Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 23:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Pioneer, Denon eller Onkyo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Hvilken surroundreciever vil i anbefale til min Pioneer PDP-508XD?
Vil det ikke være bedst med en Pioneer reciever f.eks. Pioneer VSX-LX70
eller Denon AVR-3808 evt. AVR-4308
eller Onkyo TX-NR905

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har lyttet til både denon 3808 og onkyo 875(næsten identisk med 905)

Jeg synes de lyder rigtig godt begge 2, og umiddelbart er der ikke kæmpe forskel på dem rent lydmæssigt. Så jeg vil sige at du skal vælge den DU synes lyder bedst, samt handle det sted jeg du synes yder den bedste service.

Jeg har selv for få minutter siden valgt en onkyo 875 fremfor denon 3808.

Det er sådan set lidt ligemeget at recieveren skal "spille" sammen med dit tv. Det er mere vigtigt hvilke højtalere du har.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Mit valg faldt på onkyo tx-nr905, du skal dog ikke købe den pga. scaleren, den gør mere dårligt end godt, hdmi fungere godt, men component upscaling dyr slet ikke, den ændre på farverne, grøn bliver nærmest gul i det (fifa 08 på xbox 360), jeg bruger slet ikke scaleren i den. men lyder er ok i onkyoen, og så synes jeg den har det fedeste design, men det er jo en smagssag.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Ryan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres hurtige svar.
Mine højttalere er System Audio 3070, 2070 og System Audio center samt Sizmik 10.25 sub.

Til top Vis Ryan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ryan

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Mit valg faldt på onkyo tx-nr905, du skal dog ikke købe den pga. scaleren, den gør mere dårligt end godt, hdmi fungere godt, men component upscaling dyr slet ikke, den ændre på farverne, grøn bliver nærmest gul i det (fifa 08 på xbox 360), jeg bruger slet ikke scaleren i den. men lyder er ok i onkyoen, og så synes jeg den har det fedeste design, men det er jo en smagssag.

Nu skriver du at lyden er OK i onkyoen. Havde du nu været fra jylland, så havde jeg vidst at du mente den var god, men når du er frsa sjælland så er jeg i tvivl

Hvad mener du med lyden er OK? er du ikke helt tilfreds eller? Har du hørt den op imod andre inden du købte?

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Furious jt skrev:

Tommy21 skrev:

Nu skriver du at lyden er OK i onkyoen. Havde du nu været fra jylland, så havde jeg vidst at du mente den var god, men når du er frsa sjælland så er jeg i tvivl

Hvad mener du med lyden er OK? er du ikke helt tilfreds eller? Har du hørt den op imod andre inden du købte?

Jeg mener at i forhold til min korsun d9 er den ikke ligeså god, den er god men min korsun er bare bedre, men okay det er også en 27kg 5 kanals forstærker uden digitale kredsløb. så til stereo brug kan den ikke følge med, men det er vel naturligt, jeg har ikke lyttet på andre på mit eget system, så jeg kan ikke sige hvordan f. eks denon lyder på mit setup.

Jeg vil dog sige at den er faktisk ikke så langt bag efter korsunen, til surround synes jeg den er helt fantastisk, og så vejer den jo også 8kg eller sådan noget mere end denonen.

Jeg synes bare at der er mange gange en tendens til at når folk har købt et produkt så skal det bare roses til skyerne, også andre brugere herinde som har onkyo siger jo nærmest at det er verdens bedste, og det synes jeg er lidt plat, jo den er god men træerne vokser jo ikke ind i himmelen, jeg har problemer med scaleren, jeg vil faktisk sige at den er ubrugelig sådan som den er implementeret.

Den ændre både på farver og sort niveau..

her er en tråd på avforums hvor der står lidt om det

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=605773&p age=43

"Thank you for your mail highlighting the black level issues on the TX-SR875 and TX-NR905.
I can re-assure you that there is no inherent issue with Reon VX. This is evidenced by the many other Reon VX based products in the marketplace which do not have black level issues.
We recognize, however, that there is an issue in the implementation somewhere in the video pipeline and our engineers are looking at it as we speak.
It is most likely that a firmware change will resolve the issue as you have suggested.
We are working closely with Onkyo to identify the root cause and implement a fix. We will provide an update to the Forum once we have further information.

Thank you for your patience as we get to the bottom of the issue."

håber en firmware update kommer som kan fikse det, for jeg må sige at jeg er utrolig skuffet over at scaleren ikke fungere, alle folk sætter den på "through" og bruger den ikke da den gør mere dårligt end godt, det holder jo slet ikke når det er en af de ting der "sælger" denne forstærker.

Alt dette er jo blot min mening, folk kan naturligvis have en anden, men jeg gider bare ikke at være "overbegejstret" for et produkt som jeg mener har nogle mangler.

Men på den anden side kan man sige at idag når man køber en reciever skal de efterhånden kunne så mange ting, og hvor mange krav kan man egentlig have, der er scaler, hdmi switch, ethernet osv. i gamle dage skulle de bare kunne spille musik, måske "kræver" man for meget som forbruger idag. det er jo trods alt en forstærker man har købt og ikke en scaler......

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar Tommy.

Er helt enig i at mange skamroser deres ny indkøbte hardware uden egentlig at have sammenlignt det med andet, og derfor ikke ved om der egentlig findes noget bedre.

Jeg synes selv 875'eren lyder godt i surround og det er faktisk det vigtigste for mig lige pt.

Jeg har længe overvejet om min nye receiver skulle hedde denon eller onkyo, men iaftes faldt valget på onkyo. Jeg synes faktisk de lyder næsten lige godt i surround. Vil sige at onkyoen har lidt mere saft og kraft bag sig. Derfor faldt valget på denne. Og så også fordi CSN-teknik yder en god service

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Nukender jeg ikke dit setup, men det kunne være sjovt at se om hvis du sætter en komponent kilde til, og køre den ud gennem komponent også om det ser "udtværret" du selvom du sætter den på through, det gør det på min.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

mad_max
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Hvad med at spekulere lidt på de kommende RXV-x800 serier fra Yamaha?

sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv et LX508D plasma og har lige bestilt en Pioneer VSX-LX70 reveiver.
Grunden til dette er at denne receiver skulle matche perfekt til de nye Pioneer skærme.

Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
Til top Vis sslarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sslarsen Besøg sslarsen's Websted

Smasher
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

sslarsen skrev:
Jeg har selv et LX508D plasma og har lige bestilt en Pioneer VSX-LX70 reveiver.
Grunden til dette er at denne receiver skulle matche perfekt til de nye Pioneer skærme.

Hvor har du købt den Pioneer VSX-LX70?  Jeg vil nemlig også have den.

De havde den i datagrotten i Sverige, men det har de så ikke mere nu, det eneste sted jeg lige kunne finde den var i England, men det må kunne gøres billigere end 12K, f.eks kostede den også ca 12K i Sverige, men en svensk krone er jo kun 0.80 danske.

Til top Vis Smasher's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smasher

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

sslarsen har sku nok købe VSX-LX70 for næsen af dig i datagrotten
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Smasher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
sslarsen har sku nok købe VSX-LX70 for næsen af dig i datagrotten

Hehe, det håber jeg da ikke, men hvem ved. Der gik lidt tid inden de får dem på lager igen, utroligt man ikke kan finde den i Tyskland, men den falder selvfølgelig lidt i pris jo længere tid man venter

sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er enig, den er meget svær at opdrive. Ikke rigtigt nogen forhandlere i Tyskland, og i DK skal man betale kassen for den. Bare den "lille" VSX-LX50 koster ca. 10k herhjemme.

Jeg har bestilt den i England. Fik en rigtig god pris da jeg også lige havde købt en LX508D plasma af ham.

Den kommer dog først i slutningen af oktober. Havde dog først bestilt VSX-LX60, men når jeg alligevel skulle vente, så kunne jeg lige så godt smide den sidste sjat i købet og få den helt store.

Glæder mig..

Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
Til top Vis sslarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sslarsen Besøg sslarsen's Websted

Smasher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Hvis nogen falder over den VSX-LX70 til en fin pris, må de meget gerne kontakte mig, skal have sådan en :-)

Datagrotten i Sverige har haft den til 12000 SEK, men de har den ikke mere, og de kan åbenbart ikke svare på ens mails.

Kan heller ikke finde hverken LX50 eller LX70 i Tyskland.  På hifipriser.dk kan man dog finde LX50 i en enkelt butik, men skal have LX70.

De 12000 SEK svarer jo til 9600 DKK og så lad os sige 10000,- incl porto, det er jo en fin pris for den model.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 November 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Smasher skrev:
Hvis nogen falder over den VSX-LX70 til en fin pris, må de meget gerne kontakte mig, skal have sådan en :-)

Datagrotten i Sverige har haft den til 12000 SEK, men de har den ikke mere, og de kan åbenbart ikke svare på ens mails.

Såvidt jeg ved, så er VSX-LX70 ikke på markedet endnu. For 14 dage siden vidste Pioneer ihvertfald ikke hvornår den ville komme. De kunne kun sige at den var forsinket.

Så du må nok have tålmodighed lidt endnu

/Lars

Smasher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Okay, æv, hehe.  Men tak for svaret.

Jeg må holde øje med om den snart kommer. For nu har jeg fået solgt mine effektstærkere. Så er der ved at være sparet sammen til det svin ;-)

http://www.avland.co.uk/pioneer/sclx90/sclx90.htm  er det den de kalder LX90, den større model end LX70?

Det er dælme en moppe dreng, men desværre også lidt grim og klodset i forhold til LX70.

sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Jeg modtager min VSX-LX70 på fredag. Sendt fra England. Men de var forsinket, da jeg skulle have haft den for 14 dage siden.

Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S

Smasher
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Ja, Avland.co.uk sælger den, men de har den ikke på lager lige nu. Der koster den bare 12K plus fragt.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2007 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

jeg har set den i sverige, så der er den altså kommet. har du overvejet onkyo istedet????

Jeg har selv onkyo 905, og den er super, tænkte også på lx70 da jeg også har et 508xd pioneer plasma, men endta alligevel med onkyo pga stereogengivelsen.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum