Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 06:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: output transformer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

ja, måske skulle dette være under selvbyg.. eller?

nå, men ser i. jeg har en philips AG 9006, som er opbygget efter et OTL princip, som vidst betyder at der ingen output transformers er efter rørene.

nu er det så at alle i elektronik gutter ska komme på banen, jeg vil nemlig gerne vide om man billigt og nemt kan lave en form for output transformer selv?

helst ned til 16 ohm

nogen der kan hjælpe mig?

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Hvorfor?  Kan din OTL ikke drive højttalerne direkte?

Tidligere var der et amerikansk firma (Zero Transformers) som lavede specielle trafoer til OTL forstærkere, hvis man ønskede at drive vanskelige belastninger - f.eks. 2 eller 4 ohm. Efter hvad jeg har hørt er de dog lukket.

Det er IKKE noget du selv kan vikle. Svenske Lundal kan dog, måske har de endda noget på programmet der virker (se evt. min annonce under køb/salg).

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

fordi det kræver højtalere på 1200 ohm - dog virker 800 vidst også.
har ledt og ledt siden jeg fik den, men synes ikke at kunne finde nogen, og det er derfor jeg meget gerne vil have en løsning på mit problem, da det kribler i fingrene (eller ørene ) for at få den hørt

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det er jo en fin gammel sag baseret på Circlotron kredsløbet, en slags balanceret drive af loaden med to seperate strømforsyninger.

Hvis du har lyst til at rode med rør vil jeg anbefale en godt kit istedet for, synd at hærge den gamle sag.

Prøv den evt. som balanceret pre?

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

groove: ja de fleste er godt vilde med den, ville jeg sikkert også være hvis jeg ku få den til at spille 

måske er det synd at begynde at rode i den, men jeg synes at det er bedre at rode i den, og give den liv igen, end at den skulle stå og forfalde i det brugtmarked hvor den stod bag en masse ragelse..

balanceret pre? altså, udover at den kører i mono, er der jo heller ikke noget pre-out? eller det er måske det du mener jeg ska bruge 1200 ohms outputtet til? (har personligt ingen anelse om hvor mange ohm "normalt" anlæg kører i)

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hei

Køb disse enhedene som er laget for forsterkeren din, og byg de ind i en kasse eller åben baffel. Da tror jeg du får drømmelyd. Enig med Groove i at det er synd å modifisere den med trafo. Da mister du jo alle fordelene med at køre rørene direkte på HT.

http://cgi.ebay.co.uk/Philips-Ciclotron-OTL-amps-and-alnico- 12-full-range_W0QQitemZ330175771371QQihZ014QQcategoryZ73369Q QssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

nightpuma:

tjo, det ville da ikke gøre noget med sådan et par, problemet er bar prisen US $899.00...

det er jeg ikk engang villig til at give i danske kroner så det er desværre udelukket..

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

den-studerende skrev:
nightpuma:

tjo, det ville da ikke gøre noget med sådan et par, problemet er bar prisen US $899.00...

det er jeg ikk engang villig til at give i danske kroner så det er desværre udelukket..

Så, så hvis du er tolmodig finder du de enheder UDEN forstærkere med på købet. Men det er altså de du skal have.

Asbjørn

Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

nightpuma: joh man finder dem vel nok engang, jeg synes bare at de gange jeg har set dem, er de hurtigt røget op i pris... det er derfor jeg er interesseret i at bygge et eller andet, så jeg kan bruge "normale" højtalere

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Da synes jeg du skal vurdere at sælge forstærkeren og købe en nyere rørforstærker. Hvis du skal ha en trafo, må du finde en der kan custom vikle to stk for dig. Det koster mange tusen kroner. Og du ved ikke om resultatet blir bra. Da sidder du tilbage med to stk trafoer du ikke får solgt.

Du kan jo begynne med at kontakte f.eks Lundahl og finde ud af hvad to trafoer til dit brug kommer til at koste.

Trust me, de gamle alnico driverne er vejen at gå

BTW: Ved du om nogle andre der har gjort det du tænker på med de Philips forstærkerene?

Asbjørn

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

tjo, man burde jo nok sælge den, men den er så flot, og selvom jeg ikke bruger den, har den stadig en hvis plads i mit hjerte. især fordi jeg ikke gav mere end 150 kroner for den.

special viklede trafoer? lyder som en dyr affære, tror jeg ikke jeg vil kaste mig ud i.

så er spørgsmålet jo så bare om jeg skal være tålmodig, eller sælge... - hva vil sådan en philips ag 9006 kunne indbringe?

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hei

Jeg ved ikke hvad du kan få for den, men jeg synes du skal være lidt tolmodig. Det hadde vel været sjovt om du fik fat på nogle af de gamle drivere og fik den op at køre. Eller måske er det nogle andre med forstand på elektronik som har nogle gode ideer, og jeg tager feil...

Asbjørn

Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

jeg har kun en forstærker desværre... ville ellers være lækkert at kunne bruge dem som mono-blokke

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.ch/Philips-AD-3700-AM-Fullrange-OTL-800ohm-A lnico_W0QQitemZ260158880199QQihZ016QQcategoryZ113418QQcmdZVi ewItem

her begynder det til gengæld at ligne noget

den-studerende
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

linket virker så åbenbart ikke 

pqrannes
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 23 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Oktober 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Der er en flot 800 ohms højttaler til salg i Holland her.

Jeg kender ikke systemet på den hollandske hjemmeside, men det ser ud til at den, der først byder de 75 € som prisen, er på får den. Ellers er det vist højeste bud, der løber får varen.

Jeg har før haft held med at skrive på engelsk til annoncører på hollandske salgssider, så prøv evt. det.

Peter Q

www.vintagehifi.dk
Til top Vis pqrannes's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pqrannes

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes