt ud af formatkrigen  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny skyldes meget af det også Nordisk Film har sat sine priser generelt lavere på deres Blu-ray udgivelser :) + de vil have julesalget med (Den nye PS3 samt mange nye afspillere)
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
steffenman skrev:
Ny skyldes meget af det også Nordisk Film har sat sine priser generelt lavere på deres Blu-ray udgivelser :) + de vil have julesalget med (Den nye PS3 samt mange nye afspillere)
|
|
|
Og det mener du så ville ske uden der var konkurrence fra HD-DVD, okay så tror vi på den  . Men jeg er sikker på HD-DVD følger med ned i pris, så jeg tror lige jeg venter lidt med at købe flere film. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
| Til top |
|
| |
steffenman Branchemedlem

Mowee.dk
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvf. troede du hentydede til at dette nye format pressede priserne :D
Men ja, selvf. spiller HD-DVD en stor faktor! __________________ 109 Blu-ray film and counting!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu mener jeg så ikke at HD-VMD skal opfattes som en konkurrent til de to andre, men mere et supplement. Målgruppen er ikke hjemmebionørder der skal være først med det nyeste, koste hvad det vil, men de "normale" forbrugere der har købt en fladskærm til 5000 kr i El-giganten og godt vil se hvad det dér "Hå-De" er for noget - men ikke vil betale en bondegård for fornøjelsen.
I et andet forum var der en der sammenlignede det med mp3 i forhold til CD, og det er nok mere i sådan en kontext det skal ses. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Suk...
Det er sgu svært nok at forklare folk hvad HD er i forvejen, uden at vi behøver sløre begrebet endnu mere, med et inferiørt format, der formentligt vil være forpestet med halv- eller helsløje transfers, hvis man kender Scanbox ret. Det kan faktisk gøre stor skade på Blu-Ray/HD-DVD og HDTV generelt, hvis den almene befolkning ser en sløj Scanbox HD-VMD udgivelse på et 32" discount LCD-tv, og tror at dét de ser er HDTV. Reaktionen vil formentligt netop være at når Hr og Fru Danmark ser dét der "Hå-De", så synes de egentlig ikke det er særligt fedt, så hvorfor bruge tid på dét? Der er for alvor brug for at nogen (inkl. mig) tager sig sammen og demonstrerer overfor den brede befolkning hvad HD egentlig er, og ikke mindst ikke er. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med to og nu tre HD diske formater, gør det meget svære for de normale bruger, de ville vente til at se hvilken HD format der vinder og hvis ingen
HD formater vinder, så mon ikke den normale bruge kan leve fint med en DVD, jeg tro det, derved er HD på diske format en dømt taber.
Og mange HD udgivlser er ikke ret meget beder en normale DVD udgivlser, HD kan se flot ud hvis man gør noget ud af udgivlser, her har Blu-ray en
teknisk fordel, som desværre ikke altid bliver udnytte, og hvis man også ønske at udgive de samme film på HD-VMD, så er det nok sikke at det
bliver dette format som man laver HD master til derved blive HD-DVD og især Blu-ray kopier ringer og ringer.
Problem for HD formate overlevelse er at folk, ville se tide an, og vente til en af formater bliver en vinder, derved komme HD ikke ud til de store
masse, hvor de store marke er.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Suk...
Det er sgu svært nok at forklare folk hvad HD er i forvejen, uden at vi behøver sløre begrebet endnu mere, med et inferiørt format, der formentligt vil være forpestet med halv- eller helsløje transfers, hvis man kender Scanbox ret. Det kan faktisk gøre stor skade på Blu-Ray/HD-DVD og HDTV generelt, hvis den almene befolkning ser en sløj Scanbox HD-VMD udgivelse på et 32" discount LCD-tv, og tror at dét de ser er HDTV. Reaktionen vil formentligt netop være at når Hr og Fru Danmark ser dét der "Hå-De", så synes de egentlig ikke det er særligt fedt, så hvorfor bruge tid på dét? Der er for alvor brug for at nogen (inkl. mig) tager sig sammen og demonstrerer overfor den brede befolkning hvad HD egentlig er, og ikke mindst ikke er.
|
|
|
Jeg er enig langt hen ad vejen - men vil dog gerne sige at jeg rent faktisk har SET HD-VMD in real life (se min gearliste herunder). Og kvaliteten af det jeg har set er ikke til at skelne fra HD-DVD, selv på et stort lærred. Men det er klart at kvaliteten af de transfers der bruges har meget at sige - men det er trods alt ikke formatets skyld hvis der laves fejl eller halvsløjt arbejde et andet sted i kæden.
Mht Scanbox skal det også siges at de film de kommer til at udgive vil være baseret på de HD masters som de respektive produktionsselskaber selv leverer, og det vil ikke være noget Scanbox eller andre lokale distributører er herrer over. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
| Jeg er enig langt hen ad vejen - men vil dog gerne sige at jeg rent faktisk har SET HD-VMD in real life (se min gearliste herunder). Og kvaliteten af det jeg har set er ikke til at skelne fra HD-DVD, selv på et stort lærred. Men det er klart at kvaliteten af de transfers der bruges har meget at sige - men det er trods alt ikke formatets skyld hvis der laves fejl eller halvsløjt arbejde et andet sted i kæden. |
|
|
Jamen principielt set er HD-DVD og Blu-Ray som format et bedre format end 95% af befolkningen har brug for. Men det er netop dét jeg ser som disse formaters store force - de er gode nok til at uanset hvad, så er det dybest set ikke formatet der sætter begrænsningen. Det betyder at når du køber en film i dag, så ved du at du ikke har behov for at skifte den ud til en bedre version om 3-4 år bare fordi der kommer et endnu bedre HD-format. Hvis jeg troede på at HD-VMD ville resultere i en hurtigere introduktion af HD generelt, så ville jeg klappe i mine små hænder, for jeg vil bare have HD NU! Men jeg tror at indførelsen af endnu et format netop vil forvirre den brede befolkning endnu mere end de er i forvejen (og det siger ikke så lidt!), og resultere i en langsommere udbredelse af HD generelt. Det er sgu svært nok at finde rundt i i forvejen. Jeg håber at Nordisk Film går aggressivt nok til værks i udrulningen af Blu-Ray, til at HD-VMD ikke får et ben til jorden. "Heldigvis" er det generelt sådan at den brede befolkning er så rundtossede omkring hele dette emne, at de ikke vil kunne se forskel på en HD-VMD afspiller og en DVD-afspiller med opskalering.
I den brede befolkning vil jeg gå så langt som at sige at selve navnet er Blu-Ray lejrens største force, det er forskelligt nok fra de eksisterende betegnelser til at folk husker det. HD-DVD's største fejl er at hedde noget der starter med HD, og markedet er oversvømmet med betegnelser der hedder noget med HD: HDTV, HDMI, HDCP, HD-Ready, Full-HD, HDD-optagere... HD-DVD og HD-VMD er bare nogle nye betegnelser som ingen kan huske hvad er. I realiteten tror jeg at en så simpel ting som dette kan være årsagen til at Blu-Ray får fodfæste, og i denne forvirring spænder HD-VMD ekstra ben for HD-DVD, fordi navnene ligger så tæt op ad hinanden. Software-butikkerne kan godt begynde at glæde sig til at kunderne kommer retur med deres HD-DVD og HD-VMD film som ikke virker i deres afspiller... Det er slemt nok i forvejen, med at folk tror de kan afspille HD-DVD på deres DVD-afspiller med HD udgang. Blu-Ray skiller sig i det mindste lidt ud.
RogueAgent skrev:
| Mht Scanbox skal det også siges at de film de kommer til at udgive vil være baseret på de HD masters som de respektive produktionsselskaber selv leverer, og det vil ikke være noget Scanbox eller andre lokale distributører er herrer over.
|
|
|
Jeg ved specifikt at nogle lokale distributører vil komme til at scanne deres Blu-Ray udgivelser selv, om det gælder Scanbox ved jeg ikke, men vi taler om firmaet der engang har udgivet en video-optagelse fra en biograf på DVD... (husker ikke titlen, det var en tilbuds-titel til ingen penge i Netto). Det er ikke dem jeg har størst tiltro til... Men du har da ret i at det ikke er afhængigt af hvilket format de udgiver på. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som du rigtig skriver Otto: "Men jeg tror at indførelsen af endnu et format netop vil forvirre den brede befolkning endnu mere end de er i forvejen
(og det siger ikke så lidt!)", der er for mange tinge igange med navnet HD, at vi komme til et punkt hvor den normale forbruger stå hel af, selv Blu-
ray og HD-DVD er ikke færdig udviklet endnu og dette giver masse af dumme problemer for forbruger, som køber en film der ikke kan afspilles,
kender nogle der helt har opgivet HD, hvis man skal havde den normale forbruger i tale, skal tinge virke første gange og værre let at bruge.
Og hvis Scanbox begynder at udsende i HD, så bliver det i den ringes kvalittes udførlse, som deres DVD udgivlser er kendt for (4:3, mono lyd,
undertekster der ikke kan vælges fra m.m.).
Hvis man bare var 100% sikke på at den HD master (2K og 4K) der bliver bruget til HD-DVD og Blu-ray er den samme som til D-cinemas, var vi
noget langet.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvis man bare var 100% sikke på at den HD master (2K og 4K) der bliver bruget til HD-DVD og Blu-ray er den samme som til D-cinemas, var vi noget langet. |
|
|
Du har stadig ikke fanget at dét at udgive en HD version, hvadenten det er HD-DVD eller Blu-Ray, ikke bare er at tage en D-cinema version og konvertere til 1080P. 2K og 4K er ikke HD! Hvis du vil konvertere fra D-cinema til HD (hvilket man iøvrigt aldrig gør, man overfører fra masteren til hhv. D-cinema eller HD), skal der ske mere end at overføre opløsningen - der skal f.eks. laves en helt ny color grading, fordi farvesystemerne er forskellige. Sker dette ikke, eller hvis det foregår forkert, kan det resultere i en dårlig transfer. Det behøver ikke være en dårlig kilde der er årsag til en dårlig transfer, problemerne opstår som regel i selve konverteringen. At lave en god transfer er IKKE bare et spørgsmål om at kopiere masteren. Det er derfor det hedder en _transfer_, og ikke en _kopi_ - du overfører (= engelsk: Transfer) filmen fra ét format til et andet.
Kort sagt: Det ER (normalt) den samme master der bruges til D-cinema og til HD. Dét i sig selv er bare ikke nok. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |