Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nystarter for ca. 30.000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2005
Status: Offline
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har været ude og kigge lidt på lidt hjemme bio nogle få steder og er kommet er gået lidt i stå hos hifi-klubben. kigger efter plasma/lcd 42", Reciever, og et højttalersæt der ikk må fylde alverden, men med ok lyd og en dvd afspiller. Jeg vil selvfølgelig gerne ha så meget som muligt for mine penge, så jeg håber der er nogle skarpe entusiaster der har lyst til at hjælpe mig lidt med mine valg og overvejelser. Har kigget på følgende:

Denon AVR-2807 surround reciever

B&W Mini theatre (med 10" sub)

Samsung ps42c96HD Plasma 42"

Denon DVD-1940 dvd afspiller

Alt ovenstående er fra hifi-klubben

Er jeg helt ude i hampen, eller ser det nogenlunde fornuftigt ud? Vil blive glad for at høre nogle andre eventuelle foreslag til de ca. 30.000, da min viden om hjemme bio markedet, ikk er helt så stor.

Til top Vis sonne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonne

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hej Sonne

Jeg synes at det er svært at råde og vejlede folk, specielt hvis de vil have "hele dynen" på en gang, men jeg kan komme med lidt "hint" om hvad jeg selv ville gøre hvis det var mig.

1. Prøv at gå på "opdagelse" andre steder end bare hifi-klubben. Ikke at deres ting ikke er ok, men hvis du søger lidt mere bredt får du også mere at vælge igennem*S*

2. Tag én ting af gangen, find evt det tv som du bedst kan lide og lad være med at skelne til 500 kr på den ene eller anden side - Dem kan du måske trækkke fra nogle af de andre ting i sidste ende, når du er ude og se på dét.

3. Når du har fundet dit tv, kigger du efter en reviever, og derefter og tilsidst højtalere... Sådan ville jeg selv gøre det, i stedet for at handle det hele på én gang *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Det lyder meget fornuftigt. Ved godt det er en masse ting på én gang. jeg har bare lidt med mængde rabat i baghovedet, for det må der jo være lidt af når man køber så meget på én gang det samme sted. Hvor ville du foreslå at gå hend udover hifi-klubben? har været i expert, fona og elgiganten for at finde ud af at hel pakket "alt-i-et" løsninger med dvd, forstærker og hele molevitten i én kasse hvertfald ikk er noget for mig. Hvem sælger kvalitet?

sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

ok. Jeg bor på amager, så i kbh vil være rigtig godt. har fri i morgen, så skal bruge hele dagen på at kigge og lytte rundt omkring. Er ret sikker på samsung skærmen som ligger i godt og vel 10 kg. Men er der andre mærker mht. til reciever og højttalere som jeg skal holde øjnene eller ørerne specielt oppe for, eller er det ren og skær smagssag?

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Hej Sonne

Hvis du bor på Amager, så kan du lige så godt kigge forbi Dans TV  på  Amagerbrogade, www.danstv.dk,  idet  han har noget Harman  Kardon surround og højttalere, der sagtens kan matche Dennon og B&W Højttalerne fra HiFi Klubben.
Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

HiFi4-me skrev:
Hej Sonne

Hvis du bor på Amager, så kan du lige så godt kigge forbi Dans TV  på  Amagerbrogade, www.danstv.dk,  idet  han har noget Harman  Kardon surround og højttalere, der sagtens kan matche Dennon og B&W Højttalerne fra HiFi Klubben.

Ok. jeg er åben for alt. takker

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

sonne skrev:

ok. Jeg bor på amager, så i kbh vil være rigtig godt. har fri i morgen, så skal bruge hele dagen på at kigge og lytte rundt omkring. Er ret sikker på samsung skærmen som ligger i godt og vel 10 kg. Men er der andre mærker mht. til reciever og højttalere som jeg skal holde øjnene eller ørerne specielt oppe for, eller er det ren og skær smagssag?

Jeg er ikke skide godt kendt i københavn når det kommer til hifi forretninger, så det kan jeg ikke helt hjælpe dig med. Men det lyder som om du er "helt ny" indenfor alt det her, så derfor vil jeg foreslå dig først måske at tage en tur på nettet, der er feks en masse links fra denne side, og finde ud af hvilke forretninger der er i dit område hvis ikke du er klar over det. Fona og alle de der "husmoder forretninger" er fine at handle cd´er og batterier i, men hvis du vil ud og have et system som du vil være glad for i mange år frem og hvis du er indstillet på at brænde 30000 kr af på det, så synes jeg næsten at du skal droppe at gå i den slags butikker. Deres grej kan være forholdsvis iorden til pengene, men oftes får du en elendig service af en ekspedient som ikke aner ret meget om noget som helst, ud over at han måske, hvis ikke han er stresset, er en "rar fyr". Hvis jeg var dig, så slå kold vand i blodet, og prøv evt at "opsnuse" de lidt mindre butikker i kbh området, der er viden og service oftest den bedste*S*

sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
sonne skrev:

Jeg er ikke skide godt kendt i københavn når det kommer til hifi forretninger, så det kan jeg ikke helt hjælpe dig med. Men det lyder som om du er "helt ny" indenfor alt det her, så derfor vil jeg foreslå dig først måske at tage en tur på nettet, der er feks en masse links fra denne side, og finde ud af hvilke forretninger der er i dit område hvis ikke du er klar over det. Fona og alle de der "husmoder forretninger" er fine at handle cd´er og batterier i, men hvis du vil ud og have et system som du vil være glad for i mange år frem og hvis du er indstillet på at brænde 30000 kr af på det, så synes jeg næsten at du skal droppe at gå i den slags butikker. Deres grej kan være forholdsvis iorden til pengene, men oftes får du en elendig service af en ekspedient som ikke aner ret meget om noget som helst, ud over at han måske, hvis ikke han er stresset, er en "rar fyr". Hvis jeg var dig, så slå kold vand i blodet, og prøv evt at "opsnuse" de lidt mindre butikker i kbh området, der er viden og service oftest den bedste*S*

hehe. "husmoder butikker". Ka kun gi dig ret. Det var også derfor jeg tyede til hifi-klubben. Men det er jo efterhånden os ved at være et "kommercielt" sted at handle hifi, hviket medfølger stresset personale og dårligere service. Jeg må sige ja til, at jeg er helt ny i det. Du lyder til at have ret godt tjek på det. Er der ikk nogle bestemte mærker af nogen art du vil foreslå mig at kigge lidt ekstra efter?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

sonne skrev:
rattanhuset skrev:
sonne skrev:

hehe. "husmoder butikker". Ka kun gi dig ret. Det var også derfor jeg tyede til hifi-klubben. Men det er jo efterhånden os ved at være et "kommercielt" sted at handle hifi, hviket medfølger stresset personale og dårligere service. Jeg må sige ja til, at jeg er helt ny i det. Du lyder til at have ret godt tjek på det. Er der ikk nogle bestemte mærker af nogen art du vil foreslå mig at kigge lidt ekstra efter?

Tror ikke jeg har mere styr på det end så mange andre herinde, der er rigtig mange både kloge og dygtige folk på dette site som nok skal svare dig hen af vejen. Men når så det er sagt, så tror jeg at det med lyd er meget en smags sag som man finder ud af hen af veje, nogen form for lyd synes man lyder forfærdeligt og andet er bare "lige i øjet". Personligt er jeg til engelske og italienske produkter hvis vi skal holde os under produkter til en rimelig pris. Selv har jeg en Arcam reviever af ældre dato efterhånden, den synes jeg lyder rigtig godt.... Mange kan ikke lide arcam, synes det mangler "overarme" men for mig er det "den rigtige lyd" i det prisleje. Prøv evt om du kan komme til at lytte til en arcam avr 300 et eller andet sted, det kunne være mit bud på en reciever. Hvis du kan lide den, så gå udenom alt som er japansk stort set, da det lyder meget anderledes end engelsk. Enten kan man lide det eller os kan man ikke*S*

sonne
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Tror ikke jeg har mere styr på det end så mange andre herinde, der er rigtig mange både kloge og dygtige folk på dette site som nok skal svare dig hen af vejen. Men når så det er sagt, så tror jeg at det med lyd er meget en smags sag som man finder ud af hen af veje, nogen form for lyd synes man lyder forfærdeligt og andet er bare "lige i øjet". Personligt er jeg til engelske og italienske produkter hvis vi skal holde os under produkter til en rimelig pris. Selv har jeg en Arcam reviever af ældre dato efterhånden, den synes jeg lyder rigtig godt.... Mange kan ikke lide arcam, synes det mangler "overarme" men for mig er det "den rigtige lyd" i det prisleje. Prøv evt om du kan komme til at lytte til en arcam avr 300 et eller andet sted, det kunne være mit bud på en reciever. Hvis du kan lide den, så gå udenom alt som er japansk stort set, da det lyder meget anderledes end engelsk. Enten kan man lide det eller os kan man ikke*S*

[/QUOTE]

Jeg syntes også at det lyder mere "plastik" agtigt når man siger noget er japansk og tænker mere kvalitet hvis det er fra tyskland, holland, usa, eller som du siger; england. Så vil da lige kigge efter arcam. Har aldrig hørt om mærket før. Kun om scan-speak når vi snakker højttalere. Det skulle vidst være ret godt. Ved du om denon er sony/discount agtigt eller om der er noget ved det?

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

sonne skrev:

[/QUOTE]

Jeg syntes også at det lyder mere "plastik" agtigt når man siger noget er japansk og tænker mere kvalitet hvis det er fra tyskland, holland, usa, eller som du siger; england. Så vil da lige kigge efter arcam. Har aldrig hørt om mærket før. Kun om scan-speak når vi snakker højttalere. Det skulle vidst være ret godt. Ved du om denon er sony/discount agtigt eller om der er noget ved det?

[/QUOTE]

Denon har aldrig rigtig været "mit"mærke, så derfor har jeg ikke lyttet så meget på det, men deres store (dyrer) ting skulle vist være ganske fine, men jeg ved ikke hvad de skulle have af forcer i forhold til så meget andet-jeg har i alle tilfælde ikke opdaget det, i det prisleje som du er i. (ikke noget dårligt om dét) pris og kvalitet følger bare ofte hinanden, omend det ikke er givet altid. Min egen arcam kostede ikke en herregård, tror den stod i ca 12000 da jeg købte den for 6 år siden, og priserne er vist omkring de samme endnu for de nyere modeller tror jeg nok (har ikke kigget) men tror ikke at det er helt ved siden af, ellers kunne du måske købe en brugt avr 200 i stedet for, hvis du finder ud af at du kan lide lyden. Det som jeg synes er det fine ved arcam er, at de efter min mening til prisen spiller fint både i stereo og surround. Der er mange recievere synes jeg, som måske kun spiller fint i stereo men lyder som noget der er løgn i surrund eller omvendt. Og nu ved jeg ikke med dig, men for mig er det der med surround bare en "bi ting" som er rart at have, men stereo er det som jeg bruger mest.

mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 06:32 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg vælge Yamaha eller Onkyo surround og DVD og så spiller KEF's KHT surround højtalere skide godt.
Ved ikke så meget om plasma skærme men tror nok Pioneer er ret gode til det.

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 06:55 | IP-adresse registreret  

prøv at tage en tur i lydbutikken på fredrikberg alle
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes