Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: SystemAudio SA205/SA210AV (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2004
Status: Offline
Sendt: 14 Januar 2004 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hejsa ... Har fået tilbudt  4 stk SA205, samt 1 stk SA210AV (Center) hos min "lokale" hifi pusher, for 4000.- .... I mine øjne var der kanon lyd prisen taget i betragtning ..... Men ville lige høre eksperterne om det er et godt køb, eller om der findes bedre alternativer til prisen?

Forstærkeren der skal trække den er en Sony str 675...udover det har jeg en 8" aktiv Jamo sub, til at supplere bunden lidt.

Så kort og godt, hvis nogen har erfaringer med ovenstående højttalere, ville jeg da gerne høre jeres mening om dem

Til top Vis Fibecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fibecker

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 06:07 | IP-adresse registreret  

Æv da .... 47 visninger af beskeden .... ingen der kan sige om de er noget værd?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 06:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen erfaringer med dem, men prisen er helt iorden. Du skal bare være opmærksom på at de små System Audio kan være en barsk belastning, så du skal være sikker på at din Sony kan trække dem, for ellers risikerer du at den kokser af istedet!

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Hej Ronin

Tak for svaret ... Var ikke klar over de kunne "banke min forstærker i knæ" ... har lige haft fat i forhandleren, og jeg har 14 dages returret, så jeg kunne bare returnere dem, hvis ikke jeg var tilfreds.

Er der en "smart" måde til og tjekke om forstærkeren kan trække dem, eller skal de bare ha' noget volume?

chriller4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har SA205 som reolhøjtaler i mit stereo set-up parret med en NAD C740...

Jeg kan godt anbefale højtaleren kontra dens pris - så er det det et fremragende køb...

Jeg synes jeg har godt med bund til trods for, at det jo ikke er nogen gulvhøjtaler. Men det er jo nok ikke lige det du vurdere efter, når du skal bruge det i surround...Den spiller også dejlig luftigt og passer efter min mening godt all-round

Mit anlæg, klik her

Min hjemmeside: www.christerholte.dk
Til top Vis chriller4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af chriller4 Besøg chriller4's Websted

SA4ME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

har dem selv som baghøjtalere og 210 som center,   jeg kunne godt bruge en lidt større center     men til den pris...   køb!!!

du kommer til at ha noget sub ved siden af  ellers kommer du til at mangle noget når du ser film

jeg trækker dem med en H/K 7000      

Preben

Til top Vis SA4ME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SA4ME

Cerberus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Januar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej Fibecker

Hvem er din "pusher"? jeg har en ven som kunne være interesseret i det samme tilbud.

Til top Vis Cerberus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cerberus

Fibecker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2004 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Hej "alle"

Så er de købt  .... men må desværre vente lidt med resultatet, da jeg skal flytte pr. 1/2 og venter med at sætte dem op i de nye "lokaler".

SA4ME, du har nok misset min sub i første indlæg.

Cerberus, Det er en kammerats lillebror, der har skaffet dem til mig til personalepris. (Normalpris 5800.-)

Takker alle for hjælpen.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 24 Januar 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Fibecker skrev:

Hej Ronin

Tak for svaret ... Var ikke klar over de kunne "banke min forstærker i knæ" ... har lige haft fat i forhandleren, og jeg har 14 dages returret, så jeg kunne bare returnere dem, hvis ikke jeg var tilfreds.

Er der en "smart" måde til og tjekke om forstærkeren kan trække dem, eller skal de bare ha' noget volume?

Hejsa

Havde lige misset dig i farten. Det er svært at sige hvordan det er lettest at tjekke, men hvis du får indtrykket af at den skal skrues væsentligt højere op end du plejer samtidig med at den begynder at blive mere end almindelig varm, skal du ihvertfald holde øje. Heldvis plejer Sony at have nogle gode fejlsikringskredsløb så jeg tror næppe at det skulle gå så galt.

Er dog ikke 100% sikker på 205´eren osv. Jeg tænker godt nok på deres små modeller men nogle som fandtes før 205 - mindes ikke hvad de hed, men de havde en følsomhed på 84db, og fik bl.a. en Sony TA-FA7ES til at slå fra!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes