Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 13:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Grå eller hvid til AE500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Har AE500 høj nok lystyrke til et gråt lærrede (også i dim-mode?), har lige bestilt den fra tyskland, så nu mangler jeg bare et tilhørende lærred. Har kigget på black-line fra qualityscreen, tror det bliver en sådanne, kan bare ikke lige finde ud af om det skal være med gråt eller hvidt lærred

Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

Hej. AE500 har ikke lysstyrke nok i biomode til et gråt lærred, hvis man skal følge fabrikanternes anbefalinger. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

pulse83net
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har ladet mig fortælle at AE300 ser bedst ud med et high contrast (gråt) lærred. Jeg går ud fra at det samme gælder for AE500. Eller hvad?
Til top Vis pulse83net's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pulse83net Besøg pulse83net's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

isman skrev:
Hej. AE500 har ikke lysstyrke nok i biomode til et gråt lærred, hvis man skal følge fabrikanternes anbefalinger. Mvh Ib

- det er muligt, men Guldberg prøv at bestille prøver fra Qualityscreen eller Lissau og test selv.

I praksis fungerer det fint med min AE300 og et Greyline, selv om den står i lowmode - det er et spørgsmål om mørklægning.

Snippermanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Januar 2004 kl. 08:43 | IP-adresse registreret  

Da jeg senest købte lærred fik jeg lejlighed til at sammenligne et gråt lærred med et hvidt. Jeg må sige at jeg endte med at vælge det hvide lærred. Det var godt nok til en Z2, men lysstyrke og kontrast er sammenlignelig til AE500.

Det absolutte sortniveau var bedre med gråt lærred, men kun ved direkte a/b sammenligning. Til gengæld var jeg ikke så begejstret for farve gengivelsen på det grå lærred, ligesom der tydeligvis var mindre lysstyrke. Alt i alt forekom billedet mere farveægte og lysstærkt på det hvide lærred.

Største enkelte fordel ved det grå lærred, som var lige ved at få mig solgt var at den lodrette banding var mindre tydelig.

Alt i alt var hvidt lærred dog det bedste for mig.

Til top Vis Snippermanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snippermanden

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2004 kl. 10:21 | IP-adresse registreret  

Det lader til jeg må prøve mig frem, jeg har bestil prøver fra lissau, så nu må vi se. Er sådanne en a4 prøve nok til at afgøre det hvis man hænger dem op ved siden af hinanden?

isman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

Hej. Nej det er ikke nok, jeg har selv prøvet den løsning. De gange jeg har set de grå lærreder i brug, er det i følge min mening det eneste der bliver forbedret, er sortgengivelsen, men det er jo klart at det bliver det. farver og detaljer bliver væsentlig ringere, om dette gælder for en meget lysstærk projektor ved jeg ikke, dem jeg har set i brug har alle været biografprojektors, og de kører alle i lowmode, for at give et mere biografagtig billede. Jeg vil gerne understrege at jeg har set begge typer lærreder i brug på en gang, hvor det grå var trukket halv ned foran det hvide. Hvis du har mulighed for det, så besøg TC, der kan du se begge i brug på samme tid. Mvh Ib
Til top Vis isman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af isman

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2004 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Bor i kbh, så TC er lidt langt væk, men havde planer om at tage forbi beat-seat i rødovre. Gider ikke kaste 3-4kilo ud uden at ha set begge i "drift"

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg står selv og skal købe en Z2 i næste måned og regner med at købe en QualityScreen Black Line.

Dette gør jeg udfra de informationer, jeg har læst mig til på http://www.projectorcentral.com, de screenshots jeg har set fra film med både hvidt/gråt lærred, og så har jeg en kælder, som med gardiner trukket for er totalt mørklagt.

Tror meget afhænger af lysniveauet i det pågældende rum.

Til top Vis Bruce's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bruce

HenrikL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Januar 2004 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:
Tror meget afhænger af lysniveauet i det pågældende rum....

Det kan godt være man har et helt mørkt rum, men hvis væggene/loftet er hvide/lyse, så vil lyset fra lærredet undervejs i filmen faktisk oplyse rummet betydeligt og sortnivauet vil pga. reflektioner falde ligeså. De fleste har jo ikke Sorte vægge/lofter i deres hjem. I mit tilfælde har jeg valgt GreyLine til Z2 af nævnte årsag.

Til top Vis HenrikL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenrikL

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes