| Forfatter |
|
Bullemand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står og er ved at købe et nyt lcd skærm.
Valget er faldet på M87-serien, dog kan konen og jeg ikke blive enige om det skal være
1) Samsung Le40M87BD 2) Samsung Le37M87BD
Er der nogle nævneværdig forskel på disse 2 lcd-skærme udover størrelsen. Mener at have læst at panelet er anderledes, men er lidt stresset for tiden og kan simpelthen ikke finde det link som forklarer forskellen.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 515
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
40" udgaven har som du selv er inde på deres "super clear panel" som giver et bedre sortniveau.. panelet på 40" og opefter er derudover helt blankt, så der vil være mere genskin fra evt. vinduer o.l..
Udover denne forskel er skærmene så vidt jeg ved ens..
|
| Til top |
|
| |
Bullemand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke mulighed for at se den fysiske forskel i en butik, men er der nogle som har set forskellen og virkelig mener at man ikke kan leve uden. Jeg har nemlig meget svært ved at overtale konen til et 40", da hun mener at det tager alt for meget plads, selvom jeg prøver at lokke med at hun vil få meget mere oplevelse ud af det.
|
| Til top |
|
| |
Nagash Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 361
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, der er en tydelig forskel i kontrasten. 37" og nedefter har 8000:1, men 40" og opefter her 15000:1. Og nu er det gode ved netop M8 serien, at højttalerne ikke sidder i forlængelse af skærmen, så der sidder kun en kant rundt langs panelet. Og så sig til konen at fem tommer større skærm, ikke betyder at den er fem tommer bredere. __________________ Min stue:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=n agash-stuebio-og-andet
|
| Til top |
|
| |
jensby Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 387
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal helt klart vælge 40".
Som skrevet tidligere, er 40" Samsung's gamle high-end model - og det ses på billedkvaliteten...!
37" er ikke en størrelse som Samsung selv laver skærme (LCD paneler) til, så dem har de været ude i byen og købe - med 90% sikkerhed i Taiwan, hos enten CMO eller AUO, og de er optimiseret med et formål: Lavest mulige pris!
Forskellen rent str mæssigt er næsten ingen ting, vi snakker om 3" diagonalt, på en 16:9 skærm. Har ikke lige en lommeregner her, men det betyder ikke alverden på den faktiske bredde af TV'et!
/Jensby
|
| Til top |
|
| |
Bullemand Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo alt sammen super. Tror at jeg vil printe alle de gode argumenter ud og vise til konen, sammen med et gavekort til noget massage, så må du sørme gi' sig  Men nu har jeg endnu et spørgsmål. Hvad er forskellen så på Samsung LE40 M86BD Samsung LE40 M87BD For mig at se er det kun farveforskellen på selve chassiet, men de svinger alligevel en del i pris fra hinanden.
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Designet er den eneste forskel på M86 & M87..
-Allan
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
|
Forskellen rent str mæssigt er næsten ingen ting, vi snakker om 3" diagonalt, på en 16:9 skærm. Har ikke lige en lommeregner her, men det betyder ikke alverden på den faktiske bredde af TV'et!
/Jensby
|
|
|
Det er faktisk en noget % -vis større skærm en man tror (- øhhh, er heller ikke go m lommeregneren ) .
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bredde M86 37" = 102,5cm Bredde M86 40" = 108 cm
Procentvis stigning = 5.37%

-Allan
|
| Til top |
|
| |
Schliemann Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt korrekt. Da højden også er større er den procentvise forskel på omkring 11 %
|
| Til top |
|
| |
Alland Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensby skrev:
Forskellen rent str mæssigt er næsten ingen ting, vi snakker om 3" diagonalt, på en 16:9 skærm. Har ikke lige en lommeregner her, men det betyder ikke alverden på den faktiske bredde af TV'et! /Jensby |
|
|
Det er korrekt i forhold til den oprindelige udtalelse 
-Allan
|
| Til top |
|
| |