| Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
| Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der har erfaringer med / læst om støjdæmpning af PS3 - hvis man er så uheldig at få en der larmer?
Kan man skifte blæseren til en stille model?
Har også set noget med eksterne blæser-setup der får strøm via USB.
Erfaringer? Hvor mange har en PS3 - hvad har i gjort hvis den larmer?
Er der forresten nogen der har erfaringer med, hvor god/dårlig den er til at afspille CDér? Der er noget med at den kan sættes til rimelig høj opløsning / Hz. men har intet hørt om hvad det giver / lyder som!
Hvordan er dens scaler til SD-DVD ? - sammenlignet med f.eks en Philips DVP-5900 eller lignende "almindelig" HDMI-DVD med scaler (1080i)?
Hvordan er lyden via Optisk kabel? (Surround / Stereo)
Input vile være lækkert På forhånd tak
Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kort og godt: den er rigtig god til alle de ting, du nævner. Den er på højde med en 3-4000 kr. DVD-afspiller hvad angår billede + lyd. Hvad angår blæserlarm, kan man ikke gøre så meget ved det. Det er ikke så slemt når man spiller spil og hvis man har surround, men under film er blæserlarmen irriterende, når der kommer en stille scene. De eksterne USB-løsninger larmer mere end PS3 blæseren på højeste niveau, så det skal du holde dig fra. Eneste løsning er, at du køber maskinen et sted hvor du er sikker på at kunne returnere den, hvis du nu ikke kan leve med larmen. Personligt var jeg ikke glad for PS3, da den ikke er bedre til spil end min Xbox 360, og så larmer den for meget til mine ører (som er lidt mere følsomme end andres  ). Derfor nåede jeg heldigvis at sælge maskinen før prisfaldet kom.
__________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super - men ærgeligt hvis den larmer meget. Tak for svaret Saint  Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Jbay Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 33
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske værd at undersøge den nye 40gb model, den skulle eftersigende bruge 100w mindre under load og være mere lydløs end 60gb versionen. Det kan forklares ved at Sony nu (måske) er gået over til 65nm cell processorer istedet for 90nm. sony har dog ikke sagt noget officielt endnu.
Edit: har lige googlet lidt, de 100 watt må degraderes til 40w.. Men den har stadig færre ventilations huller end den gamle, hvilket vel tyder godt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 02:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg lige undersøge.
Noge der ved om man kan opgradere til en bedre / større blæser med lavere RPM?
det er vel billige blæsere der larmer, eller små blæsere ved høje RPM´s .
Måske en stoor 12-cm. blæser på en usb-udgang for strøm, der kan sidde og puste ind eler ud i en af enderne? (DIY-cooling ad-on?!) (Hvis den kan køre med de volt der er i USB ? - hvor mange volt?
Nogen ideer?
Mvh Offcourse
|
| Til top |
|
| |
mathiasmuff Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et stort problem mht kølingen, er, at så snart blæserne har været oppe på maks, skruer de ikke ned igen. Dvs. hvis den lige skal loade meget i forbindelse med et spil, så falder støjniveauet fra blæseren ikke igen. Sådan er det ikke på alle PS3'er, men mange af dem...
-M
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm - de tlyder som om varme-føleren "hænger" - mon den kan lokaliseres og "sær-køles, f.eks. med et sugerør op til blæseren?  Ved ikke om det er muligt, eller derfor - men hvis min gør det, vil jeg klart kigge ind i den og se om der er et quick-fix! Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Batemandk Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 990
|
| Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror jeg har været heldig.. min har ihvertfald ikke støjet endnu  
Konge maskine..
Mvh Tim __________________ Noget vellydende :p
Anything in parenthesis can (not) be ignored.
Stuen
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan vel ikke undgå blæseren.. det er vel støjen der kan variere når den kører?
Jeg har haft min PS3 - og er den til rep pt.
Den støjer ikke væsentligt, men man kan da godt høre blæseren, som kører for det meste, når den har kørt i nogle minutter.
Men det er vel som det er?
Hvor stille kan den blive? Min kan hære i stille passager, men ellers ikke. Generer som sådan ikke.. men i princippet ville totalt stille være rart.
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ingen problemer med støj på min 40gb version, heller ikke under stille passager når jeg ser film (BD).
Havde dog glemt at slukke maskinen den ene aften, da jeg vågnede så jeg den var tændt, og slukkede den så. Da kunne jeg høre en svag summen forsvinde. Det har været alt.
Som dvd-afspiller får den dog store klø af min Denon 2910, testede PS3´eren med Starwars II: Attack of the clones (reg 2) lige da jeg købte den, og der var tydelig forskel. Billedet var mere klart mere sløret og farverne stod ikke lige så godt.
Lyden over den optiske udgang er helt ok, har et standard 150 kr´s optisk kabel mellem PS3 og amp. Endnu engang kan den måske ikke følge med min Denon, slet ikke under dvd afspilning, men når jeg ser BD er jeg da tilfreds. Så Starship Troopers på BD i weekenden og her er lyden i almindelig Dolby 5.1 klart bedre end på dvd udgaven (BD:640 Kbit/s, DVD:448 Kbit/s).
Har ikke afprøvet den som cd-afspiller.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. larm.
Min er nok en af dem "der larmer" Hvis der ikke er larm i stuen, generer højeste blæserniveau, og falder ikke selv ned i tempo... men
Jeg har observeret at den er meget følsom mht. placering og stuetemperatur. Hvis vinduet er åbent så temperaturen falder til ca. 22 grader, går den et trin ned på blæseren.
I starten stod min lodret, men jeg har erfaret at den larmer væsentligt mindre når den er horisontalt placeret (sikkert fordi der er indsugning under bunden ved vertikal placering).
Jeg er godt virkelig godt tilfreds med lyd og billede ved dvd, musik (fra hd) og selvf. BD. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Timur - var det med upscalering slået til at du så på PS3én? og med sidste firmware?
Egentligt mærkeligt de ikke kan gøre det bedre med al den regnekraft?.
Har du prøvet sacd?
Tak for input på stærke og svage sider.
Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ooops, en lille bommert fra min side. Firmwaren var ikke opdateret da jeg testede, og opskalering var heller ikke sat til. Pinligt .
Har lige sat Starwars II på min PS3 igen, og billedet er da blevet klart bedre, men vil stadig holde på at min Denon gør et bedre job. Denon 2910 er jo trods alt også, i al beskedenhed, en skie´god dvd-afspiller . Men forskellen er da lige blevet reduceret kraftigt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pyha - så er jeg mere rolig..Timur Screenshots? Er det en mulighed? Og -- åh jo - Denon laver kram  Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |
timur Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh screenshots ?? det er ikke lige min stærke side. Har ikke noget kamera der kan opfange forskellen. Det 2 megapixel kamera der sidder i min Nokia tlf vinder ingen foto priser  .
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK-- har ikke en DVD der er så god som din.. så det kunne bare være sjovt at se om der stadig er forskel..
Jeg vil tro, at der er en fordel hos Denon i deres opscaler - er det en faroudja der sidder i din? (De skifter jo lidt frem og tilbage mellem modellerne!)
Tak for indlægget. Man skal altså umiddelbart ikke kimse ad den PS3 - den bliver MEGET ofte firmware opdateret, hvilket hele tiden er med til at give nye features eller bedre implementeringer af eksisterende features.
Den har nu f.eks. 1080p 24Frames afspilning, og snart bitstream-udgaven af Dolby True HD, og ikkekun PCMversionen... De bliver da også ved.. Godt der er så stor regnekraft at meget kan klares via software. Det er netop her PS3 er så god ifht. dedikerede afspillere.. de har ikke nær så megen "udviklingsmulighed" da de har mere specifikt dedikeret hardware.
Mvh.Offcourse
|
| Til top |
|
| |
Fnulder Branchemedlem

Sælger Fona
Bruger siden: 02 April 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 400
|
| Sendt: 06 November 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vi lige snakker om skalering, er det nogen som ved hvad de forskellige funktioner betyder på en PS3? Altså forskellen på dobbelskalering, normal og Fuld skærm?
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv det.
Det er størrelser på billedet. Normal er en default og de andre giver vist sig selv. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger altid "fuld skærm" for at udnytte så mange af de hårdt tilkæmpede 1920*1080 pixels som muligt  Mvh. Offcourse
|
| Til top |
|
| |