| Forfatter |
|
Steffeng Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 450
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev først interesseret i Hifi for et år siden, og det kom fra en interesse i film. Jeg har altid hørt meget musik, men på plastikanlæg, og musikken var ikke ligefrem lovlig, så den blev skiftet ud konstant (Læs: ingenting holdt i længden, det var kun sjovt de første par uger - hitlistemusik primært)
Nu mangler jeg god musik som skal være i en rimelig kvalitet. Der er så meget god musik i god kvalitet, at jeg er ganske sikker på at jeg ikke går på kompromis nogen steder ved at sige sådan, økonomien sætter sin begrænsning længe før musikken bliver dårlig eller i dårlig kvalitet. - jeg er udelukkende efter cd'er.
Jeg har i løbet af det forgangne år købt små 20 cd'er. Heriblandt noget Johnny Cash (Det var på kanten af Hifi-interessen, og må tilstå at som anlægget er blevet bedre bliver det ikke spillet så tit, men det holder nu alligevel) en del Pink Floyd (og Roger Waters alene) og næsten alt Dire Straits... (mangler nogle stykker endnu)
Så har jeg en enkelt med Eagles, en med the Corrs (god musik i skuffende kvalitet...) og Janis Ian.
Jeg er ret åben for de meste, tror jeg foretrækker noget lidt akustisk, og tror ikke jeg er til vildt eksperimenterende jazz. Jeg er færdig med alt techno, hiphop og klassisk er jeg ikke klar til. Ellers vil jeg blive virkelig glad for nogle cd'er som i synes er gode, bare i lige skriver en linje om hvad det er for noget. (Helst konkrete cd'er, de fleste har lavet dårlige også, og ville irritere mig at ryge i dem fordi jeg ikke kunne finde ud af det selv...)
Steffen
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
intet kan iøvrigt blive "for åbenlyst" jeg er stort set fuldstændig blank, der kan sagtens være noget man tager for givet, som jeg aldrig har hørt om...
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt noget fra Muse?
De spiller mest rock, men oftest meget melodiøs rock: (kronologisk)
-Showbiz (mit yndlingsalbum sammmen med absolution) (Cave, Sunburn er de bedste synes jeg)
-Origin of Symmetry (meget elektronisk rock) (Bliss, new born, plug in baby og citizen erased)
-Absolution (Stockholm syndrome (deres mest hardcore rocksang og deres absolut bedste), Hysteria, Time Is running out.. øøh stort set alle sange på det album)
-Black Holes & Revelations (Lidt mere poppet rock, men slår stadig alt fra USA). (Map of the problematique, invinceble og suopermassive black hole)
Mange af sangene fra Absolution er blevet brugt i TV3's sportsprogrammer og DR. Personligt et af de bedste rockbands nogensinde.
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med noget Eric Clapton? (fx Eric Clapton - Slowhand)
Han har også lavet en af de der Mtv akustisk aften indspildninger, den er faktisk meget lækker.
Ellers skriver jeg hvad jeg synes er god musik og gode indspildninger.
Tom Waits - Orphans (Det er måske ldit for underligt, nogen af indpsilningerne er fx mens han køre rundt i sin bil)
Pink floyd - Wish you were here
Lou Reed - Transformer
__________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |
Rainbow Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 03 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 299
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt muligheder:
Buddy Guy: Bluessinger
Alice in Chains: MTV-unplugged
John Lee Hooker: The Healer, både akustisk og elektrisk
|
| Til top |
|
| |
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
| Sendt: 21 Oktober 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eric Clapton Unplugged, er en rigtig fed cd. Der er også en masse numre, hvor han spiller på guitar hele tiden. Den er akustisk, indspilingen er i mine øre rigtig god. Hæhæ jeg fandt den i min fars musik samling, for et par uger siden den er ikke kommet tilbage endnu  . Mvh. Morten
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey !
Hvis det er vel-lyd du søger er her et par tip:
Jennifer Warnes: Famous blue raincoat
Eric Bibb: Spirit and the blues
Lynnard skynard: Endanged spices
De har ihvertfald givet mig mange gode lytte oplevelser foran højtalerne.
God fornøelse  __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Steffeng Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for forslagene, alt bliver tjekket, kom endelig med flere...
|
| Til top |
|
| |